Gå til innhold

Jeg er så sint på mannen. Alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har en tendens til å ville drikke øl hver fredag og lørdag. Det varierer i mengde. Noen ganger 2-4, andre ganger 6-10. Han har vært på jobbreise og eg har vært alene hjemme med nyfødt baby og 4 åring. Han kom hjem i går og kjøpte inn 6 øl. Jeg gikk å la meg med baby kl 19 fordi jeg er helt vrak og trett etter kjempe lite søvn! Hvorfor klarer ikke han å tenke at han ikke skal drikke seg beruset i tilfelle jeg skal trenge hjelp på natten evt at 4 åringen våkner?! Jeg vil ikke hun skal inn å legge seg med en far som stinker alkohol!!!!! Jeg er så drittlei vurderingsevnen hans!!!!!! I dag hadde 4 åringen lagt seg i sengen hans og lå å stirret på nettbrett! Han ble sur da jeg sa hun skulle bli med meg ned i stuen heller. For jeg skulle vel snart legge meg med baby igjen og da måtte jo han stå opp?! Så hva skulle hun gjøre da ? Ligge å ødelegge øynene i et mørkt rom i 2 timer til han skulle få rævva si opp av sengen. Fortjener ikke hun en far som legger seg til normal tid for å være opplagte til dagen etter?!? Jeg kunne også legge henne litt med iPad før baby kom på morgene men det var ikke noe som gjentok seg og jeg stod relativt fort opp! I går har han drukket 6 øl+ 2 store glassflasker... har mannen min et alkoholproblem som må ha noe øl hver helg? Og hvordan hadde dere reagert om deres mann hadde drukket så mye ALENE når han visste du hadde sovet ekstremt lite og kanskje trengte hjelp+ 4 åringen våkner ofte! Kjenner jeg er så lei!!!

Anonymous poster hash: 1decf...437

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde mannen min og vært på jobbreiser så hadde jeg mistenkt at vi var i lag med samme mann :( evner ikke å se lenger enn sin egen egoisme innimellom altså. Utrolig irriterende.

Anonymous poster hash: ba5d5...b18

Skrevet

Jeg synes du fremstår som usedvanlig snerpete. "Ødelegge øynene i et mørkt rom"? Really?

Han har neppe et alkoholproblem hvis han ønsker å ta et par øl i helgen. Han drikker seg ikke søplefull og blir ufin eller? Og hvis du legger deg klokken 19.... så forventer du at han legger seg like tidlig for å være opplagt?

Jeg kjenner jeg hadde blitt sliten av å bo sammen med deg.

Anonymous poster hash: cf4dd...644

Skrevet

Kan han la være å drikke? Får han det til? Uten å bli sur, amper og forbanna? Om svaret er nei, så har han et problem.

Hva med å la han sove første natta og så får du andre? Mannen min er og ekstremt mye ute å reiser, og han tok over med en gang han kom hjem. Jeg ser jo han er sliten han og, når han jobber tett oppmøte 15 timer i døgnet en hel uke, men i den mest slitsomme fasen fikk han pent ta over kaoset når han kom hjem. Drikke øl da utgikk. Én, ja. 5 stykker? Nei!

Anonymous poster hash: 245d0...755

Skrevet

Jeg synes du fremstår som usedvanlig snerpete. "Ødelegge øynene i et mørkt rom"? Really?

Han har neppe et alkoholproblem hvis han ønsker å ta et par øl i helgen. Han drikker seg ikke søplefull og blir ufin eller? Og hvis du legger deg klokken 19.... så forventer du at han legger seg like tidlig for å være opplagt?

Jeg kjenner jeg hadde blitt sliten av å bo sammen med deg.

Anonymous poster hash: cf4dd...644

Nei . Du misforstår. Jeg hadde syns det hadde vært ok om han tok seg 3 øl. Satt oppe til 23 og la seg slik at han kunne evt hjelpe meg uten å være beruset når han vet hvor sliten jeg er?! Og det med iPad er ok innimellom(sa jo jeg kunne gjøre det selv). Men han hadde latt henne ligge 2-3 timer og stirre på en skjerm. Og dette har gjentatt seg flere ganger! Er det virkelig ok? Helgen til barnet skal alltid starte slik og ikke med en opplagt pappa.

Gjest Antarctica
Skrevet

Frustrasjonen din er nok farget av at du er sliten. 4-åringen ødelegger seg ikke på en formiddag.

Men hvis den mengden han hadde drukket er hans standardmengde for en fredag, så ville lampene begynne å lyse for meg, altså...

Skrevet

For meg er mengden alkohol for stor. Å kose seg med et par øl er fint, men å drikke seg beruset alene i stua er betenkelig. Men resten av betraktningene dine? Kanskje den mengden alkohol er nødvendig for å holde ut med deg?

Ipad gjør helgemorgenene utholdelig (sier hun som har barnefri og stod opp kl 7).

Anonymous poster hash: 3d775...cc5

Skrevet

Frustrasjonen din er nok farget av at du er sliten. 4-åringen ødelegger seg ikke på en formiddag.

Men hvis den mengden han hadde drukket er hans standardmengde for en fredag, så ville lampene begynne å lyse for meg, altså...

Hmm. Han drikker kanskje så store mengder annen hver helg i snitt? Men han må ha alkohol hver eneste fredag og lørdag. Hvorfor? Ofte drikker han slik at jeg ser han er brisen (Vertfall). Han sier han syns det er godt? Jeg digger Pepsi Max, men pælmer ikke ned 2-3 liter hver fredag fordeom. Gruer meg til han står opp nå. Lei dårlig stemning. Lei av å føle meg snerpete. Jeg føler virkelig ikke jeg forlanger for mye.... hadde han planlagt å skulle ut med venner hadde jeg infinnet meg i det og planlagt. Men han satt alene og drakk 7-8 øl! Er det virkelig normalt?!

Skrevet

Altså stor forskjell på å ta ett par øl og å sitte å drikke 6øl alene i stua. Og hver fredag og lørdag? Det høres hverken sunt ut for kone og barn og heller ikke for kroppen hans. 10-12 enheter i uka er ikke å anbefale altså.

Gjest Antarctica
Skrevet

Hmm. Han drikker kanskje så store mengder annen hver helg i snitt? Men han må ha alkohol hver eneste fredag og lørdag. Hvorfor? Ofte drikker han slik at jeg ser han er brisen (Vertfall). Han sier han syns det er godt? Jeg digger Pepsi Max, men pælmer ikke ned 2-3 liter hver fredag fordeom. Gruer meg til han står opp nå. Lei dårlig stemning. Lei av å føle meg snerpete. Jeg føler virkelig ikke jeg forlanger for mye.... hadde han planlagt å skulle ut med venner hadde jeg infinnet meg i det og planlagt. Men han satt alene og drakk 7-8 øl! Er det virkelig normalt?!

Nei, det er ikke helt normalt.

At han ønsker å slappe av etter en slitsom uke skjønner vel alle, men det der vil på sikt bli et større problem for ham enn "sur kone".

Kanskje du må bite hodet av sinnet ditt og ta en ordentlig snakk - uten anklager - med ham. Om at dere begge er slitne, og om at du er så mye opptatt med babyen at 4-åringen er nødt til å være hans hovedansvar. Og litt om hvordan det lar deg kombinere med at han har så behov for den "alenefesten" hver helg.

For det å få familie er jo et valg, og han har selv tatt det. Det er ikke noe kona påfører mannen.

Skrevet

Han har en tendens til å ville drikke øl hver fredag og lørdag. Det varierer i mengde. Noen ganger 2-4, andre ganger 6-10. Han har vært på jobbreise og eg har vært alene hjemme med nyfødt baby og 4 åring. Han kom hjem i går og kjøpte inn 6 øl. Jeg gikk å la meg med baby kl 19 fordi jeg er helt vrak og trett etter kjempe lite søvn! Hvorfor klarer ikke han å tenke at han ikke skal drikke seg beruset i tilfelle jeg skal trenge hjelp på natten evt at 4 åringen våkner?! Jeg vil ikke hun skal inn å legge seg med en far som stinker alkohol!!!!! Jeg er så drittlei vurderingsevnen hans!!!!!! I dag hadde 4 åringen lagt seg i sengen hans og lå å stirret på nettbrett! Han ble sur da jeg sa hun skulle bli med meg ned i stuen heller. For jeg skulle vel snart legge meg med baby igjen og da måtte jo han stå opp?! Så hva skulle hun gjøre da ? Ligge å ødelegge øynene i et mørkt rom i 2 timer til han skulle få rævva si opp av sengen. Fortjener ikke hun en far som legger seg til normal tid for å være opplagte til dagen etter?!? Jeg kunne også legge henne litt med iPad før baby kom på morgene men det var ikke noe som gjentok seg og jeg stod relativt fort opp! I går har han drukket 6 øl+ 2 store glassflasker... har mannen min et alkoholproblem som må ha noe øl hver helg? Og hvordan hadde dere reagert om deres mann hadde drukket så mye ALENE når han visste du hadde sovet ekstremt lite og kanskje trengte hjelp+ 4 åringen våkner ofte! Kjenner jeg er så lei!!!

Fy så mange drittsvar du har fått her inne. Lurer på hva slags mennesker som sitter og pøser ut edder og galle på den måten der. Men altså... det jeg vil si. Du er IKKE snerpete. En hver mann eller dame som sitter hver fredag og lørdag og må innta alkohol, har et problem. Det er kanskje ikke det som behager ørene til de sureste personene som har svart deg, men sånn er det. Alkohol skal være noe en nyter(hvis en drikker i det hele tatt) inn i mellom og en skal være hensynsfull til de rundt seg. Og i hvert fall sin kone og barn. 

Hva med å snakke med familievernkontoret? Enkelte mannfolk lytter bedre hvis de får presentert noe fra andre sin vinkel. Det er gratis på familievernkontoret forresten. Du kan ikke ha det slik. Tenk, du irriterer deg over dette nå. Hva med om 5 år? Eller 10 år?? Han skal jo være et forbilde for barna deres også. Vil du at de skal læret at hver fredag og lørdag så kan du ikke være fornøyd med bare cola og potetgull. Men du MÅ ha alkohol?? Det hadde ikke jeg ønsket at barna mine skal lære.

Lykke til. Stol på din egen magefølelse.

klem

Anonymous poster hash: b4bc3...4bc

Skrevet

Min ex drakk ca. like mye. Han påstod selv at det var for å kose seg. Erter hvert oppdaget jeg at han ble nedtrykt og taus uten alkohol (var veldig sprudlende og pratsom med litt innabords).

Det skremte meg, jeg turte ikke å være sammen med en med akoholproblemer.

Anonymous poster hash: 1dc0a...8e2

Skrevet

Jeg vokste opp med en slik far, som alltid drakk i helgene og sto opp sent som en annen ungdom. Opplevde ham som mindre tilgjengelig, og vi har aldri fått noe godt forhold.

Som vanlig her inne er det kvinnene som får pes når de klager over mannen ("du er snerpete"/"han må drikke for å holde ut med deg"). Jeg kan garantere at en mor som hadde drukket så mye at det ble et problem for far hadde fått klar beskjed her inne om å skjerpe seg og sette barn og familie foran alkoholen.

Men som vanlig er det andre standarder for kvinner og menn, og kvinner ELSKER å stilke strengere krav til sine medsøstre enn til menn generelt.

Hi: Har ingen råd til deg, men vit at du "vinner" på sikt. Barn skjønner jævlig mye mer enn vi tror, og de har allerede skjønt hvem som alltid er der for dem og hvem de er nummer to for.

Anonymous poster hash: 13ea7...b39

Skrevet (endret)

Hvor finner dere egentlig disse mennene??? 😱😱

De kan jo umulig ha gått fra å være "Mr.Drømmeprins" til "Herr.Slabbedask" over natten når barna meldte sin ankomst?

Jeg mener ...

De _må_ jo har vært litt duste før dere fikk barn med dem ... eller??

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Jeg tenker at her er det ikke nødvendigvis alkoholen (selv om det var mange øl), men mannens egoisme som er det største problemet. Han evner ikke å se dine behov, og heller ikke barna sine.

Sier du til ham at han må være klar i tilfelle fireåringen våkner? At nå er det hans tur til å ta babyen på natta? Eller går du bare og lider og akker deg mens du blir surere og surere?

Selvsagt bør enhver oppegående mann skjønne dette av seg selv, men kanskje han trenger å høre det i klartekst? Og hvor fælt det er å gå uten søvn, det forstår bare den som har prøvd. Kanskje det er på tide at han får prøve det, så klarer han kanskje å se dette fra din side?

Skrevet

Hvor finner dere egentlig disse mennene???

De kan jo umulig ha gått fra å være "Mr.Drømmeprins" til "Herr.Slabbedask" over natten når barna meldte sin ankomst?

Jeg mener ...

De _må_ jo har vært litt duste før dere fikk barn med dem ... eller??

Jo, de kan det. Min eks var sånn. Da jeg prøvde å se tilbake og huske hvordan han hadde vært bare noen år tidligere, så trodde jeg ikke det kunne være sant. Mennesker kan forandre seg utrolig mye på kort tid når det skjer store endringer i livet. Barn er slitsomt og til tider kjedelig. Handler om å sette egne behov i andre rekke. Noen takler det veldig dårlig.

Anonymous poster hash: 39d6b...923

Skrevet

Du er ikke snerpete som syns 6 øl er for mye en fredagskveld alene. Og hvor han deler ansvar for ungene med deg. Det folk reagerer på er nok dette med nettbrett og øyne, men forståelig. Du er møkk lei. Rart dessuten at den kommentaren overskygger det faktum at mannen din syns det er helt naturlig med 6 øl en hjemmekveld med familien. Da er du dessuten ganske sur,slapp og utålmodig dagen derpå.

Hvor mange ganger ser du han påvirket?

Anonymous poster hash: 13f2e...f93

Skrevet

Du er ikke snerpete som syns 6 øl er for mye en fredagskveld alene. Og hvor han deler ansvar for ungene med deg. Det folk reagerer på er nok dette med nettbrett og øyne, men forståelig. Du er møkk lei. Rart dessuten at den kommentaren overskygger det faktum at mannen din syns det er helt naturlig med 6 øl en hjemmekveld med familien. Da er du dessuten ganske sur,slapp og utålmodig dagen derpå.

Hvor mange ganger ser du han påvirket?

Anonymous poster hash: 13f2e...f93

Han er påvirket i en eller annen grad hver helg, men ca annen hver helg er han full liksom. Han vet jeg ikke liker det... jeg har gitt beskjed flere ganger..... da skjerper han seg og drikker 1-2 øl og kanskje ingen rett etter vi har pratet. Så eskalerer det. Føler det er etter en stress periode... som feks nå kurset der det var mye reising frem og tilbake..mye tidlige morgener + dårlig kurs... må snakke med han i dag kjenner jeg. Merker jeg er sur og gretten og jeg hater det!!! Jeg vil bare ha det harmonisk og kose meg med barna. Jeg har også mistet et nært familiemedlem nettop og synes denne ekstra påkjenningen med han er sååå unødvendig og dårlig gjort av han.

Skrevet

Bra du skal snakke med ham. Jeg tror dere også bør gå i parterapi på Familievernkontoret, for det er tydelig at dere har problemer i forholdet. Nå kan det reddes, men om det mønsteret dere går i nå fortsetter så går det bare en vei.

Alle kan forstå at han også kan være stresset, lei, frustrert av å være borte hele uken med lange dager, mye farting og dårlig opplegg. Men det betyr likevel ikke at han kan være egoistisk når han kommer hjem til familien han selv har vært med på å skape. Dere er to i dette, og han har like mye ansvar for barna og forholdet som det du har.

Han har begynt å vise et farlig mønster i den drikkingen! Du har flere ganger tatt opp at hans alkoholvaner er et problem for familien og forholdet. Da skjerper han seg en liten periode - før han velger å begynne å drikke for mye igjen. Da har han et alkoholproblem - av tre grunner. Det ene er at det defineres som et alkoholproblem når alkoholforbruket går negativt ut over de nærmeste. Det andre er at han tydeligvis ikke greier å la være å drikke over tid, og ikke greier å begrense inntaket når han først drikker. Det tredje er at han drikker så mye alene. Dette er store varsellamper som både du og han bør ta på alvor!

Det er mange periodedrankere som har et slikt mønster som det din mann har.

Hvis det er slik at mannen din bruker alkohol for å takle stress, da må han gjøre noe med det som stresser ham. Å drikke seg brisen og full hver helg vil ikke hjelpe ham, heller tvert imot. Så mye alkohol så ofte er en belastning på kroppen, kroppen og psyken blir mer sliten, det å snu døgnet påvirker også både overskudd og psyke. Så når han begynner uken igjen så har han ikke ladet opp i helgen, men han begynner i minus. Da vil han takle stress enda mye dårligere.

Han er inne i en vond sirkel. Og om han ikke nå tar tak i seg selv og gjør noe for å endre sitt mønster med å håndtere stress med alkohol, da kommer han til å ødelegge familien sin. Ditt frustrasjonsnivå er så høyt, Hi, at du kommer ikke til å orke å leve på denne måten over tid. Når barna blir større vil du også bekymre deg mer og mer for at barna skal oppleve pappa beruset.

Et så stort alkoholforbruk som det han har skaper en utrygghet, ikke bare hos partneren, men også hos barna.

Og om han mener det ikke er et problem fordi han ikke tar barna på natten når han er beruset, da får han tro om igjen. Barna vil oppdage at pappa er i mye dårligere form i helgene, at pappa lukter anderledes, at pappa oppfører seg anderledes, har dårligere tålmodighet, ikke takler bråk osv. Og umerkelig for ham vil barna begynne å tilpasse seg for å ikke provosere ham - mens han selv trolig kommer til å mene at det ikke er noen problemer i det hele tatt.

Han må innse at hans valg får følger for hele familien.

Han opplever det garantert som en ekstrabelastning når du blir sur og gretten, men han må da også ta ansvar for sin rolle i å skape konfliktene. Når du har vært alene med nyfødt og en 4-åring i en uke så må han innse at også du er sliten og trenger støtte. Han har kanskje vært på jobbreise med mye stress, men han har hatt mulighet til å sove hver eneste natt så mange timer han vil. Du har hatt 24-timers vakter uten mulighet til å sove en eneste hel natt.

Hvis jobben er et så stort stressmoment for ham at han velger å drikke bort problemene sine i helgene, da må han ta ansvar for å bytte jobb. Om han har begynt å utvikle et avhengighetsforhold til alkohol (som det dessverre kan virke som), så må han ta ansvar for å skaffe seg hjelp så fort som mulig, jo verre han venter, jo verre.

Dere har nyfødt i hus, du har vært gjennom svangerskap og fødsel og er hormonell. Sammen med hans dårlige måter å håndtere sitt eget stress på, så sitter dere på en tikkende bombe i forholdet. Dere begge sliter tydeligvis. Og dere har nå et valg - ta tak i det begge to og skap en endring, eller fortsett som nå og la respekt for hverandre forsvinne og ødelegge forholdet.

Du må sette grenser, HI. Du har tatt opp denne drikkingen hans flere ganger tidligere. Han velger å bare skjerpe seg for å blidgjøre deg før han er "utpå" igjen med alkoholen. Dvs. du vet at det ikke hjelper å bare snakke med ham. Du må sette klarere grenser og stille krav til ham. Et av de kravene må være parterapi, etter min mening. Videre ville jeg foreslått for ham at han tok en prat med legen sin, fordi mannen velger å bruke alkohol som stressmestring. Det er ingen mestring, det er oppskriften på undergang.

Jeg håper mannen innser alvoret og at han blir med på parterapi.

Etter å ha mistet et nært familiemedlem kunne du trengt mer støtte enn det mannen gir deg nå. At han velger å drikke selv om han vet at det medfører ekstrabelasninger på deg når dere også har nyfødt i hus - det viser at han har mistet gangsynet, at han er egoistisk, eller at han ikke ser noen annen måte å løse problemene sine og derfor bruker alkohol som en desperat forsøk på å koble ut stresset. Uansett er det noe han ikke kan fortsette med om han ønsker å beholde familien sin på sikt.

Anonymous poster hash: b00b0...0ce
Skrevet

Hvor mye er 6 pils?

Vi har alltid små flasker eller 0.33 boksene. Hos andre er det alltid 0.5 bokser i kjøleskapet.

Jeg tenker det er en vesentlig forskjell på 6 små og 6 halvlitere. En pils er ikke en nøyaktig måleenhet.

Anonymous poster hash: 921b8...ada

Gjest Antarctica
Skrevet

Jo, de kan det. Min eks var sånn. Da jeg prøvde å se tilbake og huske hvordan han hadde vært bare noen år tidligere, så trodde jeg ikke det kunne være sant. Mennesker kan forandre seg utrolig mye på kort tid når det skjer store endringer i livet. Barn er slitsomt og til tider kjedelig. Handler om å sette egne behov i andre rekke. Noen takler det veldig dårlig.

Anonymous poster hash: 39d6b...923

Enig med deg. Syns det er enormt mange eksempler på det. Selv "normale" pappaer som generelt er gode, og klarer det meste, har som oftest *bittelitt* egne regler. Bittelitt mer fritid enn mor, for eksempel. Bittelitt mer synd på ham hvis barnet vekker ham om natta. Bittelitt seinere på hugget når noe skjer, så mor må si fra at han skal stoppe barnet. Bittelitt mindre ansvar for barnets klær og utstyr. En jobb som er bittelitt viktigere enn mors jobb når ungen er syk eller skal ha Luciafest i barnehagen. Bittelitt mer behov for trening, egentid, søvn, kompiser og fester. (Selv de som fester sjeldent. For når de en sjelden gang gjør det, er det liksom helt naturlig sak - men hvis kona gjør det, så er det litt mer klønete, og mannen er bittelitt mer stressa over å være "barnevakt.")

Og samla sett er mødrene flinke til å skryte av mannen, godta situasjonen og føle at han avlaster dem godt og blablabla. Men innimellom kan man stille seg spørsmålet: hva hvis begge to levde og gjorde som far, og prioriterte seg selv like mye som far, og like kompromissløst (f eks ble liggende når man var trøtt, selv om barnet var oppe.) Ville det være forsvarlig...?

Skrevet

så prippen du er, spesielt ang at ungen ødelegger øynene

Anonymous poster hash: 39574...a7b
Skrevet

Enig med deg. Syns det er enormt mange eksempler på det. Selv "normale" pappaer som generelt er gode, og klarer det meste, har som oftest *bittelitt* egne regler. Bittelitt mer fritid enn mor, for eksempel. Bittelitt mer synd på ham hvis barnet vekker ham om natta. Bittelitt seinere på hugget når noe skjer, så mor må si fra at han skal stoppe barnet. Bittelitt mindre ansvar for barnets klær og utstyr. En jobb som er bittelitt viktigere enn mors jobb når ungen er syk eller skal ha Luciafest i barnehagen. Bittelitt mer behov for trening, egentid, søvn, kompiser og fester. (Selv de som fester sjeldent. For når de en sjelden gang gjør det, er det liksom helt naturlig sak - men hvis kona gjør det, så er det litt mer klønete, og mannen er bittelitt mer stressa over å være "barnevakt.")

Og samla sett er mødrene flinke til å skryte av mannen, godta situasjonen og føle at han avlaster dem godt og blablabla. Men innimellom kan man stille seg spørsmålet: hva hvis begge to levde og gjorde som far, og prioriterte seg selv like mye som far, og like kompromissløst (f eks ble liggende når man var trøtt, selv om barnet var oppe.) Ville det være forsvarlig...?

Men vi skaper disse mennene selv. Jeg har ubevisst tilrettelagt for mannen sin manglende ansvarsfølelse. Og svigermor og svigerbestemor før meg. Mamma tilrettela for pappa og broren min.

Og det krever beinhard bevissthet for å bryte mønsteret. Tvinge seg selv til å overlate ansvar og overse bagateller.

Det har tatt ca. 10 år å bli likeverdige her.

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Men vi skaper disse mennene selv. Jeg har ubevisst tilrettelagt for mannen sin manglende ansvarsfølelse. Og svigermor og svigerbestemor før meg. Mamma tilrettela for pappa og broren min.

Og det krever beinhard bevissthet for å bryte mønsteret. Tvinge seg selv til å overlate ansvar og overse bagateller.

Det har tatt ca. 10 år å bli likeverdige her.

Nei, ikke helt sant. Jeg skjønner poenget ditt, at vi ubevisst overtar som daglig leder av A/S Familien med skittentøy og det hele.

Men mennene velger jo selv å legge seg til en hel familie. De velger selv om de gidder å investere tid i ungene. De velger selv å forholde seg til at det er både slitsomt, kjedelig og frihetsinnskrenkende. Hvis de velger å se bort fra det, ved å levere babyen tilbake hver gang de ikke helt gidder å finne ut hvorfor den skriker, så er det ikke mammaenes "skyld". (Og at de gjør det i ammeperioden er nå én ting, men noen driver jo sånn i årevis.)

Endret av Pashla
Skrevet

Så jævlig spot on!!!

Anonymous poster hash: 13ea7...b39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...