Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2016 #1 Skrevet 24. oktober 2016 Hvordan skal jeg få gutta til å ta vare på klær og skolesakene sine? Har handlet klær som luer, votter, hanske, jakker osv for ange tusen kr i høst fordi de skal ha gode klær til vinteren. Allerede nå har tre par hansker, to luer, jeg har vært på skolen å letet og gudsålov(?) Funnet igjen regnjakke og vinterjakker (med navn) to ganger. Jeg har rost, jeg har kjeftet, forklart osv. I dag så sa jeg at nå må dere ta vare på ellers får dere fryse når vinteren kommer, vi har ikke rådvill å kjøpe til par hansker til dere tre. Noen som har råd på hvordan får de til å ta litt ansvar? Ja jeg vet man kan være uheldig å miste og glemme, men ikke hver dag.  Anonymous poster hash: 00532...e44
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2016 #2 Skrevet 24. oktober 2016 Kjøp billige hansker fra h&m. Kjøp generelt inn veldig billige alternativer som demå bruke hvis de mister tingene sine.  Jo mer du passer på, jo mindre ansvar må de ta  Anonymous poster hash: c481c...302
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2016 #4 Skrevet 24. oktober 2016 La dem fryse. Det er effektivt.  Hehe, her på skolen hadde ikke gått. Her ringte læreren til min tolvåring og spurte hvorfor gutten ikke tok på seg ordentlige vintersko til turen. Jeg fortalte som det var at det var en ordentlig kamp på morgenen og jeg lot ham gå i joggesko for å la ham lære av erfaring. det er jo ikke en liten førsteklassing vi snakker om her, men en som begynner på ungdomsskolen til neste år. Det var ikke måte på hvor mye oppfølging vi skulle ha på grunn av manglende vintersko den dagen, læreren gjorde skikkelig stor sak ut av det og skulle sette inn tiltak. Så her må man kjempe kampen om klær en gang i blant for å unngå at sånt skjer igjen. Vil ikke ha noen "oppfølging" og "tiltak" på meg.  Anonymous poster hash: 3e65e...ca6
sug lut Skrevet 24. oktober 2016 #5 Skrevet 24. oktober 2016  Hehe, her på skolen hadde ikke gått. Her ringte læreren til min tolvåring og spurte hvorfor gutten ikke tok på seg ordentlige vintersko til turen. Jeg fortalte som det var at det var en ordentlig kamp på morgenen og jeg lot ham gå i joggesko for å la ham lære av erfaring. det er jo ikke en liten førsteklassing vi snakker om her, men en som begynner på ungdomsskolen til neste år. Det var ikke måte på hvor mye oppfølging vi skulle ha på grunn av manglende vintersko den dagen, læreren gjorde skikkelig stor sak ut av det og skulle sette inn tiltak. Så her må man kjempe kampen om klær en gang i blant for å unngå at sånt skjer igjen. Vil ikke ha noen "oppfølging" og "tiltak" på meg.  Anonymous poster hash: 3e65e...ca6   Det hadde ikke bekymret meg. Ærlig talt, tolvåringer kan kle seg sjøl, vil de fryse får de det. Den læreren kan ta seg ei bolle.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2016 #6 Skrevet 24. oktober 2016 Jeg har vært hard gjennom et par sesonger: Glemmer de eller roter de vekk tingene sine, må de gå tilbake til skolen og lete til de finner dem igjen. Spørre voksne om hjelp selv osv. Ene barnet var kronisk på å surre vekk timgene sine, men ble utrolig mye bedre av å faktisk måtte gjøre en innsats selv. For det var jo dritkjedelig...  I år er pressmiddelet "surrer du bort hanskene dine, skal du kjøpe nye selv for egne penger eller jobbe ekstra i huset til du har betalt for dem". Utrolig hvor godt de plutselig passer på da. Var rett og slett dritt lei av at de åpenbart mente at mine penger vokser på trær.  Anonymous poster hash: b5ba7...3b5
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2016 #7 Skrevet 24. oktober 2016 Vi kjøpte en 6-pakk med små, billige syntetvanter som gikk under navnet "mistevotter"... De er også kjekke når man har mistet votter!  Anonymous poster hash: 66d02...d52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå