Gå til innhold

Hvilke halvfabrikataretter bruker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har jeg spist findus sin fullkornspasta med squash og kylling (alene idag) og syns ikke den var verst! 

Ellers går det litt i posesupper, ferdig fiskegrateng (kjøper fra fiskedisk) og av og til grændis! ;)

Anonymous poster hash: aca85...ede
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker en del posesauser og supper, jegergryte fra Toro, grandis her og, tacoprodukter og pizzabunn/saus. Må innrømme at jeg både liker og synes disse produktene er lettvint i en hektisk hverdag. Blir jo ikke halvfabrikata hver dag, men noen ganger i uka må være Ok. Bruker aldri salt i maten jeg lager ellers.

Anonymous poster hash: e06fb...73a

Skrevet

Toro Gryter, Fjordland havregrøt og brun saus !!

Gjest Antarctica
Skrevet

Blodpølse og noen ganger fiskegrateng. Men begge deler er bedre hjemmelaget.

Skrevet

Æi, det er mye. Enklere å ramse opp hva heg kan lage fra bunnen av...

Anonymous poster hash: 73334...00b

Skrevet

Spør heller hva slags halvfabrikat jeg IKKE bruker.. 🙈

Anonymous poster hash: 5be49...91d

Skrevet

Noen ganger sånn rull-ut-deig til pizza, men tror det er slutt på det etter jeg har lært å lage verdens beste bunn selv. Ellers er det saus, krydder og "lefser" til taco, brun saus, tomatsuppe (guttungen elsker den fra Toro), buljongterninger og sikkert noe mer.

Skrevet

Kalvefond.

Bearnaisesaus (sånn type helt ferdig som spises kald).

Freia gelé.

Ellers ingenting. Alt av posemat og sauser har en merkelig konsistens og 'tørrmat'-smak. Dessuten så mye billigere å lage fra bunnen av.

Skrevet

En sjeldent gang kyllinggryte. Pizzasaus. Buljongterninger selvsagt. Pytt i panne fra frysedisken. Hm,kommer an på hvor grensen dras. Vi bruker veldig lite/ så og si aldri poseting.

Skrevet

I hverdagen har jeg alltid toros tomatsuppe på lur til om det kommer en dag jeg ikke har mulighet for å lage skikkelig middag. Jeg har også ofte et glass pesto saus stående av samme grunn.

I tillegg bruker jeg å kjøpe ferdige fiskekaker og iblant panert fiskefilet fra frysedisken.

En sjelden gang har vi Taco og da kjøper jeg saus, krydderblanding og lefser.

Ellers kan jeg bruke buljongterning, soyasaus og ketchup og lignende.

Anonymous poster hash: 3330e...379

Skrevet

Suppebiljong, toro tomatsuppe, brokkoli og blomkålsuppe (også toro, peppersaus, viltsaus, kjøttkakesaus og lapskausblanding.

Hender seg vi kliner til med "hjemmelaget" hamburger (med ferdig burgerkjøtt, ferdig hamburgerbrød og kjøpt hamburgerdressing). Dessuten kjøper jeg ferdig butterdeig.

Anonymous poster hash: 16ccc...2e3

Skrevet

Svært variende. Noen ganger lager jeg så og si alt, andre perioder er jeg latere og kjøper det jeg kan finne ferdig.

Men én ting jeg aldri lager selv er vaniljesaus. Den skal smake likt den alltid har gjort.

Anonymous poster hash: 519aa...29a

Skrevet

Tomatsuppe, bearnaise, av og til en gryterett eller suppe (f.eks Bergens fiskesuppe som base også har jeg fersk fisk og grønnsaker i den)

Kan også finne på å ha brødskive med gilde karbonade og speilegg på en travel dag, synes det er helt ok mat innimellom jeg. Trenger ikke lage karbonadene fra bunnen hver gang ;)

Har også alltid frossenpizza på lager, har fire barn hvor to er tenåringer så en vet aldri når huset er fullt av sultne ungdommer. Da går det en grandiosa eller fire. Spises vel frossenpizza i snitt to ganger i måneden her i huset tenker jeg.

Anonymous poster hash: 86e3f...1b0
Skrevet

Ja, nei finnes det noe annet? :P

Jeg bruker til og med 1-2-3 kaker og boller osv 😂

Anonymous poster hash: 20653...65e

Skrevet

Fiskegrateng

Risgrøt (ferdig, Coop eller Fjordland)

Kyllingsuppe og fiskesuppe i kjøledisken til rema 😍😍 (men tomatsuppen og blomkålsuppen er ikke gode).

Ferdige middagsretter fra marked.no

Skrevet

Faktisk ganske lite når jeg tenker meg om, bruker buljong da, fløtesaus en sjelden gang. Taco, woksaus i blant. Hmm kommer ikke på mer. Elsker å lage mat og bake :)

Anonymous poster hash: f1f5f...3c7

Skrevet (endret)

Tomatsuppe

Fiskegrateng

Brun saus

Lasagne i blant (men Hjemmelaget er jo sååå mye bedre!)

Risgrøt (for vanlig bare svir seg på induksjonstoppen vår)

Og så frossenpizza da

Jeg foretrekker å lage mat fra bunnen

Endret av TPK
Skrevet

Burger og burgerbrød, pølser og pølsebrød. Har en rett der jeg bruker ferdigstekte svenske kjøttboller.

Bruker bønner og kikkerter på boks i stedet for å koke selv.

Anonymous poster hash: afcb2...d28

Skrevet

Burger og burgerbrød, pølser og pølsebrød. Har en rett der jeg bruker ferdigstekte svenske kjøttboller.

Bruker bønner og kikkerter på boks i stedet for å koke selv.

+ fiskekaker!

Skrevet

Tør pasta

Tika Masala-saus

Nesquik

Vaniljesaus

Gelé

Tomtegløgg

Hermetiske erter

Potetmos

++

Anonymous poster hash: a9ca1...600

Skrevet

Buljongterninger, taco-lefser og 1-2-3 boller. Sikkert noen få ting til, men pleier å lage det meste fra grunn.. Er jo like enkelt, sunnere, smaker bedre og man slipper så mye unødige tilsetningsstoffer..!

Anonymous poster hash: ee836...d73

Skrevet

Her har jeg spist findus sin fullkornspasta med squash og kylling (alene idag) og syns ikke den var verst!

Ellers går det litt i posesupper, ferdig fiskegrateng (kjøper fra fiskedisk) og av og til grændis! ;)

Anonymous poster hash: aca85...ede

Mye av det som nevnes i denne tråden er ikke halvfabrikat, men helfabrikat.

Anonymous poster hash: b4975...b47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...