Gå til innhold

Dårlig av helsestasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skulle vært på 15 mnd kontroll.... den ble avlyst. Fått ny time nå som ikke er før hun er 16 mnd... Jeg synes det er litt dårlig/seint... hun skal jo ha vaksine også. Vil tro det er en årsak til at kontrollen skal være på nettopp 15 mnd. 

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: a35be...360
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok helt fint.

Anonymous poster hash: 114be...0b3

Skrevet

Seriøst?! Send klage til fylkeslegen, da blir det nok fart på sakene ja. Stakkars barnet ditt 👊

Skrevet

Må bare spørre: er det første barnet ditt? 😂

dette går HELT fint!

Anonymous poster hash: c4fa6...f12

Skrevet

Oida.... en mnd fra eller til er ingenting altså. Her hadde vi 2-årskontroll da han var 2,5, og 4-årskontrollen ble ikke før en mnd før 5-årsdagen fordi han hadde falt ut av systemet. Han overlevde det også. ;)

Anonymous poster hash: 4cec6...10f
Skrevet

Tenker at du nok blir endel skuffa fremover om dette er skuffene . Det er en bagatell ;)

Anonymous poster hash: 2cca2...68a

Skrevet

Tenker at du nok blir endel skuffa fremover om dette er skuffene . Det er en bagatell ;)

Skuffende ... ;) vi hadde en kontroll ett år etterpå omtrent ( 4 års kontrollen ble 5 års..)

Skrevet

HI her

Jeg er ikkeskuffet.... eller redd... og det er ikke første barnet.

Men jeg synes det er dårlig. Jeg er selv veldig presis og er et ordensmenneske, og ja, jeg synes det er dårlig at en offentlig instans som helsestasjon ikke klarer å følge opp det de skal til den tiden de skal...

Skrevet

Hadde jeg ikke ofret en tanke en gang. Går nok så fint så.

Anonymous poster hash: f20c8...afb

Skrevet

Kjære deg, det spiller INGEN rolle. Senk skuldrene :)

Anonymous poster hash: 388b1...b37
Skrevet

HI her

Men jeg synes det er dårlig. Jeg er selv veldig presis og er et ordensmenneske, og ja, jeg synes det er dårlig at en offentlig instans som helsestasjon ikke klarer å følge opp det de skal til den tiden de skal...

De har ikke sjans til å følge opp alle på dagen de er 15 mnd .. Eller 3 mnd ... Vi er en velferdsstat og alle har krav på de samme godene , og vi får de , kanskje ikke på dato , men innen forsvarlig tid

Skrevet

Sånt skjer. Dere overlever nok😊

Anonymous poster hash: 4d719...63d

Skrevet

Kontrolltidspunktene er veiledende og helsestasjonen har litt slakk ifht dette. Helsesøstre er mennesker de også, og de kan faktisk bli syke, ha sykt barn e.l..

OG f.eks. "2-årskontrollen" skal jo egentlig slettes ikke skje på to-årsdagen. Det er faktsk ved 27 mnd så vidt jeg husker.

Anonymous poster hash: a3b58...51a
Skrevet

Dt går helt fint.

Minsten ble 4 år i juni og fikk innkallelse først nå til 4 årskontroll.

Det er ikke krise, barnet stryker ikke med om kontrollen kommer en måned senere.

Anonymous poster hash: 84ac1...460

Skrevet

Her måtte jeg ringe å etterlyse 4 årskontrollen , fikk time så ringte de å avlyste den dagen før han hadde timen. 3 ganger gjorde de det. 3 gangen dro jeg opp på helsestasjonen og da var jeg ikke så veldig hyggelig og forståelsesfull lenger!

Skrevet

Det er helt normalt. Vi måtte bytte dato for 1 års kontroll da den kræsja med barnehagestart. Sa ifra med en gang vi fikk innkalling (ca 3 uker før den oppsatte timen) og fikk time da hun var 1 år og 3,5 mnd.

Jeg er også et ordensmenneske, men at denne timen (og egentlig de fleste andre timer vi har vært på helsestasjonen ikke er nøyaktig på dagen med den alderen barna skal være, har jeg aldri ofret en tanke

Anonymous poster hash: 77ebd...93e
Skrevet

Det er jo bare en ca-alder på de kontrollene. 

Den eneste som er noenlunde presis er 6-ukerskontrollen. 

Pluss på eller trekk fra 2-6 mnd på hver av kontrollene fremover, og senk skuldrene.  Det har ingenting å si om barnet er 15-16 eller 19 mnd på denne kontrollen.  

Dersom du mistenker at noe er galt med barnet, tar du uansett direkte kontakt. Ikke vent på innkalling om det er noe som haster.  

Skrevet

Ikke noe å hisse seg opp over.

Jeg måtte avbestille 2 års kontrollen, som vi hadde fått time til i september . Barna er født i juli.

Ny time i november. Pga at de skal både til helsesøster og lege, og legen er der bare en gang i uka.

Språket er mye bedre nå, så er glad vi flyttet på den.

Anonymous poster hash: efd4c...c08

Skrevet

HI her

Du sier det selv: offentlig instans - slike er jo ikke akkurat kjent for å være presis.

Du har tydligvis aldri hatt bruk for å stå på venteliste til behandling eller vært pasient på er sykehus.

Og ang flytting av time så er det ikke noe problem. Selv om vaksinen blir satt litt etter planlagt tid så går det fin

Anonymous poster hash: 5a0c4...669

Skrevet

HI her

Tidene er veiledende for helsestasjonen, og etterhvert som barnet er større blir marginene større også. Å være presis er ikke en hovedprioritet for et helseyrke. Her er alltid helse/liv og død en prioritet. Bakgrunnen for at ditt barn må vente litt, kan være at de har syke barn de må ta seg av. De prøver nok å gjøre sitt aller ytterste for å være "presis" nok, men de fleste helsestasjoner er ikke bemannet nok til at alle skal få "presise" konsultasjoner.

Du må nok belage deg på mange skuffelser fremover. På legekontor, legevakt, helsestasjoner, sykehus osv; ingen av disse arbeidsplassene kommer noen gang til å prioritere å være tidsmessig presis.

Kvalitet på tjenesten derimot, det bør du kunne forvente. :-)

Anonymous poster hash: c089b...21f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...