Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2016 #1 Skrevet 22. oktober 2016 Jeg går 2. året og er gift med en god mann jeg elsker veldig høyt. Vi ønsker oss barn, men jeg er veldig redd for å ta skrittet. Er så redd for studiet mitt og hvordan det skal gå videre. Er engstelig for at jeg ikke skal klare å fullføre fordi det blir for tungt. Kan noen som fikk barn under studiet fortelle meg litt om hvordan det gikk både praktisk og emosjonelt? Anonymous poster hash: 21dbd...5c6
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2016 #2 Skrevet 22. oktober 2016 Jeg går 2. året og er gift med en god mann jeg elsker veldig høyt. Vi ønsker oss barn, men jeg er veldig redd for å ta skrittet. Er så redd for studiet mitt og hvordan det skal gå videre. Er engstelig for at jeg ikke skal klare å fullføre fordi det blir for tungt. Kan noen som fikk barn under studiet fortelle meg litt om hvordan det gikk både praktisk og emosjonelt? Anonymous poster hash: 21dbd...5c6 Min søster gjorde det. De jobber begge som leger nå og det jeg kan si med en gang er at det er lurt å gjøre det i studiene for det blir ikke lettere i etterkant. De er nå totalt avhengig av familie for å få det til å fungere. 50-timers uker og barn, de har liten mulighet til å gå fra jobben om barna blir syke. Det må øvrig familie ta seg av. Går de, går det ut over mange pasienter. Det er med andre ord greit å være ferdig med barnehageårene når Mn begynner å jobbe. Eldre overleger har også dårlige holdninger til gravide i yrket, og ikke minst småbarnsforeldre. Mye blåst på sykehusene her. Men det jobbes aktivt med å bedre arbeidsmiljø. Dette gjelder et av de store universitetssykehusene i Norge. Anonymous poster hash: 257c2...2c7
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2016 #3 Skrevet 22. oktober 2016 Min søster gjorde det. De jobber begge som leger nå og det jeg kan si med en gang er at det er lurt å gjøre det i studiene for det blir ikke lettere i etterkant. De er nå totalt avhengig av familie for å få det til å fungere. 50-timers uker og barn, de har liten mulighet til å gå fra jobben om barna blir syke. Det må øvrig familie ta seg av. Går de, går det ut over mange pasienter. Det er med andre ord greit å være ferdig med barnehageårene når Mn begynner å jobbe. Eldre overleger har også dårlige holdninger til gravide i yrket, og ikke minst småbarnsforeldre. Mye blåst på sykehusene her. Men det jobbes aktivt med å bedre arbeidsmiljø. Dette gjelder et av de store universitetssykehusene i Norge. Anonymous poster hash: 257c2...2c7 Er jammen glad jeg jobber på ett mindre sykehus. Er heldigvis ikke sånn her. Her er man hjemme med syke barn Og går hjem hvis de blir syke i løpet av dagen. Anonymous poster hash: 8940d...86b
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2016 #4 Skrevet 22. oktober 2016 Jeg fikk to barn under studiet. Kan bare anbefale det på det varmeste - mye bedre enn å få barn senere (har prøvd det også). Jeg har aldri lest så effektivt som etter at jeg fikk barn. Var jo uansett oppe klokka 06:00. Og fra klokka 19 så var vi jo hjemme og det var stille i huset. Fikk gjort mye da. Men konstant blakk, det var vi. Anonymous poster hash: 4e86a...6cc
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2016 #5 Skrevet 22. oktober 2016 Her en bekjent som fikk tre barn under studiet/ turnus tiden. Hun var bare borte de ukene som var forbeholdt mor og far tok ut resten av permisjonen. Mannen jobbet også redusert i småbarns tiden ( har økt noe nå som kun en er i bhg og de to andre på skolen) og de hadde/har besteforeldre som henter en dag i uken i bhg/skole slik at far kan jobbe lenge en dag og mindre de andre og noe hjemmekontor. Anonymous poster hash: 36944...a5c
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2016 #6 Skrevet 22. oktober 2016 Kan jeg spørre hvor gamle dere var? hI Anonymous poster hash: 21dbd...5c6
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2016 #7 Skrevet 23. oktober 2016 Jeg var 29-35. Anonymous poster hash: 4e86a...6cc
Nyttårs barn Skrevet 23. oktober 2016 #8 Skrevet 23. oktober 2016 Trodde alle kvinnelige leger fikk barn under studiene jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå