Gå til innhold

huff å huff.. å neiiiiij...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er gravid. og det gleder vi oss stort over. 

Flere bekjente er også gravide. men noenlunde samme terminmåned. 

Vi havner mest sannsynligvis i samme barselsgruppe via helsestasjonen.. 

Jeg ønsker IKKE å være med på noe slags barselstreff osv.. med de to første var jeg heller ikke med på noe sånt, jeg orker ikke stresse med å komme meg hit og dit med baby, jeg orker ikke delta på babysvømming og sånt... 

fordi: 

1. jeg kommer IKKE overens med gravid bekjent. (bekjent er beregnende, kommenterer, og blir fort grinete ala; "har dere vært på LUNSJ UTEN MEG!?" 
2. babysvømming tar jeg når JEG har lyst sammen med baby og i ro og fred alene.

Jeg har lyst å nyte tida sammen med baby uten å binde meg til avtaler, eller sånne ting.. jeg er ikke komfortabel nok med så liten baby å skal skvalpe rundt i bassenget med flere andre som sikkert også både lekker melk og andre ting... er jeg sær eller? :-/ jeg må nok fremstå som sær som ikke har lyst til å være supersosial tida etter fødsel osv.. men jeg kjenner faktisk litt på det altså!     

Tanker...? 

Anonymous poster hash: 3c8d7...195
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det akkurat som deg. Jeg valgte å gå på de "obligatoriske" 2 møtene hos helsesøster, og så meldte jeg meg gradvis ut. Jeg var med på en privat lunsj, men når det der kun dreide seg om å prate om de som ikke var kommet, valgte jeg å trekke meg tilbake.

Jeg mener det må være helt greit at du ikke vil delta. Du bestemmer jo selv.

Anonymous poster hash: 9a2b8...148

Skrevet

Jeg hadde ikke barselgruppe med de to første, og det blir ikke med den som kommer snart heller.

Har ikke behov for nye venner :)

Anonymous poster hash: f70d4...757

Skrevet

Nybakte mødre er sære alle som ein, så om du ikkje vil vere med så går nok det heilt fint 😊.

Skrevet

Barselgruppe er jo frivillig. Er vel bare å ikke melde seg på? Jeg fikk spørsmål på første møte med helsesøster om jeg var interessert eller ikke.

Anonymous poster hash: 4ae61...078

Skrevet

Blås i det. Har aldri brydd meg om slike grupper. Hatt nok av venner som har fått barn ca likt som meg. Greit for de uten nettverk, men som du sier - mer mas enn moro.

Anonymous poster hash: e2bd7...2b6
Skrevet

Barselgruppe er ingen tvang, det er et tilbud. Vil du ikke så lar du være. :Rema1000:

Anonymous poster hash: 2b96d...fce
Skrevet

Babysvømming er vel ikke obligatorisk?

Barselgruppe er vel ikke hver uke.

Det kan være greit å være med andre som også er interessert i å prate om baby, søvn, bæsj osv. De som ikke har baby selv er faktisk ikke interessert i slikt.

Jeg tenker du melder deg ut av er fellesskap før du har prøvd. Mest sannsynlig kommer du til å bli ensom utover tiden.

Jeg havnet i barselgruppe med 4 ukjente. Vi møttes en gang i måneden hos hverandre der vi hadde blitt enige om at man ikke skulle ha særlig servering.

I tillegg gikk vi turer sammen. Sjelden det passet for alle, men som regel to på tur og noen som ikke kunne. Fantastisk å ha noen å spørre, dele erfaring med osv.

Ganske kjedelig å sitte hjemme alene med en baby dag ut og dag inn.

Anonymous poster hash: 65b64...0b5

Skrevet

Var for det meste i åpen barnehage med baby. Fungerte helt fint, og da bestemmer man selv når man vil gå

Anonymous poster hash: a6bfb...ea4
Skrevet

Men herrefred da - du bestemmer selvfølgelig over deg sjøl... 

Anonymous poster hash: 7eae5...2c7
Gjest Antarctica
Skrevet

Gjør som du selv syns er best. Det er bare et tilbud.

Skrevet

jo, jeg har allerede bestemt meg for at jeg ikke orker det.. 
Men samtidig så føler jeg at det nesten blir sett på som obligatorisk .. 

men, jeg har bestemt meg nå, jeg skal ikke :-)  

takk for svar!    HI

Anonymous poster hash: 3c8d7...195
Skrevet

Dropp det! Jeg sleit meg gjennom barselgruppetreff i ett år med begge barna fordi jeg følte jeg "måtte". Hadde vært så mye bedre for meg å la det være. Hyggelige grupper med flotte damer, men jeg klarte bare ikke å være sosial. Var sliten, hadde kolikk baby og følte bare at treffene tappet meg for alt av energi. I ettertid tenker jeg at det bare var dumt at jeg sleit meg gjennom det. I babytiden er det lov å gjøre som man føler for😊

Anonymous poster hash: c1bda...0de

Skrevet

Jeg var som deg med mine. Hadde nok med de vennene og forpliktelsene jeg hadde, i tillegg til familieliv. Takket høflig nei, ingen som sa noe på det.

Anonymous poster hash: a159e...9c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...