Gå til innhold

Dere som kan ull og treningstøy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har omsider fått fingeren utt og blitt skikkelig aktiv. Nå jogger jeg tre morgninger i uken før jobb + går tur hver dag. Problemet mitt er bekledning nå som det begynner å bli kaldt. I dag f.eks. (ca 2-3 grader) tok jeg på meg tynn ulltrøye, treningsbukse og en tettsittende treningsjakke i halvtykt stoff (sånn de selger på H&M om det sier noen noe? Med tommelhull og hette). Da frøs jeg i starten, men så ble jeg litt for varm igjen når jeg ble skikkelig svett.

Tights er helt uaktuelt for meg, men sånn ellers, hva er en perfekt bekledning når man f.eks. skal gå en tur i raskt tempo i motbakke på en dag med 0-3 grader og klarvær, eller 2-3 grader og regn/sludd osv? Jeg tar gjerne i mot tips fra innerst til ytterst og merker osv.

Anonymous poster hash: 7e2de...9c3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker Kari traa ull inderst, tynn Kari traa ull genser også har jeg en treningsjakke fra nike. Jeg bruker tights, har en vintertights fra acis. Har også en turbukse som jeg bruker ullstillongs under, den bruker jeg når jeg går i skogen.

Skrevet

Jeg bruker Kari traa ull inderst, tynn Kari traa ull genser også har jeg en treningsjakke fra nike. Jeg bruker tights, har en vintertights fra acis. Har også en turbukse som jeg bruker ullstillongs under, den bruker jeg når jeg går i skogen.

Vasker du ullen etter hver gang da? Jeg har også et KT-ullsett, men jeg like ikke tanken på å vaske det 3-4 dager i uken. Gåturene er greit nok, selv om jeg blir svett av å gå i motbakke også, men etter joggeturene er jeg jo rennende svett og føler at jeg må vaske alt jeg har hatt på meg. Men kanskje ikke?

HI

Skrevet

Jeg er mye ute året rundt.

Anbefaler å bruke ullnetting på det sterkeste!

Aclima er de jeg vet som har det.

Det ventilerer og varmer på en gang.

Så spørs det på aktivitetsnivået og temperaturen hva du har utenpå. Jeg kan fint gå på skitur i -10 med bare ullnetting og type "swix-dress" utenpå. Kanskje en ullt-skjorte i tillegg.

Det viktigste er å huske småplaggene. Noe på ørene og i halsen og eventuelt på hendene.

Anonymous poster hash: 48a18...643
Skrevet

PS! Når du bruker ullgensere - ikke bruk deo. Det ødelegger ulla når du svetter. MEN det lukter faktisk ikke svette av deg likevel.

Anonymous poster hash: 48a18...643
Skrevet

Vasker du ullen etter hver gang da? Jeg har også et KT-ullsett, men jeg like ikke tanken på å vaske det 3-4 dager i uken. Gåturene er greit nok, selv om jeg blir svett av å gå i motbakke også, men etter joggeturene er jeg jo rennende svett og føler at jeg må vaske alt jeg har hatt på meg. Men kanskje ikke?

HI

Jeg vasker ikke trøyene hver gang, men henger de til lufting👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...