Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2016 #1 Skrevet 21. oktober 2016 Jeg har fått tilbud om jobb 3 timer unna her vi bor nå. Kommer til å ta jobben. Nå bor barna hos meg. De er 6 og 8 år. De vet om jobben og at vi skal flytte. Vi har pratet om hvor de vil bo. De sier begge at de vil bo hos meg. Far borti en leilighet med sin kjæreste. Leiligheten er 29 kvm. Barna har ingen rom de sover sammen på sofa. Far jobber skift. Anhver uke kveld og dag. Han får ikke byttet jobb. Vi flytter nå Før jul. Far er ikke glad for dette. Jeg kommer til å la han ha Anhver helg slik som nå. Og han får tilbud om å kunne komme på besøk. Og ha barna ekstra når det passer sånn. Jeg er ikke a4 på det. Vil barna til far så får de dra med mindre det skjer noe spesielt. Men kan far stoppe dette da det er snakk om jobb. Anonymous poster hash: 38ce0...90a
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2016 #2 Skrevet 21. oktober 2016 Ja, det tror jeg. Var en tråd om akkurat dette for ett par uker siden. Om det ikke var deg da... I verste fall kan han få omsorgen for barna om han setter seg på bakbeina (men da bør han vel strengt tatt flytte). Skjønner ikke hvor logikken hans ligger, 4 personer på 29 kvm? Anonymous poster hash: 61ac9...506
Luksusdyret Skrevet 21. oktober 2016 #3 Skrevet 21. oktober 2016 (endret) Jeg har fått tilbud om jobb 3 timer unna her vi bor nå. Kommer til å ta jobben. Nå bor barna hos meg. De er 6 og 8 år. De vet om jobben og at vi skal flytte. Vi har pratet om hvor de vil bo. De sier begge at de vil bo hos meg. Far borti en leilighet med sin kjæreste. Leiligheten er 29 kvm. Barna har ingen rom de sover sammen på sofa. Far jobber skift. Anhver uke kveld og dag. Han får ikke byttet jobb. Vi flytter nå Før jul. Far er ikke glad for dette. Jeg kommer til å la han ha Anhver helg slik som nå. Og han får tilbud om å kunne komme på besøk. Og ha barna ekstra når det passer sånn. Jeg er ikke a4 på det. Vil barna til far så får de dra med mindre det skjer noe spesielt. Men kan far stoppe dette da det er snakk om jobb. Anonymous poster hash: 38ce0...90a Jeg tror nok det har betydning hvor mye mindre samvær far får. Hvis far fra før har annenhver helg på grunn av jobb og ikke gidder å bytte jobb for å ha barna mer, og etter flytting vil ha dem like mye annenhver helg, har det vel ingen betydning. Fars rett til å nekte flytting er en sikkerhetsventil for å hindre at far ser barna mindre. Hvis samværet ikke endres, er flytting ikke relevant. Og far må da selvfølgelig ha nok plass og egnet bosted til å ha barna. Det er ikke greit å la barna sove på stua og dele på en sofa, i en leilighet på 29 kvadratmeter, mens soverommet da gis til far og nydama fremfor barna. Jeg vet ikke hvordan det er nå, men da jeg flyttet, måtte ikke far informeres en gang - da hadde han ingen samvær etter egen beslutning, og flytting påvirket ikke samværet. Men det var noen år siden, kan hende det er andre regler nå. Endret 21. oktober 2016 av MrsRiddick
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2016 #4 Skrevet 21. oktober 2016 Samme søren om faren bare har 29 kvadrat. Jeg syns ikke noe om at barn flyttes fra den ene forelderen, og må bytte skole og venner. jeg syns det er skikkelig egoistisk Anonymous poster hash: 05572...1d4
Luksusdyret Skrevet 21. oktober 2016 #5 Skrevet 21. oktober 2016 Samme søren om faren bare har 29 kvadrat. Jeg syns ikke noe om at barn flyttes fra den ene forelderen, og må bytte skole og venner. jeg syns det er skikkelig egoistisk Anonymous poster hash: 05572...1d4 Hi skriver at samværsordningen ikke endres, slik at ingen barn flyttes fra den ene forelderen. Samværet forblir det samme. Og du vet ingenting om HI sin situasjon, kanskje hun bor på mannens hjemplass og det ikke er jobb å få der. Mye bedre at mor går på sosialen? Far prioriterer jo ikke barna når han ikke vil gi dem et soverom og ikke bytte jobb for å se dem mer. Hvorfor kan ikke faren og nydama sove på sofaen og barna kan få soverommet?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2016 #6 Skrevet 21. oktober 2016 Hi skriver at samværsordningen ikke endres, slik at ingen barn flyttes fra den ene forelderen. Samværet forblir det samme. Og du vet ingenting om HI sin situasjon, kanskje hun bor på mannens hjemplass og det ikke er jobb å få der. Mye bedre at mor går på sosialen? Far prioriterer jo ikke barna når han ikke vil gi dem et soverom og ikke bytte jobb for å se dem mer. Hvorfor kan ikke faren og nydama sove på sofaen og barna kan få soverommet? Mener du at barna har vondt av å sove på sofaen noen netter i mnd? Du vet ingenting om fars situasjon. Kanskje det ikke er så enkelt for han å hverken bytte jobb eller få seg større leilighet? Anonymous poster hash: 60bd4...185
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå