Gå til innhold

Er dette slemt av meg? Salg av barneklær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg GIR vekk klær til barn og ber folk som vil ha de sende meg privat mld, men de allikevel kommenterer istedet - er det da frekt å love vekk klær til de som faktisk spør på innboks om de kan få de? Fikk et par kommentarer typ: "Hvor bor du" i kommentarfeltet, ikke hvilke klær de vil ha. Det er jo ingen budrunde siden klærne er gratis! 

Anonymous poster hash: e3998...113
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overskrifta ble dermed litt feil, for jeg selger de ikke som sagt.Jeg ønsker helst at noen som kanskje har litt dårlig råd og faktisk trenger klærne får de, tenkte de derfor skal slippe å utlvere seg selv i kommentarfeltet (Vinterklær). 

Skrevet

Nei har du bedt om privat melding så er det da bare rett og rimelig å gi til de som faktisk følger det.

Anonymous poster hash: 91442...193
Skrevet

Du bestemmer hvem du vil gi bort klærne til. Enkelte er så frekke. Bare ignorer dem ;)

Anonymous poster hash: 3966f...f97

Skrevet

Tenker foraåvidt det samme som deg.

På den andre side; jeg har gitt bort en del barneklær på facebook etterhvert, og det er to grupper som er aktive på slike "annonser" her. Østeuropeiske damer, som sliter med norsk og ofte ikke forstår hva om står der. Og enda oftere unge norske mødre, som sliter med det meste og spesielt leseforståelse. De forstår ikke hva som står der.

Jeg har sett gjennom fingrene på betingelser som ikke blir fulgt opp. Det er ofte slikt som:

-Må hentes i dag (hun som får varen sier etterpå at den som kan kjøre henne ikke kan før om noen dager, bor gjerne i gåavstand, jeg godtar å vente selv om en tydelig betingelse blir ignorert).

-Gis til første mann (neste person tilbyr 20 kr, gir selvsagt til førstemann).

-Str 92 og 98 (den som henter blir overrasket over at klærne ikke er i 86 eller 104, får tilbud om å ta det eller la være).

-Godt brukt, men helt og flekkfritt (henter er overrasket over at det ikke er nytt, får tilbud om å ta det eller la være).

Anonymous poster hash: 4f42d...89a

Skrevet

Folk fortsetter å kommentere i kommentarfeltet, jeg ønsker heller ikke utlevere adressen min offentlig. Men tenker de kan sende meg en MELDING der de spør om adressen? Når ting gies vekk tenker jeg folk kan ta seg bryet.. 

Skrevet

men, at de spør hvor du bor? det har vel med å gjøre at om det er kjempe langt vekke er det ikke mulig for de å hente det om de ikke har bil osv. Jeg spør ofte hvor folk bor, men forventer da ikke hus nr og gateadresse men område. Jeg bor i Bergen, og om noen gir vekk noe på f.eks Askøy kan det potensielt ta meg 2 timer tur/retur bare for å hente en jakke. Da kunne jeg omtrent bre kjøpt en ny.. :P..

Skrevet

men, at de spør hvor du bor? det har vel med å gjøre at om det er kjempe langt vekke er det ikke mulig for de å hente det om de ikke har bil osv. Jeg spør ofte hvor folk bor, men forventer da ikke hus nr og gateadresse men område. Jeg bor i Bergen, og om noen gir vekk noe på f.eks Askøy kan det potensielt ta meg 2 timer tur/retur bare for å hente en jakke. Da kunne jeg omtrent bre kjøpt en ny.. :P..

Men er det umulig å spør via pm?

Anonymous poster hash: 4f42d...89a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...