Gå til innhold

Galskap å kjøpe enda en bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal prøve å være kort. Vi har to biler nå. En bil som jeg må bruke og som er 7-seters da vi er en stor familie. Jeg har ryggproblemer og har fått det mye bedre etter at vi kjøpte den bilen for 2,5 år siden fordi den har automatgir og cruisekontroll, noe som innebærer at føttene mine kan være i ro på gulvet 90% av tiden jeg kjører bilen og ryggen min dermed blir mindre belastet.

Den andre bilen er en el-bil som mannen bruker. Han må gjennom bompengeringsone hver dag for å komme på jobb og foreløpig er det gratis med el-bilen. Den har også automatgir. Jeg passerer ikke noen bompengeringer.

Så er greien det at eldstemann snart blir 16 år og gjerne vil øvelseskjøre, og vi (og han) vil helst at han skal lære å kjøre med manuelt gir. I tillegg savner mannen veldig å ha en liten varebil av typen Toyta Hiac til når vi skal frakte større ting. Han har derfor nå snakket om å kjøpe en gammel slik bil som da primært vil bli brukt kanskje 1-2 dager i uken i en times tid eller så til øvelseskjøring og ev. store/tunge ting.

Jeg synes det vil være litt ekstremt, men har egentlig ikke noen bedre forslag. Hva gjør dere andre som bare har bil(er) med automatgir og tenåringer som skal begynne å øvelseskjøre?

Anonymous poster hash: ee81d...35a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Start øvelseskjøring i automatbilen. Når han kan kjøre, det trafgikslske, da kan manuellgir introduseres. Han kan ta trafikkskolen med manuell gir.

Anonymous poster hash: 945a5...679

Skrevet

Vi kjøpte en ekstra bil når datteren skulle begynne å øvelseskjøre. Men ville ikke kjøpt en veldig gammel, den bør jo være ganske trafikksikker.

Han må absolutt IKKE begynne å øvelseskjøre med automatgir!!!

Anonymous poster hash: 36b90...5e5

Skrevet

Her er det mange ungdommer som kjøper seg bil selv når begynner å øvelseskjøre. Er det en mulighet?

Skrevet

Jeg ville kjøpt den ekstra bilen. Mine foreldre gjorde det for meg, og ser mange fremdeles gjør det. En gammel bil trenger ikke bli det store tapsprosjektet.

Skrevet

For de fleste vil det ikke by på veldig store problemer om de bare øvelseskjører med automat, som noen lenger opp her nevner kan alt det trafikale øves på uavhengig av gir, så kan det introduseres etterhvert.

Anonymous poster hash: f7e5d...9ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...