Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2016 #1 Skrevet 21. oktober 2016 Far har krav (rettslig)på å se barna annenhver helg. Mor sier nå at barna ikke vil treffe han og saboterer samvær. Far får ikke tak i barna på mobil (de er 11 og 13), men får av og til en melding der de sier de savner han. Han spør hvordan han skal gå fram for å treffe barna igjen... Hvordan er gangen i dette? Noen som er flinke på sånne saker? Anonymous poster hash: 7f9bd...aaa
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2016 #2 Skrevet 21. oktober 2016 Far har krav (rettslig)på å se barna annenhver helg. Mor sier nå at barna ikke vil treffe han og saboterer samvær. Far får ikke tak i barna på mobil (de er 11 og 13), men får av og til en melding der de sier de savner han. Han spør hvordan han skal gå fram for å treffe barna igjen... Hvordan er gangen i dette? Noen som er flinke på sånne saker? Anonymous poster hash: 7f9bd...aaa Ringe politiet? Be om møte på familievernkontoret? Snakke med mor? Ville startet nederst. Dersom han har som du sier en dom på dette samværet er det mor driver med temmelig grovt. Anonymous poster hash: 3b9e3...4bd
bjørnen*i*det*blå*huset Skrevet 21. oktober 2016 #4 Skrevet 21. oktober 2016 Takk for svar. Han har advokat (dvs fått ny nå nylig). Han prøver å snakke med mor, men blir skjelt ut av ny samboer. De har vært på FVK før rettssaken. Han har kontaktet politiet. De sier at de ikke bruker sine ressurser på å hente barna. Han kan gjøre det, men de anbefaler det ikke... Dette er vel og merke fars ord. Kan det stemme at systemet er så firkantet og gir mor "alt"? Bør han kontakte FVK igjen kanskje... HI
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2016 #5 Skrevet 21. oktober 2016 Når mor setter en stopper for samvær uten at far får en ordentlig forklaring, tror jeg at jeg ville kontaktet advokat først som sist. Har selv satt en stopper for samvær over en periode, men da ga jeg far gode begrunnelser. Alternativet var at jeg koblet inn barnevern og gikk rettens vei for å hindre samvær. Han gikk dermed frivillig med på å få litt orden i topplokket og en periode kun ha samvær på dagtid hos meg, etter hvert hos sine foreldre og til sist alene. Anonymous poster hash: c0247...361
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2016 #6 Skrevet 21. oktober 2016 Han må innkalle til mekling på familievernkontoret. Når han har fått meklingsattest kan han gå til sak og kreve hovedomsorgen med utgangspunkt i at mor saboterer samvær. Anonymous poster hash: 071ae...321
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2016 #7 Skrevet 21. oktober 2016 Hvorfor nekter mor samvær? Anonymous poster hash: 22ccf...e72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå