Gå til innhold

Irriterende - jobber med mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min eier og driver en temmelig stor bedrift. Jeg er ansatt i denne bedriften og jobber som leder for HRavdelingen. En jobb jeg trives i, men ikke lenger mestrer og det er mannen min sin skyld. Vi jobber såpass tett fortida og det er en travel periode i hele organisasjonen. Vi har vært gode på å være profesjonelle på jobb, men nå sliter jeg. Jeg sliter med det samme som hjemme, men hjemme er det selvsagt mye lettere. Han lytter ikke. Han trumfer gjennom med egne tiltak og meninger konstant og det går skikkelig utover meg på jobb. Jeg begynner blant annet å miste tillit blant de andre ansatte. Jeg har selvsagt sagt dette til sjefen/mannen min, men han bedyrer sin uskyld, jatter med og lover bot og bedring. Det skjer jo ikke. Han er like mye kongen på haugen og for å si det sånn så er vi begge enig om at personalpolitikk ikke er hans sterkeste side. Jeg ser meg nå etter ny jobb. I utgangspunktet ikke noe dramatikk rundt det, men jeg synes jo det er leit. Ville veldig gjerne gjøre dette sammen med han. Det har liksom blitt vår visjon. Jeg er også redd han kommer til å slite med å få noen inn i min stilling som blir værende. Hvert fall hvis ikke han endrer holdning. Og endrer han holdning kommer jeg til å bli utrolig skuffet over at han ikke gadd det når jeg var der... heg tenker sikkert for mye.

Anonymous poster hash: 192e2...9d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det som en risikoen når man jobber sammen, desverre. Tror du gjør lurt i å se deg om etter ny jobb, lykke til!😊

Anonymous poster hash: 5f216...3a0

Skrevet

Finn deg ny jobb og vær innstilt på at du ikke skal irritere deg over ham hvis han endrer seg til det bedre. Likevel, jeg håper du har satt foten ned skikkelig, og banket det inn i skallen hans at han ikke kan overkjøre deg på den måten. 

Jeg hadde laget en gigantisk scene om det var meg og min gubbe, jeg finner meg overhodet ikke i at han skal ta avgjørelser i firmaet vårt uten å konferere med meg og gjøre det fornuftige. 

Anonymous poster hash: 3b05d...61e
Skrevet

Finn deg ny jobb og vær innstilt på at du ikke skal irritere deg over ham hvis han endrer seg til det bedre. Likevel, jeg håper du har satt foten ned skikkelig, og banket det inn i skallen hans at han ikke kan overkjøre deg på den måten.

Jeg hadde laget en gigantisk scene om det var meg og min gubbe, jeg finner meg overhodet ikke i at han skal ta avgjørelser i firmaet vårt uten å konferere med meg og gjøre det fornuftige.

Anonymous poster hash: 3b05d...61e

Jeg har vel banket inn det som bankes kan. Jeg vet ikke om han er sånn generelt eller om han bare ikke har respekt og tiltro til meg lenger. Er det det siste har vi jo et langt større og viktigere problem enn jobbe. Det er vel kanskje det jeg er mest redd for å oppdage når jeg slutter. Innmari kjedelig om verken jobben eller samlivet fungerer. Men det er vel uansett ikke noe vits i å sitte på gjerdet å vente på bedre tider heller. Skal ta meg en prat med han i kveld. Vi er på vei inn i et møte straks. Jeg har en del saker på agendaen og skal observere han spesielt idag å se. Vi hadde en lang diskusjon i går, men var ikke noe nytt fra min side som ble tatt opp så han har hørt det før...

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg har vel banket inn det som bankes kan. Jeg vet ikke om han er sånn generelt eller om han bare ikke har respekt og tiltro til meg lenger. Er det det siste har vi jo et langt større og viktigere problem enn jobbe. Det er vel kanskje det jeg er mest redd for å oppdage når jeg slutter. Innmari kjedelig om verken jobben eller samlivet fungerer. Men det er vel uansett ikke noe vits i å sitte på gjerdet å vente på bedre tider heller. Skal ta meg en prat med han i kveld. Vi er på vei inn i et møte straks. Jeg har en del saker på agendaen og skal observere han spesielt idag å se. Vi hadde en lang diskusjon i går, men var ikke noe nytt fra min side som ble tatt opp så han har hørt det før...

Mistillit hjemme og på jobb går jo hånd i hånd hvis dere jobber så tett. Så dette er et dårlig tegn.

Skrevet

Han er altså sjefen din? Hvordan kan dere ikke forutsett at dette ville bli problematisk.

Don't mix business with pleasure.

Finn deg en ny jobb.

Skrevet

Mistillit hjemme og på jobb går jo hånd i hånd hvis dere jobber så tett. Så dette er et dårlig tegn.

Jeg frykter det jeg og :(

Det har i alle år godt så bra og han har vært veldig begeistra for meg og arbeidet mitt. De siste par årene har jeg merka at det har dabba mer og mer av og ettersom tilbakemeldingene ikke når inn så er det jo noe galt her.

Skrevet

Jeg frykter det jeg og :(

Det har i alle år godt så bra og han har vært veldig begeistra for meg og arbeidet mitt. De siste par årene har jeg merka at det har dabba mer og mer av og ettersom tilbakemeldingene ikke når inn så er det jo noe galt her.

Kanskje parterapi kan gi større utbytte en bytte av jobb? Ny jobb løser jo ikke det egentlige problemet.

Skrevet

Han er altså sjefen din? Hvordan kan dere ikke forutsett at dette ville bli problematisk.

Don't mix business with pleasure.

Finn deg en ny jobb.

Ja han er sjefen min, og vi snakket mye om nettopp det før jeg gikk inn i bedriften. Og det gikk bra lenge. Det jeg frykter da er at siden vi ikke klarer å løse dette på jobb så er det kanskje større underliggende problemer som han har med meg. Jeg er vel i bunn og grunn bare veldig skuffet over håndteringen og bekymret for oss som par.

Ny jobb blir det nok uansett. Er ikke typen til å leve på akkord med meg selv uansett hvor mye visjon man har. Men jeg skal ha for at jeg prøver!

Skrevet

Kanskje parterapi kan gi større utbytte en bytte av jobb? Ny jobb løser jo ikke det egentlige problemet.

Det er faktisk er veldig godt forslag! At ikke jeg har tenkt på det selv! Det skal vi jammen gjøre. Er det sånn man gjør på familievernkontoret? Eller finnes det uavhengige samlivsterapeuter i de fleste byer?

Skrevet

Ja han er sjefen min, og vi snakket mye om nettopp det før jeg gikk inn i bedriften. Og det gikk bra lenge. Det jeg frykter da er at siden vi ikke klarer å løse dette på jobb så er det kanskje større underliggende problemer som han har med meg. Jeg er vel i bunn og grunn bare veldig skuffet over håndteringen og bekymret for oss som par.

Ny jobb blir det nok uansett. Er ikke typen til å leve på akkord med meg selv uansett hvor mye visjon man har. Men jeg skal ha for at jeg prøver!

Å skulle ha en underordnet rolle på jobb er drepen for et ekteskap i 99% av tilfellene.

Hadde ikke som ansatt vært begeistret for at øverste leder og hr-leder er gift heller..

Skrevet

Å skulle ha en underordnet rolle på jobb er drepen for et ekteskap i 99% av tilfellene.

Hadde ikke som ansatt vært begeistret for at øverste leder og hr-leder er gift heller..

Det kan jeg forstå. Det har godt bra lenge. Vi har evnet å være konstruktive med hverandre og jobbet profesjonelt. Jeg opplever som sagt nå at han gå i mot mine anbefalinger ev. snakke med andre i hr for å få gjennomslag for sine ønsker/tiltak. Det har ikke skjedd mange ganger, men har vært to temmelig viktige saker det siste året der vi har hatt veldig forskjellige overbevisninger og han har slått med "klubba". Utifra dine tall må jeg jo bare springe for livet ut kontordøra for å redde ekteskapet. Spørsmålet er, er det jobben som er problemet eller samlivet? Føler jeg risikerer å miste begge sånn som det er nå.

Skrevet

Det kan jeg forstå. Det har godt bra lenge. Vi har evnet å være konstruktive med hverandre og jobbet profesjonelt. Jeg opplever som sagt nå at han gå i mot mine anbefalinger ev. snakke med andre i hr for å få gjennomslag for sine ønsker/tiltak. Det har ikke skjedd mange ganger, men har vært to temmelig viktige saker det siste året der vi har hatt veldig forskjellige overbevisninger og han har slått med "klubba". Utifra dine tall må jeg jo bare springe for livet ut kontordøra for å redde ekteskapet. Spørsmålet er, er det jobben som er problemet eller samlivet? Føler jeg risikerer å miste begge sånn som det er nå.

Jobben er i hvert fall et problem med en grei løsning. Parterapi er sikkert en god ide.

Jeg ville nok gitt ekteskapet en prøveperiode etter at du får ny jobb. Meget mulig at han også opplever maktforholdet på jobb som vanskelig nå

Skrevet

Det er faktisk er veldig godt forslag! At ikke jeg har tenkt på det selv! Det skal vi jammen gjøre. Er det sånn man gjør på familievernkontoret? Eller finnes det uavhengige samlivsterapeuter i de fleste byer?

Det kan dere gjøre hos familievernkontoret, ja. Man må gjerne beregne litt ventetid, du kan jo ringe og høre hvordan det ligger an hos dere. Private har nok kortere ventetid, men koster vel ofte fra 1200 kr og oppover pr time (45 minutter). Jeg synes de er flinke på fvk.

Skrevet

Er det ikke typisk... I kveld gikk alt over all forventning! Han er fremdeles på jobb, har fundert litt på dette nå og tenker at jeg skal snakke med han i morgen om de ekteskapelige problemene våre og legge forslaget om terapi på bordet. Mye er kanskje gjort bare med det. Tusen takk for hjelp, ladies! Nå tar jeg meg en vel fortjent pause med et glass brus og beina på bordet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...