Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2016 #1 Skrevet 20. oktober 2016 "Ida" slår, kniper, sparker etc. Når Ida er her på besøk gråter det for å få ting til å gå sin vei, ødelegger leker, og bruker mitt barn som inngangsport for å kunne leke med barn som bor i området. Sånn har det vært siden de begynte i 1. klasse, nå går de i 4. klasse. Det er såpass gale at folk har byttet skole for å komme seg unna Ida. Mitt barn, "Camilla" og resten av jentene i klassen leker fint sammen på skolen. Så kommer Ida, hun har blitt inkludert i leken, men blir stengt mer og mer ute. Som Camilla sier: Ida er ikke min venn, jeg vil ikke være med henne, fordi hun er slem. Jeg forstår henne jo, hun har flere ganger kommet hjem med blåmerker, fordi Ida slår og kniper henne. Jeg vet ikke hvordan jeg skal løse dette. Det er jo en form for gjensidig mobbing. Ida står alene og utagerer, mens resten av gjengen fryser henne ut. Samtidig er det vanskelig å be min datter inkludere en jente som er stygg med henne. Anonymous poster hash: 37326...656
Gjest Minnieropptatt Skrevet 20. oktober 2016 #2 Skrevet 20. oktober 2016 Begynn med å snakke med kontaktlærer. Det er en vanskelig situasjon og "Ida" har nok noe hun sliter med.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2016 #3 Skrevet 20. oktober 2016 Synes ikke det er så vanskelig jeg. Hvis Camilla ikke vil være sammen med Ida fordi Ida slår osv så bør hun støttes i dette. Barn skal ikke tvinges til å bli utsatt for vold. Idas vanskeligheter er det hennes foreldre, lærere og evt andre instanser som har ansvar for å ta tak i, ikke de andre barna. Anonymous poster hash: 516a9...b9a
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2016 #4 Skrevet 20. oktober 2016 Begynn med å snakke med kontaktlærer. Det er en vanskelig situasjon og "Ida" har nok noe hun sliter med. Jeg har snakket med kontaktlæreren og foreldrene. Foreldrene er lei seg, fordi jeg har sagt at mitt barn vil ikke være med Ida, fordi Ida oppfører seg som hun gjør. Jeg har også snakket med læreren. Løsningen har blitt vennegrupper. Jo, det øker samholdet i klassen. Alle har godt av å være mer sosial. Det hjelper også Ida, hvis Ida slutter med slag og spark. hi Anonymous poster hash: 37326...656
Gjest Antarctica Skrevet 20. oktober 2016 #5 Skrevet 20. oktober 2016 Jeg har snakket med kontaktlæreren og foreldrene. Foreldrene er lei seg, fordi jeg har sagt at mitt barn vil ikke være med Ida, fordi Ida oppfører seg som hun gjør. Jeg har også snakket med læreren. Løsningen har blitt vennegrupper. Jo, det øker samholdet i klassen. Alle har godt av å være mer sosial. Det hjelper også Ida, hvis Ida slutter med slag og spark. hi Anonymous poster hash: 37326...656 Fungerer det, da? For hvis ikke, må jo Ida ha voksne rundt seg hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2016 #6 Skrevet 20. oktober 2016 Ingen kan forlange at et annet menneske skal være nødt til å være sammen med en som er voldelig. slik du beskriver. Jeg har sagt til min (som er omtrent på alder med din) at hun ikke behøver å være sammen med de som slår. Det er greit nok å leke med dem, men om de slår, så bare trekker du deg unna. (Har ei som slår i klassen, men med intens innsats fra foreldre mv, har det nå mer eller mindre gitt seg). Det er selvsagt et diagnosebarn. Jeg har forklart datteren min at hjernen hennes er skrudd sammen litt annerledes enn hjernen vår (hun er ganske så interessert i slike ting). OG at dette barnet faktisk er nødt til å lære hver enkelt situasjon ikke sånn som hun kan lære ting automatisk med å lære en situasjon og så skjønne at det gjelder for en annen situasjon. Anonymous poster hash: 4c0ba...125
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå