Gå til innhold

CB digital med ukeindikator- kan feil bruk påvirke resultatet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid, antakelig 5+3 i dag. Men CB med ukeindikator har gjort meg nervøs. 5+0 og 5+1 fikk jeg kun 2-3 uker siden befruktning. Men så leste jeg bruksanvisningen litt grundigere, og så at testen skulle stå 20 sekunder i beholderen med urin, og jeg hadde den kun 5 sekunder begge disse gangene.

På ettermiddagsurin (ganske "utvannet") 5+2 fikk jeg da 3+, og da utførte jeg testen riktig. Tror dere at tid i urinen påvirker ukeindikatorresultatet? Eller har jeg rett og slett hatt sen utvikling av HCG?

Anonymous poster hash: b6fc7...273

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er gravid, antakelig 5+3 i dag. Men CB med ukeindikator har gjort meg nervøs. 5+0 og 5+1 fikk jeg kun 2-3 uker siden befruktning. Men så leste jeg bruksanvisningen litt grundigere, og så at testen skulle stå 20 sekunder i beholderen med urin, og jeg hadde den kun 5 sekunder begge disse gangene.

På ettermiddagsurin (ganske "utvannet") 5+2 fikk jeg da 3+, og da utførte jeg testen riktig. Tror dere at tid i urinen påvirker ukeindikatorresultatet? Eller har jeg rett og slett hatt sen utvikling av HCG?

Den sier hvor langt du er på vei, altså ikke etter norsk standar hvor man regner fra siste mens, men fra når befruktningen fant sted. 2-3 uker vil da si 4-5 uker, noe som stemmer godt ifht hva du sier. At den nå viser 3+ sier jo også at den stemmer med din egen tid :)

Anonymous poster hash: bfb10...b42

Skrevet

Testen viser uker siden befruktning, dvs når testen viser 2-3 uker er du 4-5 uker på vei om du regner fra siste mens

Anonymous poster hash: e30d5...8f6

Skrevet

Testen viser uker siden befruktning, dvs når testen viser 2-3 uker er du 4-5 uker på vei om du regner fra siste mens

Skrevet

Skrevet

Ikke meningen å poste flere ganger, mobilen hang seg opp..

Skrevet

HI her. Jeg er klar over st den viser tiden fra befruktning til nå, men ville gjerne ha 3+ 5+0, så ble bekymret siden jeg har mistet før. Men nå lurer jeg på om jeg kunne fått 3+ tidligere hvis resten hadde stått lenger i urin.... Blir bekymret for at langsom utvikling av HCG betyr at sjansen er større for å miste, for det var slik sist.

Skrevet

HI her. Jeg er klar over st den viser tiden fra befruktning til nå, men ville gjerne ha 3+ 5+0, så ble bekymret siden jeg har mistet før. Men nå lurer jeg på om jeg kunne fått 3+ tidligere hvis resten hadde stått lenger i urin.... Blir bekymret for at langsom utvikling av HCG betyr at sjansen er større for å miste, for det var slik sist.

Beklager, misforstod innlegget ;) Ja, tid i urinen kan påvirke resultatet. Men 2-3 uker på testen da du var 5+1 er også helt innafor og gir ikke indikasjon på for sen produksjon av HCG, at testen nå viser 3+ når du er 5+2 er jo kjempebra, og du er helt tydelig gravid.

Forstår du er bekymret, og at gledene ved en graviditet blir dempet når man har opplevd å miste tidligere, men prøv å senk skuldrene så godt du kan. Gratulerer!! :D

Bestill en time til privat ultralyd til når du er 7-8 uker på vei, så har du noe å se frem til og så får du sjekket at alt står bra til før oul :)

Anonymous poster hash: bfb10...b42

Skrevet

Tusen takk for hyggelig svar! :) Jeg tror stigningen er innafor, og hvis resultatet kan påvirkes av at jeg rett og slett utførte testen feil, så kan det jo være at stigningen er høyere enn jeg har fryktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...