Gå til innhold

Hvilke ord/uttrykk liker du ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg: "morsrollen". Jeg har fått barn, og når noen lurer på om jeg "trives i morsrollen" .. Huff.

Anonymous poster hash: 77805...10d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når noen sier noe har vært så fælt at "det unner jeg ikke min verste fiende". Det synes jeg er utrolig teit. Hvis man virkelig hadde en "verste fiende", så hadde man vel ønsket den alt fælt som fins......

Anonymous poster hash: 9beb8...ef4
Skrevet

'Sa brura ' noen sier det etter hver setning, da blir jeg gal

Anonymous poster hash: 805e6...8df

Skrevet

Folk som skriver: Nyter et glass vin, eller nyyyyt

Får hetta av det ordet 😳

Anonymous poster hash: 9094b...ec2

Skrevet

Fredda'

I forhold til

dog

Anonymous poster hash: 9dca6...5d0

Skrevet

Misforstå meg rett.

Jeg får neller, krypp og fnatt av det og jeg klarer ikke ta personen seriøst etter å ha hørt eller sett det. Forferdelig uttrykk!

Skrevet

Og så "jentungen" og "guttungen", det låter så gammeldags på helt feil måte. Ukoselig å omtale barna sine sånn!

Anonymous poster hash: 77805...10d

Skrevet

Kidsa og mammahjertet

Skrevet

Kidsa og mammahjertet

Enig med kidsa eller kidden. Greit at det norske språket er begrenset i form av antall ord, men alvorlig talt? Vi kan si både barna eller ungene. Ev. avkommet.
Skrevet

Misforstå meg rett.

Jeg får neller, krypp og fnatt av det og jeg klarer ikke ta personen seriøst etter å ha hørt eller sett det. Forferdelig uttrykk!

Men hvorfor?

Jeg har lest her inne flere ganger nå, at folk er veldig anti dette uttrykket, men why?

Anonymous poster hash: 8795d...0e1

Skrevet

Men hvorfor?

Jeg har lest her inne flere ganger nå, at folk er veldig anti dette uttrykket, men why?

Anonymous poster hash: 8795d...0e1

Det henger jo ikke på greip! Det heter enten ikke misforstå meg, eller forstå meg rett.

Misforstå meg rett betyr...hva? Jeg SKJØNNER jo hva som menes, men det irriterer fletta av meg.

Skrevet

"Ta seg/deg ei bolle"

"Bæsje på leggen"

Prinsen/prinsessa til barna.

FB status "rødt i glasset"

Skrevet

Magisk

Rødt i glasset

Hjerterota

Anonymous poster hash: e940a...e66

Gjest Antarctica
Skrevet

Nybakt far og nybakt mor. De er ikke nybakte, de er ca 30 år...

Skrevet

Menskopp. Ugh.

Anonymous poster hash: d7f0b...7b0

Skrevet

"Sykt" og "sinnsykt" brukt som adjektiv. Det høres så tilbakestående ut. Må alltid tenke på Kurt Nilsen, som da han slo gjennom ikke hadde andre adjektiv i vokabularet sitt. 

Anonymous poster hash: ceb31...851
Skrevet

Langstekt mor? Hehe

Skrevet

"Sykt" og "sinnsykt" brukt som adjektiv. Det høres så tilbakestående ut. Må alltid tenke på Kurt Nilsen, som da han slo gjennom ikke hadde andre adjektiv i vokabularet sitt.

Hva med hun Jorun Stiansen(?) da hun vant🙈

Skrevet

Det henger jo ikke på greip! Det heter enten ikke misforstå meg, eller forstå meg rett.

Misforstå meg rett betyr...hva? Jeg SKJØNNER jo hva som menes, men det irriterer fletta av meg.

Synes det er et fint uttrykk jeg. Da sier man at man har sosial intelligens nok til å skjønne at man kan misforstås, og vil oppklare det. Man er litt humoristisk og tar seg ikke selv så alvorlig ;-)

Anonymous poster hash: 635f4...294

Skrevet

Jeg irriterer meg over "som sagt", når personen slett ikke har sagt det.. 😡 Hvis man spør noen hva de mente, og de sier "som sagt! bla bla". Nedlatende og spydig.

Skrevet

Hva med hun Jorun Stiansen(?) da hun vant

Vet ikke hvem hun er en gang, så det kan jeg ikke svare på.

Skrevet

Greit nok at de ikke er bakte, men uttrykket refererer jo til hvor lenge de har vært foreldre, ikke hvor lenge de har levd. 

Gjest Antarctica
Skrevet

Greit nok at de ikke er bakte, men uttrykket refererer jo til hvor lenge de har vært foreldre, ikke hvor lenge de har levd.

Helt sant. Men fins det ikke andre uttrykk å variere med? Syns aldri jeg leser "nyslått far", "nyblevne foreldre", "fersk mamma" el lign.

Gjest Antarctica
Skrevet

Vet ikke hvem hun er en gang, så det kan jeg ikke svare på.

Året etter Kurt. Og alt var "heilt sinnsygt!"

Skrevet

Helt sant. Men fins det ikke andre uttrykk å variere med? Syns aldri jeg leser "nyslått far", "nyblevne foreldre", "fersk mamma" el lign.

Har ikke tenkt på det, men det har du jo i grunnen rett i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...