Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2016 #1 Skrevet 20. oktober 2016 Min sønn har lugget meg mye i over et år. Han hører ikke på au eller nei, og slutter ikke selv om søsteren gråter av smerte engang. Er det da greit å lugge tilbake når han lugger, og si at så vondt gjør det? Anonymous poster hash: e5c74...2b6
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2016 #2 Skrevet 20. oktober 2016 Min sønn har lugget meg mye i over et år. Han hører ikke på au eller nei, og slutter ikke selv om søsteren gråter av smerte engang. Er det da greit å lugge tilbake når han lugger, og si at så vondt gjør det? Anonymous poster hash: e5c74...2b6 Hvor gammel er han? Anonymous poster hash: cb2e1...f01
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2016 #3 Skrevet 20. oktober 2016 Jeg mener nei.Si heller "det er ikke lov å lugge, da vil jeg ikke være sammen med deg" også går du. Det har iallefall funket på både slåing, lugging og biting her. Anonymous poster hash: 89c4b...da3
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 20. oktober 2016 #4 Skrevet 20. oktober 2016 Tja. Jeg beit sønnen min en gang. Han hadde bitt meg til blods flere ganger og siste gangen trodde jeg at han skulle gi meg en kos. Istedenfor beit han meg hardt i kinnet, da beit jeg han tilbake! Han har aldri bitt meg etter det. Ikke pedagogisk riktig , men det funket...
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2016 #5 Skrevet 20. oktober 2016 Jeg lugga tilbake på største mi da hun var 3-4. Bare en gang og ikke hardt, men hardt nok. Ikke lugget siden 😊 Jeg vil ikke si hva du skal gjøre, men jeg gjorde det. Det var litt i affekt også og hun fikk rett og slett sjokk. Hun som trodde hun kunne gjøre hva hun ville mot meg 😁 Høres ut som jeg mishandler henne, men hun er 6 nå og jeg har aldri hørt henne nevne det. Jeg tok bare tak i håret hennes og rykket litt i det, vil ikke kalle det lugging-lugging. Men hun skjønte tegninga 😁 Har selvfølgelig aldri slått, knipset eller klappet til henne 😊 Hun har aldri blitt satt igjen i bil alene heller når jeg skal handle 😉 Anonymous poster hash: 05481...517
Plutselig_gravid Skrevet 20. oktober 2016 #6 Skrevet 20. oktober 2016 Nei, jeg synes ikke det er greit å lugge tilbake. Hverken på en 4 åring eller 14 åring.
Modesty Blaise. Skrevet 20. oktober 2016 #7 Skrevet 20. oktober 2016 Tja, det eneste du forteller sønnen din med å gjøre dette er at det er ok å lugge. Du er det store forbildet hans, og velger du å gjøre det har du gitt aksept for at slik oppførsel er greit.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2016 #8 Skrevet 20. oktober 2016 Ja, det er greit! Spesielt når det har pågått så lenge. Det viser seg gang på gang at det er det eneste som hjelper, å gjøre tilbake. Anonymous poster hash: 09e9b...75e
Gjest Antarctica Skrevet 20. oktober 2016 #9 Skrevet 20. oktober 2016 Vet ikke om jeg akkurat ville anbefale noen å bite, spytte eller lugge selv om ungene gjør det. Men om man skulle komme i skade for å gjøre det i affekt, og si til barnet "nå kan du kjenne selv!" så tror jeg ikke det skaper et livslangt traume. En litt røff versjon av realitetsorientering...
It's all about me Skrevet 21. oktober 2016 #10 Skrevet 21. oktober 2016 Jeg hadde en biter. Kunne ikke falt meg inn å bite tilbake, men håndterte det med å overse han. Slik oppførsel kommer som oftest av oppmerksomhetsbehov. Ved å si nei, kjefte og annet får de oppmerksomhet og fortsetter. Når jeg ble bitt reiste jeg meg bare opp og gikk. Da fikk han null oppmerksomhet og ble i tillegg alene en stund. Stikk motsat av det han ønsket. Funket kjapt, og bitingen stoppet raskt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå