Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2016 #1 Skrevet 24. oktober 2016 Jeg tar sol noen få ganger på høsten/vinteren på grunn av eksem. Nå er jeg gravid og eksemet er veldig ille. Går vanligvis på diverse kortison, men det skal man helst ikke som gravid. Er det farlig å ta sol nå spm jeg er gravid? Jeg holder på å bli gal av kløe, blod, eksem, søvnløshet. Anonymous poster hash: 7dfb5...2ef
Marriet Skrevet 24. oktober 2016 #2 Skrevet 24. oktober 2016 Det er ikke noe mer farlig enn når man ikke er gravid.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #3 Skrevet 25. oktober 2016 Det er ikke noe mer farlig enn når man ikke er gravid. Det kan det være. HI, hvis du absolutt MÅ ta sol (noe jeg mener alle burde unngå pga kreftfaren), bør du ta korte økter. Magen bør ikke bli for varm (det gjelder for øvrig også badstue) Anonymous poster hash: 3ca41...872
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #4 Skrevet 25. oktober 2016 Du kan få veldig stygge pigmentflekker ved å sole deg når du er gravid. Om du må ta sol, ta kort tid av gangen, smør ansiktet med faktor 50 og gjerne dekk til ansiktet i tillegg. Anonymous poster hash: 8b08e...988
Marriet Skrevet 25. oktober 2016 #5 Skrevet 25. oktober 2016 Det kan det være. HI, hvis du absolutt MÅ ta sol (noe jeg mener alle burde unngå pga kreftfaren), bør du ta korte økter. Magen bør ikke bli for varm (det gjelder for øvrig også badstue) Anonymous poster hash: 3ca41...872 Det med at magen kan bli for varm i solarium/boblebad/badstu og skade barnet mener jeg har blitt demantert og nå er å anse som en myte? Det stemmer at huden kan reagere annerledes mens man er gravid. http://www.abcnyheter.no/livet/2012/02/27/146653/kan-du-ta-solarium-nar-du-er-gravid
Luksusdyret Skrevet 25. oktober 2016 #6 Skrevet 25. oktober 2016 Jeg hadde glatt tatt sol hvis jeg måtte velge mellom det og kortison som er jo skadelig for fosteret. Men som de andre sier - ta korte økter, husk solkrem og vær forberedt at du kan få stygge pigmentflekker på grunn av annerledes reaksjon på sol som gravid. Håper du føler deg bedre snart.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #7 Skrevet 25. oktober 2016 Det hadde jeg tatt opp med en lege. Jeg åpnet tråden fordi jeg skulle si NEI!, men ser jo at det er av helsemessige årsaker for deg. Kan det være noen alternativer for deg? Det burde legen kunne si noe om. Anonymous poster hash: 8137b...ff4
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #8 Skrevet 25. oktober 2016 Jeg la en singlet/lite håndkle over magen når jeg tok sol som gravid. Tok ikke mye sol gjennom svangerskapet, kun noen par ganger for å få litt varme på kroppen. Anonymous poster hash: 2dd77...f05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå