Gå til innhold

Medisinstudent/leger som fikk barn under studiet her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går 2. året og er gift med en god mann jeg elsker veldig høyt. Vi ønsker oss barn, men jeg er veldig redd for å ta skrittet. Er så redd for studiet mitt og hvordan det skal gå videre. Er engstelig for at jeg ikke skal klare å fullføre fordi det blir for tungt. Kan noen som fikk barn under studiet fortelle meg litt om hvordan det gikk både praktisk og emosjonelt?

Anonymous poster hash: 21dbd...5c6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går 2. året og er gift med en god mann jeg elsker veldig høyt. Vi ønsker oss barn, men jeg er veldig redd for å ta skrittet. Er så redd for studiet mitt og hvordan det skal gå videre. Er engstelig for at jeg ikke skal klare å fullføre fordi det blir for tungt. Kan noen som fikk barn under studiet fortelle meg litt om hvordan det gikk både praktisk og emosjonelt?

Min søster gjorde det. De jobber begge som leger nå og det jeg kan si med en gang er at det er lurt å gjøre det i studiene for det blir ikke lettere i etterkant.

De er nå totalt avhengig av familie for å få det til å fungere. 50-timers uker og barn, de har liten mulighet til å gå fra jobben om barna blir syke. Det må øvrig familie ta seg av. Går de, går det ut over mange pasienter.

Det er med andre ord greit å være ferdig med barnehageårene når Mn begynner å jobbe.

Eldre overleger har også dårlige holdninger til gravide i yrket, og ikke minst småbarnsforeldre. Mye blåst på sykehusene her. Men det jobbes aktivt med å bedre arbeidsmiljø.

Dette gjelder et av de store universitetssykehusene i Norge.

Anonymous poster hash: 257c2...2c7

Skrevet

Min søster gjorde det. De jobber begge som leger nå og det jeg kan si med en gang er at det er lurt å gjøre det i studiene for det blir ikke lettere i etterkant.

De er nå totalt avhengig av familie for å få det til å fungere. 50-timers uker og barn, de har liten mulighet til å gå fra jobben om barna blir syke. Det må øvrig familie ta seg av. Går de, går det ut over mange pasienter.

Det er med andre ord greit å være ferdig med barnehageårene når Mn begynner å jobbe.

Eldre overleger har også dårlige holdninger til gravide i yrket, og ikke minst småbarnsforeldre. Mye blåst på sykehusene her. Men det jobbes aktivt med å bedre arbeidsmiljø.

Dette gjelder et av de store universitetssykehusene i Norge.

Anonymous poster hash: 257c2...2c7

Er jammen glad jeg jobber på ett mindre sykehus. Er heldigvis ikke sånn her. Her er man hjemme med syke barn Og går hjem hvis de blir syke i løpet av dagen.

Anonymous poster hash: 8940d...86b

Skrevet

Jeg fikk to barn under studiet. Kan bare anbefale det på det varmeste - mye bedre enn å få barn senere (har prøvd det også). Jeg har aldri lest så effektivt som etter at jeg fikk barn. Var jo uansett oppe klokka 06:00. Og fra klokka 19 så var vi jo hjemme og det var stille i huset. Fikk gjort mye da. Men konstant blakk, det var vi.

Anonymous poster hash: 4e86a...6cc

Skrevet

Her en bekjent som fikk tre barn under studiet/ turnus tiden. Hun var bare borte de ukene som var forbeholdt mor og far tok ut resten av permisjonen. Mannen jobbet også redusert i småbarns tiden ( har økt noe nå som kun en er i bhg og de to andre på skolen) og de hadde/har besteforeldre som henter en dag i uken i bhg/skole slik at far kan jobbe lenge en dag og mindre de andre og noe hjemmekontor.

Anonymous poster hash: 36944...a5c
Skrevet

Kan jeg spørre hvor gamle dere var? hI

Skrevet

Jeg var 29-35.

Anonymous poster hash: 4e86a...6cc

Skrevet

Trodde alle kvinnelige leger fikk barn under studiene jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...