Liv_88 Skrevet 21. oktober 2016 #1 Skrevet 21. oktober 2016 Hei. Førstegangsmor med en nydelig liten gutt på ca 1 1/2 mnd. Jeg får ikke ut mye brystmelk, så vi gir erstatning, syntes det går velldig bra, har 6 flasker og en ferdig krukke med blandet erstatning i kjøleskapet til alle tider. Jeg leste at man kan sterilisere i mikro, så da gjør jeg det, men uten en sån sterelisator. Vasker flaskene og tuter for hånd, så legger jeg alle delene i micro i 1 min, så på et håndkle vi bare bruker til rene flasker osv. Er dette feil måte å sterilisere på? Må jeg ha sterelisator? Føler alt går så bra med oss, helt til jeg begynner å lese sånne forum å føler jeg gjør alt galt ...
♥Tullerusk♥ Skrevet 21. oktober 2016 #2 Skrevet 21. oktober 2016 Trodde det var sånn at du måtte ha litt vann i flaskene, hvis det var slik det sto i bruksanvisningen... Ellers så kan du legge alt i oppvaskmaskinen (eller vaske de for hånd, er det jeg gjorde), og koke de i en kjele med vann etterpå. Synes det er veldig greit, for da vet jeg at de er kokt og sterile
Liv_88 Skrevet 21. oktober 2016 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2016 Takk :-) har begynt med koking istede nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå