Gå til innhold

hyppig tissing ødelegger hverdagen min: ((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har flere barn..har blitt værre med årene etter barn. Tar knipeøvelser riktig og har sjekket blæren hos lege på området, men får bare beskjed om å knipe mer..men det hjelper ikke. Jeg tisser ikke på meg, men om jeg ikke går på do ofte gjør jeg nok det. Er spes ille borte...hvor er doen...hvor er doen...  aff...er kjempeslitsomt. Er akkurat som at urinen kommer ned i "røret". har det først kommet dit, klarer jeg ikke holde meg lenger.. er å tisser minst 10 ganger iløpet av dagen. Er det noen her som har operert lignende? Kan man gjøre noe med det kirurgisk? Fikk beskjed om at jeg hadde overaktiv blære og fikk medisiner..men det hjalp nesten ingenting.

Anonymous poster hash: f1f2b...747
Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 ganger om dagen gjør vel ikke noe? 10 ganger om natten hadde vært et problem.

Hva drikker du og hvor mye?

Anonymous poster hash: e2e81...6c9

Skrevet

Ser du har forsøkt medisiner, men ei jeg kjenner bruker betmiga og har god effekt av denne.

Anonymous poster hash: eea6b...d51
Skrevet

Blæren din er nok litt liten. Dermed blir den fort full, også varsel den om tømming.
En øvelse du kan gjøre er å drikke rikelig med væske, type to liter om dagen, for å så gå på do etter klokka, med gradvis økning av lengden mellom hver dotur.

Det som føles naturlig er jo å prøve å begrense inntaket, men dette er bare med å forsterke problemet - blæren bare krymper og krymper.

Om du skulle være så plaget (nå tisser jeg over tyve ganger for dagen, og "drømmer" om å bare tisse ti... hehe) at du ønsker behandling finnes det. Da blir du lagt i narkose, for at de så fyller blæren din med maks væske for å strekke den ut. Hvilke kriterier man må oppfylle for å få denne behandlingen veit jeg ikke.

Anonymous poster hash: ac59d...f00
Skrevet

det med å fylle blæren har jeg prøvd, men fikk ikke narkose eller bedøvelse. Jeg klarer ikke holde meg om jeg ikke går på do med en gang jeg må tisse..det kan være et problem på jobben eller når man er et sted uten do. får helt panikk..Ja har prøvd medisiner. hjalp så og si ingenting.

Skrevet

Hva med sånn elektrostimulering? Dette er jo helt klart "urge" inkontinens. Har du vært hos spesialist?

Anonymous poster hash: 2d063...7dc

Skrevet

det med å fylle blæren har jeg prøvd, men fikk ikke narkose eller bedøvelse. Jeg klarer ikke holde meg om jeg ikke går på do med en gang jeg må tisse..det kan være et problem på jobben eller når man er et sted uten do. får helt panikk..Ja har prøvd medisiner. hjalp så og si ingenting.

Klarer du ikke å holde deg, slik at du tisser på deg, eller føles det som du ikke klarer å holde deg?

Skrevet

Klarer du ikke å holde deg, slik at du tisser på deg, eller føles det som du ikke klarer å holde deg?

føles som jeg ikke klarer å holde meg. må plutselig tisse.. hvis jeg ikke går på do iløpet av 5 min da så tisser jeg på meg..men det har kun skjedd hjemme heldigvis

Skrevet

Jeg er blitt operert for dette og ble kvitt problemet. Fikk overaktivblære etterpå, som jeg fikk Betmiga for. Ble så gravid, og nå er alt normalt igjen. Kan anbefale Bærum sykehus, de er veldig flinke på dette!

Skrevet

Kan det være en blærebetennelse du aldri helt har blitt kvitt?

Anonymous poster hash: cb182...1ab

Skrevet

Har alltid vært sånn. grusomt: ( Kan alri ta buss eller noe.. er ute og tisser..med en gang jeg setter meg et sted el er et sted uten do føles det som skal tiss på meg når som helst. Får man opr. når man ikke tisser på seg hele tiden?

Skrevet

Jeg har det som deg:( Må på do hele tiden. Får helt angst av å være steder hvis jeg vet at jef ikke har tilgang til do. Går også på do mange ganger om dagen.. Redd for å tisse på meg hvis jeg hoster, nyser, trener.

Drikker jeg alkohol er det helt krise, flyr på do hele kvelden..

Anonymous poster hash: cc47e...eb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...