Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #1 Skrevet 25. oktober 2016 Jeg fant i januar ut at kjæresten min har løyet til meg hele forholdet. Igjen og igjen. Han var knust og lovte å aldri lyve igjen, men skjulte da samtaler han hadde hatt med eksen og en annen dame som har vært veldig "på" han. Samtalene gikk på han og meg, at det var slutt og at han hadde flyttet ut. Han sa han løy om det for å "få det til å gå over" og fordi han visste det kom til å ødelegge. Men igjen står han og sverger på hele familien sin rett opp i ansiktet mitt også er det løgn. Han har vært en skikkelig drittsekk og brutt meg ned ordentlig på alle plan. Men jeg elsker han og ting har vært bra i det siste. Men nå kommer det fram at han synes jeg er gretten og sur. Og det kan nok stemme, men jeg sliter så utrolig med å klare å stole på han igjen. Og når han oppretter nye profiler i sosiale medier og driver med masse greier han ikke føler det er viktig å informere om så føler jeg bare det er masse andre greier han også fortsatt lyver om og skjuler. For historien er slik at han har slettet samtalelogger med disse jentene for å unngå bråk. Og løyet om det i etterkant. Kan man stole på en sånn mann? Han hevder nå selv at livet hans er en åpen bok og at jeg vet alt og at jeg må stole på han, og bruker seg selv som eksempel: at han har klart å tilgi meg for ting jeg har gjort før vi ble sammen og han hadde en annen samboer. Noen råd til hvordan man kan klare å stole på han igjen? Jeg trodde dette var mannen jeg skulle leve et lykkelig liv med før jeg fant ut om løgnene hans, og jeg prøver virkelig å komme meg videre, men jeg er nok sur og gretten og forventer mer av han enn han er og klarer. Anonymous poster hash: b03d7...5d7
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #2 Skrevet 25. oktober 2016 Hadde ikke giddet prøve engang, så komplisere forhold og så mye drama orker jeg rett og slett ikke, da er jeg heller enslig Anonymous poster hash: 06700...1a2
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #3 Skrevet 25. oktober 2016 Det kan du nok ikke. Bedre å gå fra han og sørge over det en stund enn å sørge resten av livet sammen med han. Anonymous poster hash: 0fa32...f67
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #4 Skrevet 25. oktober 2016 Nei, du kan nok ikke stole på en slik mann. Anonymous poster hash: a4c46...2f9
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #5 Skrevet 25. oktober 2016 Men er jeg en urimelig drittkjerring? Som prøver så hardt å få det her til å funke og å tilgi men forventer at han da må være tålmodig og informere om ting som kan virke mistenksomt før det likevel kommer for en dag? Ja, jeg har nok et altfor enormt behov for betryggelse og reagerer sterkere enn normalt på ting, men hvordan skal jeg klare å skjønne at jeg faktisk kan stole på han uten det? Anonymous poster hash: b03d7...5d7
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #6 Skrevet 25. oktober 2016 nei denne mannen er bare ute etter andre damer og ikke deg. løp!! makan til drittsekk. noen skal virkelig ha både i pose og sekk😣 Anonymous poster hash: b6a2e...0a4
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #7 Skrevet 25. oktober 2016 Men er jeg en urimelig drittkjerring? Som prøver så hardt å få det her til å funke og å tilgi men forventer at han da må være tålmodig og informere om ting som kan virke mistenksomt før det likevel kommer for en dag? Ja, jeg har nok et altfor enormt behov for betryggelse og reagerer sterkere enn normalt på ting, men hvordan skal jeg klare å skjønne at jeg faktisk kan stole på han uten det? Anonymous poster hash: b03d7...5d7 Altså, det vanlige rådet man får hos samlivsterapeut, sexolog osv er at den som er blitt bedratt (enten fysisk eller emosjonelt) skal ha mulighet til fullt innsyn i den andres sosiale medier, telefon osv for å kunne gjenoppbygge tillit. Tillit er ikke noe som kommer av seg selv, særlig ikke etter masse bedrag og løgner. Ja, det er den som har bedratt som skal være tålmodig, krype og være på tilbydersiden. Du fikser ikke forholdet alene. Signerer dessverre de andre på at denne mannen ikke klarer seg med bare en, men må hele tiden ha nye input for å ha fullverdig liv. Anonymous poster hash: 69c7d...6e2
Salomine Skrevet 25. oktober 2016 #8 Skrevet 25. oktober 2016 Mitt råd er også å si takk og farvel til denne mannen. Du må jo selvsagt kjenne på hva du orker selv. Men du høres rimelig sliten ut, tilliten virker å være helt oppbrukt. Si stopp før du blir totalt utslitt og ikke klarer å vurdere hva som er sannhet og ikke.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #9 Skrevet 25. oktober 2016 Denne mannen vil bare gi deg mer sorg. Anonymous poster hash: c35b8...636
Gjest Antarctica Skrevet 25. oktober 2016 #10 Skrevet 25. oktober 2016 Hvordan? Aner ikke. Spør deg selv heller: hvorfor? Hvorfor i all verden skal du ha lyst til å stole på ham.
Ziva Skrevet 25. oktober 2016 #11 Skrevet 25. oktober 2016 Hadde ikke orket å bruke energi på en slik taper. Han kommer aldri til å slutte med løgnene.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #12 Skrevet 25. oktober 2016 Har han tilgitt deg for noe du gjorde FØR dere ble sammen? Også sammenligner han det med det han har gjort? Synes han høres ut som en kontrollerende manipulativ drittsekksekk.. Selv om de kan være hyggelige i perioder og man kan "ha det bra", eller "han er fin på andre måter", så lurer jeg også på hvorfor skal du lære deg å stole på han? Anonymous poster hash: 532d2...bc2
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #13 Skrevet 25. oktober 2016 Jeg har opplevd det samme. 2-3 ganger. Etter 10 år stoler jeg forsatt ikke på han. Angrer jeg på att jeg ikke dro? Ååå JA ! No sitter jeg her med en mann jeg ikke stoler på. Han har gitt meg tilgang til alt, passord over alt. Men hva slags liv er det? Ikke ver så dum som meg! Finn deg en som behandler deg fint, og respekt for deg ❤️ Anonymous poster hash: e4df4...ac9
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #14 Skrevet 25. oktober 2016 Du kan aldri klare å stole på denne mannen, Hi - fordi han aldri vil være til å stole på! Du vet det, gjør du ikke? Hvis du er ærlig med deg selv så tror jeg at du innerst inne vet dette, og at du bare utsetter å gjøre det du må. Den mannen du trodde du elsket finnes ikke. Han er ikke i et monogamt forhold, han er hele tiden på utkikk etter nye damer, få bekreftelse på seg selv gjennom ekser og andre damer. Du er kjekk å ha for ham, vil jeg tro - mindre økonomiske utgifter når man bor sammen med noen, kanskje du gjør langt mer enn ham i huset også? Jeg tror du må tørre å se sannheten i øynene. Dere hadde et oppgjør for nesten et år siden - han har valgt å fortsette som før. Dvs. han har ingen ønsker om eller planer for å endre seg. Han vil fortsette som før. Og når du nå tar dette opp, da skylder han på deg, at det er du som ikke er helt god. Det er ikke en god mann, Hi - det er en manipulerende mann som ikke bryr seg noe om dine følelser. Du elsker en mann som ikke finnes, du elsker den du trodde han var. Den mannen du bor sammen med bryr seg ikke nok om deg eller dine følelser, han ønsker kontakt med andre damer, det er bare et tidsspørsmål hvor langt han vil gå med andre damer og til slutt bytter deg ut. Hadde han brydd seg om deg ville han beklaget og endret seg etter oppgjøret i januar. Men nå, nesten et år etterpå, fortsetter han som før. Han er ikke noe å samle på, og han er definitivt ikke en mann som noen gang kommer til å gjøre deg lykkelig. Ta til deg det alle er enige om her, Hi - GÅ, du vil få et langt bedre liv uten han! Det finnes langt bedre menn der ute - menn som kan gjøre deg lykkelig, som ønsker å gjøre deg lykkelig og som respekterer deg. Denne mannen bryr seg ikke og respekterer deg ikke. Anonymous poster hash: 25a3d...576
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #15 Skrevet 25. oktober 2016 Takk for alle svar her. Og jeg skjønner hva dere ser og tenker. Men er jeg er bare naiv som i det daglige tror på han og ønsker å tro på han? Jeg skjønner jo han i det også - at jeg ikke kan fortsette å bruke det mot han. Jeg har fått passord til alt (det jeg vet om) og vi er jo som regel sammen, og nå sier han (og jeg har ikke noe annet å gå på) at han har slettet kontakten med eksen sin og han tar ikke telefonene fra hun andre han betrodde seg til. Men etter å ha funnet ut at han slettet samtalelogger og meldinger tidligere så høres det kanskje naivt ut å tro på. Men han legger jo igjen alt han er og har her hjemme hos oss så jeg ønsker så innmari å la tvilen komme han tilgode også. Men jeg får så innmari støkk i meg når det dukker opp noe som får fram de skumle tankene og tankene om å ha blitt løyet for og ha blitt behandlet så til de grader urimelig. Jeg har blitt sjalu og kontrollerende, kanskje ikke så rart, men likevel ikke noe jeg liker Anonymous poster hash: b03d7...5d7
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #16 Skrevet 25. oktober 2016 Du er naiv som har håp, men jeg skjønner deg. Vært der selv. Det kommer til å bli verre og verre, til du blir en skygge av deg selv. Du blir ødelagt. Jeg var i et sånt forhold i mange år, ble totalt ødelagt men så det ikke selv. Jeg fikk etterhvert mange helseplager også som følge, men så ikke koblingen. Han var kald og kynisk, manipulere og brukte meg og var bare egoistisk. Når jeg først kom meg ut ble jeg helt frisk, og tenker nå i ettertid at jeg ikke kan skjønne hva jegtenkte med den tiden. Likevel tror jeg nok jeg for alltid har tatt litt skade av det forholdet, iform av relasjonsangst og trustissues Kom deg vekk, du kommer IKKE til å angre Anonymous poster hash: fdb22...bfa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå