Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2016 #1 Skrevet 22. oktober 2016 Jenta vår fylte nettopp 3, og siden hun var 2,5 har det vært vanskelig å få henne til å sove på dagtid - men samtidig åpenbart at hun trengte det. Vi forsøkte å slutte med dagsoving i sommerferien ettersom hun skulle over på stor avdeling nå i august, men etter en ukes mareritt med sutring og grining måtte vi bare gi oss på det og gikk tilbake til styret med å få henne til å sove isteden og tenkte at vi får bare se hvordan det går i bhg. Vi ga beskjed om dette i bhg da hun begynte at hun antakeligvis trengte en lur, og ba dem legge henne i vogna eller på sofaen inne - alt etter hva som passet dem - slik at hun kunne få sove litt. Det klarte de selvsagt ikke - alle de andre barna var jo våkne, og vår bestemte jente satte seg på bakbeina og skulle absolutt ikke sove, noe som resulterte i at vi hver dag hentet en stuptrøtt unge på randen av sammenbrudd... Nå har vi holdt på med dette siden august, og selv om det går noe bedre (hun klarer å holde øynene åpne til klokken nærmer seg syv, og med mye hjelp og kos og bæring og dilling klarer vi stort sett også å unngå de store sammenbruddene) så er det åpenbart at hun fortsatt trenger mer søvn enn det hun får... Hun sovner hver dag mellom 18 og 19 og vi vekker henne aldri om morgenen (hun våkner av seg selv mellom 6 og 7). Vi har forsøkt å legge henne noen ganger på dagtid i helgene men det har blitt umulig i det siste. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre lenger - jeg trodde dette bare ville være en kort overgangsperiode men å se ungen min så tydelig sliten hver eneste dag gjør vondt og jeg føler vi gjør noe virkelig galt! Hun gnir seg i øynene, legger seg ned for å slappe av i grøftekanten eller under hyllene i butikken, gråter og krangler og er urimelig.... Vi har et eldre barn også, men hun er født tidlig på våren, sov i bhg til etter fylte 3, kuttet sovingen på sommeren og begynte på stor avdeling med nok energi til å vare hele dagen så vi har ikke vært borti dette problemet før... Når går dette over? Og hva kan vi gjøre for å hjelpe den stakkars ungen vår!? Anonymous poster hash: c776b...f09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå