Gå til innhold

Skuffet over kjønn på baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble du det da du fikk vite kjønnet på oul?

Er englemamma til ei jente. Håpte på ei jente nå og, men det var en gutt. Samboer er overlykkelig. Men jeg klarer ikke å skyve vekk tanken på at jeg er litt skuffet.. og det skremmer meg veldig..

Anonymous poster hash: 0e036...36c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke straff deg selv for den følelsen. Såklart ønsker du å få en ny sjans til å bli jentemamma, det er vel naturlig. Men sannheten er at du kommer til å elske gutten din nøyaktig like mye. Jeg lover deg!

Anonymous poster hash: 8217a...0df

Skrevet

Samme var det for meg, bare at jeg ønsket meg en gutt men fikk jente. Har en gutt fra før. Husker jeg gråt i flere dager etter OUL

Anonymous poster hash: 71e1a...aa2

Skrevet

Skjønner skuffelsen din.

Min mor mistet sin første gutt. Så kom jeg. Hun har sagt hun håpet jeg var gutt og ble litt skuffet da jeg ble født.

Når hun var gravid igjen ble hun på nytt litt skuffet. For ut kom en liten jente til.

Fjerde gangen hun var gravid skulle det komme en gutt. Hun var overlykkelig. Endelig skulle gutten komme og gjøre familien komplett. Men dessverre så døde også han under fødselen.

Så ble ingen gutter på min mor. Så det var ekstra stas når jeg fikk min første gutt. Da sa hun: endelig kom du gutten min første gang hun holdt ham. Utrolig rørende.

Hun har aldri angret på oss. Men alltid følt hun manglet en sønn. Og vi har aldri merket at hun har hatt disse tankene da vi var barn.

Anonymous poster hash: e843c...eb6

Skrevet

Jeg ønsket jente, men magefølelse sa gutt allerede da jeg var 2-3 mnd på vei. Det gjorde ingenting. Har den beste gutten i verden : )

Anonymous poster hash: 235f6...041

Skrevet

Fikk nettopp gutt nummer 2, så blir nok flere barn på oss. Jeg ønsker meg en jente også. Må innrømme at jeg ble en smule skuffa på oul, men jaggu er han ikke fin han lillebror 😍

Anonymous poster hash: f5f5d...abf

Skrevet

Du vet at det ikke er sikkert du får jente selv om dere får flere? Sjansen er vel til og med hakket større for gutt 😉

Anonymous poster hash: 99dbe...e82

Skrevet

Den var til henne som ville ha flere pga av to gutter

Skrevet

Skjønner skuffelsen din.

Min mor mistet sin første gutt. Så kom jeg. Hun har sagt hun håpet jeg var gutt og ble litt skuffet da jeg ble født.

Når hun var gravid igjen ble hun på nytt litt skuffet. For ut kom en liten jente til.

Fjerde gangen hun var gravid skulle det komme en gutt. Hun var overlykkelig. Endelig skulle gutten komme og gjøre familien komplett. Men dessverre så døde også han under fødselen.

Så ble ingen gutter på min mor. Så det var ekstra stas når jeg fikk min første gutt. Da sa hun: endelig kom du gutten min første gang hun holdt ham. Utrolig rørende.

Hun har aldri angret på oss. Men alltid følt hun manglet en sønn. Og vi har aldri merket at hun har hatt disse tankene da vi var barn.

Nå ble jeg veldig veldig rørt av det du skrev 💙 Man blir selvfølgelig glad i barna sine uansett kjønn, men skjønner samtidig at der var viktig for din mor at det kom en gutt til i familien 💙

Anonymous poster hash: 91be0...72f

Skrevet

Fikk nettopp gutt nummer 2, så blir nok flere barn på oss. Jeg ønsker meg en jente også. Må innrømme at jeg ble en smule skuffa på oul, men jaggu er han ikke fin han lillebror 😍

Sånn tenkte vi også. Nå har vi 4 barn av samme kjønn. Og nå er det stopp!

Anonymous poster hash: d02ef...4b5

Skrevet

Jeg håpet på jente og det ble en gutt. Fikk vite gutt både på tidlig UL og OUL. Jeg var skuffet i noen timer, men så gikk det opp for meg at jeg ventet en sunn baby etter flere IVF-forsøk. Da kunne jeg ikke være skuffet, og gradvis ble jeg vant til tanken. Nå som han er her kan jeg ikke forestille meg å ha en jente.

Det var litt verre for mannen. Han var veldig innstilt på at han ville ha en jente, og han var skuffet da vi fikk vite gutt. Han sa ikke så mye om det under svangerskapet, men hintet mot at han ville ha problemer med å knytte seg til en gutt. Dette mente han helt til babyen ble født. Da gråt han gledestårer og var kjempeglad. Noen uker senere sa han til meg at han hadde aldri forestilt seg at han kunne bli så glad i en gutt. 

Han håper fremdeles på jente til neste gang, og har sagt at hvis nestemann også er gutt må vi prøve en tredje gang, men han har blitt kjempeglad i gutten vår og er ikke skuffet i det hele tatt lenger.

Anonymous poster hash: 56bac...2ef
Skrevet

Ble du det da du fikk vite kjønnet på oul?

Er englemamma til ei jente. Håpte på ei jente nå og, men det var en gutt. Samboer er overlykkelig. Men jeg klarer ikke å skyve vekk tanken på at jeg er litt skuffet.. og det skremmer meg veldig..

Jeg var skuffa med begge to. Først fordi jeg skulle få en gutt, og neste gang var jeg skuffa fordi jeg skulle få en jente.

Vel, vel nå er det blitt slik at de er det beste som har skjedd meg, begge to.

Anonymous poster hash: a69ed...f58

Skrevet

Ønsker meg ekstremt ei jente. Og jeg var så glad på UL da det viste seg å være jente. At jeg har ikke ord. Jeg hadde blitt skuffet om det var gutt. Og jeg viste på forhånd at jeg kom til å bli skuffet også. Egentlig ønsker jeg meg bare jenter. Håper neste blir jente også <3

Det er ekkelt at jeg er/har det sånn. Det er litt rart. Hvorfor ønsker jeg ikke en gutt liksom(?)  

Men viser nestemann seg å være gutt, så elsker jeg han like mye når han kommer. Det vet jeg :) 

Anonymous poster hash: 239ce...34e
Skrevet

Jeg hadde på magefølelsen at det ville bli gutt, og det ble det :) vil ikke påstå at jeg var skuffet men jeg tror likevel at det er noe med oss damer, at vi ønsker oss ei lita jente, men likevel så var jeg bare utrolig takknemlig for at barnet var friskt <3

Nå fant jeg nettopp ut at vi venter nr 2 og det gjør meg overhodet ikke noe om det enda en gutt :)

Anonymous poster hash: c8c3f...cbd

Skrevet

Den var til henne som ville ha flere pga av to gutter

Jo takk, det er jeg klar over. Men da får vi eventuelt 3 gutter da ❤❤❤ Det hadde også vært toppers!

Skrevet

Jeg hadde på magefølelsen at det ville bli gutt, og det ble det :) vil ikke påstå at jeg var skuffet men jeg tror likevel at det er noe med oss damer, at vi ønsker oss ei lita jente, men likevel så var jeg bare utrolig takknemlig for at barnet var friskt <3

Nå fant jeg nettopp ut at vi venter nr 2 og det gjør meg overhodet ikke noe om det enda en gutt :)

Anonymous poster hash: c8c3f...cbd

Vel, som du ser i denne tråden her så er det ikke "noe med oss damer" som gjør at vi helst vil ha jente. Like vanlig å ønske seg gutt eller være likegyldig til kjønn.

Du må ikke overføre dine egne tanker og følelser på andre.

Anonymous poster hash: fc4dc...e96

Skrevet

Takk for gode svar alle sammen ❤️

Var veldig opptatt av å få vite at alt er bra, for min egen del hadde eg ikke trengt å vite kjønnet engang. Men så blir eg litt oppgitt av den store gleden svigerfamilien viser, for de har bare jente barnebarn fra før.

Håper alle desse tankene blir vekke når eg får se babyen selv i armene mine 😊😍

HI

Skrevet

Takk for gode svar alle sammen ❤️

Var veldig opptatt av å få vite at alt er bra, for min egen del hadde eg ikke trengt å vite kjønnet engang. Men så blir eg litt oppgitt av den store gleden svigerfamilien viser, for de har bare jente barnebarn fra før.

Håper alle desse tankene blir vekke når eg får se babyen selv i armene mine 😊😍

HI

Bedre det enn den åpenbare skuffelsen fra deler av sviger-siden, for at de nå får gutte-barnebarn nummer fire... Synes det er sårende. Forrige gang (gutt nummer to, vi visste ikke kjønn) ble det kjøpt inn rosa klær før fødsel!! Da jeg ble gravid nå, ble det spurt etter kjønn FØR hen sa "gratulerer" da vi fortalte at vi skulle ha tredjemann. Vi valgte å vite kjønn denne gangen, noe vi ikke hadde gjort med de to første, kun fordi jeg ikke orket jentemas igjen i 40 uker. Skuffelsen fra svigers var helt åpenbar da det var gutt #3... 😞

Anonymous poster hash: ccb88...d9f

Skrevet

Skjønner skuffelsen din.

Er ikke så ofte jeg blir rørt til tårer over ting jeg leser her, men dette traff meg.

Høres ut som du har en fantastisk mamma til tross for at hun har opplevd motgang i livet sitt.

Skrevet

Bedre det enn den åpenbare skuffelsen fra deler av sviger-siden, for at de nå får gutte-barnebarn nummer fire... Synes det er sårende. Forrige gang (gutt nummer to, vi visste ikke kjønn) ble det kjøpt inn rosa klær før fødsel!! Da jeg ble gravid nå, ble det spurt etter kjønn FØR hen sa "gratulerer" da vi fortalte at vi skulle ha tredjemann. Vi valgte å vite kjønn denne gangen, noe vi ikke hadde gjort med de to første, kun fordi jeg ikke orket jentemas igjen i 40 uker. Skuffelsen fra svigers var helt åpenbar da det var gutt #3...

Anonymous poster hash: ccb88...d9f

Fy søren så dårlig gjort av svigers! :-(

Anonymous poster hash: a0acb...3e9

Skrevet

Skjønner skuffelsen din.

Hun har aldri angret på oss. Men alltid følt hun manglet en sønn. Og vi har aldri merket at hun har hatt disse tankene da vi var barn. Anonymous poster hash: e843c...eb6

Det kom et par tårer mens jeg las dette. Mammaen din må ha vært så uendelig lykkelig da hun fikk holde gutten din (sin). ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...