Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2016 #1 Skrevet 23. oktober 2016 Når kan de gå i barnehagen etter å hatt vannkopper? Vet at vannkoppene skal være tørket ut, men når er de egentlig det? Nå er det syv dager siden vi oppdaget første prikk og det har ikke vært blemmer på to dager. Anonymous poster hash: a867e...814
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2016 #2 Skrevet 23. oktober 2016 Blemmene skal tørke ut, så når de ikke har blemmer kan de gå i barnehagen igjen. Anonymous poster hash: 1859b...102
Mamma_til_2 Skrevet 23. oktober 2016 #3 Skrevet 23. oktober 2016 Du ser når vannkopper er tørket inn.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2016 #4 Skrevet 24. oktober 2016 Vi har akkurat hatt vannkopper i hus. Reglen er vel at de skal være tørket/ha begynt å tørke. Skulle alle vært helt tørket inn ville vi vært hjemme i 3 dager ekstra da enkelte prikker var store og ikke sprakk - de tørket ut innenfra. Det var mer smittsomt før utbruddet og så lenge allmenntilstanden er god, og de fleste er tørket helt inn og de andre tørker må det være greit! Anonymous poster hash: 88918...cd6
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2016 #5 Skrevet 24. oktober 2016 Tusen takk for svar Nå ser det ut som mange små tørre sår. Noen er grodd mer enn andre, men værtfall ingen blemmer og allmentilstanden har vært god de siste tre dagene. HI Anonymous poster hash: a867e...814
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2016 #6 Skrevet 24. oktober 2016 Noen som vet hvorfor vi ikke vaksinerer mot vannkopper i Norge? Leste et sted at det fins MMRW vaksine som også dekker vannkopper. He Hvorfor blir ikke denne brukt i Norge også? Flere andre land bruker den jo. Anonymous poster hash: 13695...7c7
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2016 #7 Skrevet 24. oktober 2016 Skjønner ikke jeg heller. Men nå har jeg vaksinert mine og betalt selv. Vaksinen måtte bestilles spesielt da ingen apoteker kunne hjelpe legen min raskt. Gjorde det for ene barnet mitt har hatt kreft og siden ingen av ungene har hatt det var det veldig skummelt når hun var syk. Vannkopper er livsfarlig for barn med kreft. Hun er kreftfri nå men pga ofte sjekker for om hun vil fortsette å være det så var det like greit å vaksinere alle ungene her så fort hun hadde immunforsvar til det. Det går så ofte i bhg og skoler at det var en ting som hang over og måtte ta forholdsregler om bla holde småsøskem hjemme fra bhg da deg gikk der. De fikk ingen reaksjoner på vaksine noen av dem , skjønner heller ikke hvorfor Norske barn må gjennom den sykdommen når det er enkelt og greit å slippe slik de gjør i mange andre land. Anonymous poster hash: 5d282...2cc
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2016 #8 Skrevet 24. oktober 2016 Skjønner ikke jeg heller. Men nå har jeg vaksinert mine og betalt selv. Vaksinen måtte bestilles spesielt da ingen apoteker kunne hjelpe legen min raskt. Gjorde det for ene barnet mitt har hatt kreft og siden ingen av ungene har hatt det var det veldig skummelt når hun var syk. Vannkopper er livsfarlig for barn med kreft. Hun er kreftfri nå men pga ofte sjekker for om hun vil fortsette å være det så var det like greit å vaksinere alle ungene her så fort hun hadde immunforsvar til det. Det går så ofte i bhg og skoler at det var en ting som hang over og måtte ta forholdsregler om bla holde småsøskem hjemme fra bhg da deg gikk der. De fikk ingen reaksjoner på vaksine noen av dem , skjønner heller ikke hvorfor Norske barn må gjennom den sykdommen når det er enkelt og greit å slippe slik de gjør i mange andre land. Anonymous poster hash: 5d282...2cc Stakkars barnet ditt. Er alt bra nå? Hvor bestiller man vaksine? Anonymous poster hash: 4867e...b20
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2016 #9 Skrevet 24. oktober 2016 Vaksinen er ikke så god? Slipper vannkopper med vaksine - NRK Livsstil - Tips, råd og innsikt https://www.nrk.no/livsstil/slipper-vannkopper-med-vaksine-1.11541442 Anonymous poster hash: 4867e...b20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå