Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #1 Skrevet 25. oktober 2016 En veldig fin mann, kjekk og veltalende. Han imponerer stort på veldig mange måter, men det er noen ting med sykdommen hans jeg lurer på. Please ikke døm meg for å vere nysgjerrig, jeg håper ikke det oppfattes upassende for det er virkelig ikke slik ment! Jeg får inntrykk av at han ikke har kontroll på "utbruddene" sine, men samtidig skjer det jo aldri når han selv prater? Betyr det at man på en måte kan konsentrere seg om noe annet og da får man ikke utbrudd? Forstår jo han antagelig er mildt rammet Får han utbrudd når han sover også? Er det vanlig? Sorry, jeg prøver bare se for meg hvordan han er å leve med og hvordan dette funker liksom. Vet han har kjæreste altså 😅😂 Anonymous poster hash: d4e62...63d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #2 Skrevet 25. oktober 2016 Ofte klarer de å kontrollere tics en stund, men det er slitsomt og krever enormt fokus så når de slapper av igjen da raser det på med tics Sånn er det ihvertfall for naboen her, hun er veldig åpen om sykdommen sin Anonymous poster hash: f6101...1b0
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #3 Skrevet 25. oktober 2016 Du mener når han snakker i bakgrunnen? De klipper det kanskje til..? Anonymous poster hash: 8d8ed...3bd
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #4 Skrevet 25. oktober 2016 En veldig fin mann, kjekk og veltalende. Han imponerer stort på veldig mange måter, men det er noen ting med sykdommen hans jeg lurer på. Please ikke døm meg for å vere nysgjerrig, jeg håper ikke det oppfattes upassende for det er virkelig ikke slik ment! Jeg får inntrykk av at han ikke har kontroll på "utbruddene" sine, men samtidig skjer det jo aldri når han selv prater? Betyr det at man på en måte kan konsentrere seg om noe annet og da får man ikke utbrudd? Forstår jo han antagelig er mildt rammet Får han utbrudd når han sover også? Er det vanlig? Sorry, jeg prøver bare se for meg hvordan han er å leve med og hvordan dette funker liksom. Vet han har kjæreste altså 😅😂 Anonymous poster hash: d4e62...63d Han er ikke mildt rammet, men uvanlig sterkt. Det forklarte han i presentasjonen. Når han snakker så konsentrerer han seg jo om det, det er når han ikke gjør det de verste ticsa kommer. Anonymous poster hash: 2b4ee...5ec
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #5 Skrevet 25. oktober 2016 Tics (Tourettes om man er hardt rammet) kan av og til kontrolleres (til en viss grad) over et kort tidsrom, men han/hun blir utslitt errerpå og det kan ofte bli store mengder tics etterpå. Finnes mange typer med tics så kan være både verbalt og fysisk. Jeg har en bror med kun tics (blunking), moren min hadde også tics som barn, men min sønn har fått det sterkere med både verbalt og fysisk slik at det er tourettes. Han har ikke tics om natta og tviler på at de har det når de sover (kroppen slapper da helt av). Stress utløser som regel enda flere tics. Anonymous poster hash: 43121...68e
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #6 Skrevet 25. oktober 2016 Tics (Tourettes om man er hardt rammet) kan av og til kontrolleres (til en viss grad) over et kort tidsrom, men han/hun blir utslitt errerpå og det kan ofte bli store mengder tics etterpå. Finnes mange typer med tics så kan være både verbalt og fysisk. Jeg har en bror med kun tics (blunking), moren min hadde også tics som barn, men min sønn har fått det sterkere med både verbalt og fysisk slik at det er tourettes. Han har ikke tics om natta og tviler på at de har det når de sover (kroppen slapper da helt av). Stress utløser som regel enda flere tics. Anonymous poster hash: 43121...68e Tusen takk for informativt svar Hi Anonymous poster hash: d4e62...63d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå