Gå til innhold

Nært familiemedlem som bryter avtaler hele tiden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Vi kommer en tur i 20.00 tiden" -OK, svarer vi, men 9/10 ganger avlyser han.

Vet han sliter litt psykisk med angst/depresjoner og alkohol til tider.

Hva gjør vi?

Egentlig blir jeg forbanna, men om vi sier ifra så kan det hende han tar seg noen øl og ringer halvbrisen istedet. What to do?

Anonymous poster hash: 8c791...920

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere tåler, og er rause. 

Anonymous poster hash: 4337f...e4c
Skrevet

Enig med hun over. Angst, depresjon og alkohol- denne karen har det åpenbart ikke bra, men vis at dere er der uansett.Neste gang, dra på besøk til han istedet?..

Anonymous poster hash: 5ccff...af6

Skrevet

Dere tåler, og er rause.

Anonymous poster hash: 4337f...e4c

Men, hva med oss som sitter her og venter? Har laget mat og tent lys.

Synes det er ufordragelig og frekt!

Skrevet

Men, hva med oss som sitter her og venter? Har laget mat og tent lys.

Synes det er ufordragelig og frekt!

Av og til setter man seg selv i andre rekke.

Skrevet

Enig med hun over. Angst, depresjon og alkohol- denne karen har det åpenbart ikke bra, men vis at dere er der uansett.Neste gang, dra på besøk til han istedet?..

Han har barn, er aktiv og lever et tilsynelatende godt liv ellers.. Bortsett fra at vennskapet kun går på hans premisser.

Skrevet

Av og til setter man seg selv i andre rekke.

Av og til?

Dette har pågått i 5 år!!!

Vi har endret planer og lagt til rette, så dukker han aldri opp?

Jeg orker ikke mer. Tross angst og depresjoner, hvorfor lage avtaler samme dag du ikke greier å overholde?

Skrevet

Av og til?

Dette har pågått i 5 år!!!

Vi har endret planer og lagt til rette, så dukker han aldri opp?

Jeg orker ikke mer. Tross angst og depresjoner, hvorfor lage avtaler samme dag du ikke greier å overholde?Anonymous poster hash: 8c791...920

Men hvorfor skal dere avlyse planer??

Som med alle andre så går det val an å si at det ikke passer med besøk dersom dere allerede har planer. Er dere hjemme er det greit å si ja til besøk, men så lenge dere er klar over at personen er ustabil mht oppmøte så trenger dere jo ikke "styre" så fælt. Dere MÅ virkelig ikke lage mat og tenne lys....... Hva med å tilby en enkelt kopp kaffe? Ta fram litt sjokolade eller kjeks fra skapet? Eller rett og slett bare vær tilstede i sofaen dersom vedkommende dukker opp??

Anonymous poster hash: 236c9...119

Skrevet

Hvis du vet at han avlyser 90% av gangene er det vel bare å begynne uten ham da. Hvis dere avtaler kl 20, så gi beskjed om at dere spiser 20.30 uansett om han har kommet eller ikke.

Anonymous poster hash: 3a1d3...575

Skrevet

Men hvorfor skal dere avlyse planer??

Som med alle andre så går det val an å si at det ikke passer med besøk dersom dere allerede har planer. Er dere hjemme er det greit å si ja til besøk, men så lenge dere er klar over at personen er ustabil mht oppmøte så trenger dere jo ikke "styre" så fælt. Dere MÅ virkelig ikke lage mat og tenne lys....... Hva med å tilby en enkelt kopp kaffe? Ta fram litt sjokolade eller kjeks fra skapet? Eller rett og slett bare vær tilstede i sofaen dersom vedkommende dukker opp??

Vi lager jo ikke treretters hver gang han og barna kommer..

Men, han spør om han og ungene kan komme til gullrekka i kveld.

Jeg svarer ja, og han spør om han skal ha med noe.

Igjen svarer jeg at om de vil kan de spise her, og han svarer: Ja, gjerne!

Vi gjør d litt ekstra koselig og lager to pizza og de avlyser rett før!

Stort sett er det kun kaffe og brus han kommer på, selv da bryter han avtalen 9/10 ganger.

Men, etter en lenger samtale med mannen har jeg bestemt at vi ikke gjør noe ekstra ifb med hans besøk lenger.

Jeg synes bare det er vanvittig frekt og spørre folk om å få komme, vi setter over kaffe og han kommer ikke.

Skrevet

Du snakker om at du har tent lys som om det er en voldsom greie å måtte gjøre.

Når det er sagt, så er det selvfølgelig kjedelig å stelle i stand mat til noen som ikke kommer. Forslag:

- hent pizza når han har kommet

- ikke inviter på middag, men noe enklere som ikke krever så mye innsats

- inviter på dagtid i helgen, det er vanskelig å holde seg edru hvis han har alvorlige problemer

- ikke forvent noe

- ta heller positive overraskelser som en bonus

Skrevet

Ikke lag i stand noe da vel. Si dere gjør det enkelt med litt snacks og sett frem nøtter og potetgull om han kommer. Det hyggeligste er da praten?!

Anonymous poster hash: 14dfa...930

Skrevet

Det handler ikke om pizza og kaffe, eller prat. Det handler om tillitsbrudd. Vet ikke hvordan vennskap dere besitter, men for meg er dette ikke et vennskap bygd på respekt!

Lar dere vennene deres sitte hjemme å vente på dere gang etter gang, ville dere ikke reagert?

Ingen av de andre rundt oss gjør sånn.

Selv om han har angst er han på jobb hver dag.. Og ringe å spørre om han og ungene kan komme, for så kvarter etter de skulle vært her skrive: Vi rekker ikke, tar d igjen! Det synes jeg er ubeskrivelig frekt.

Skrevet

Noen folk er bare sånn, man får ikke forandret dem. Du må bare velge om du vil leve med det eller droppe å omgås dem rett og slett.

Anonymous poster hash: eab78...238
Skrevet

Det handler ikke om pizza og kaffe, eller prat. Det handler om tillitsbrudd. Vet ikke hvordan vennskap dere besitter, men for meg er dette ikke et vennskap bygd på respekt!

Lar dere vennene deres sitte hjemme å vente på dere gang etter gang, ville dere ikke reagert?

Ingen av de andre rundt oss gjør sånn.

Selv om han har angst er han på jobb hver dag.. Og ringe å spørre om han og ungene kan komme, for så kvarter etter de skulle vært her skrive: Vi rekker ikke, tar d igjen! Det synes jeg er ubeskrivelig frekt.Anonymous poster hash: 8c791...920

Nei, jeg reagerer faktisk ikke når det er snakk om mennesker som er syke. Jeg har ei veninne som har ME og en som har depresjon.

Jeg VET at selv om vi gjør avtaler, så er det stor sannsynlighet for at de ikke dukker opp. Det irriterer meg faktisk ikke, ,en jeg blir veldig glad de gangene de klarer å komme :)

Skrevet

stakkars den det gjelder, du har lite empati

Gjest Antarctica
Skrevet

Slutt å ha forventninger. Hvis han/hun avlyser ni av ti ganger er dere jo tunglærte hvis dere fortsatt lager mat og tenner lys! Lag mat når personen dukker opp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...