Gå til innhold

Det er jo bursdag hele tiden (hver helg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sies at flest blir født om sommeren, men høstbarn er søren meg mye "flinkere" til å feire bursdagene sine! Nå for tiden er det jo bursdag hver eneste helg, jeg er så sliten.. Sånne pliktbursdager arrangert av barnehagemammaer der det forventes at man kommer. Vi skal ikke dra bort så jeg føler vi må dra, men forrige helg var det også bursdag. Og neste helg der igjen, omtrent. Vi bruker 100 kr pr gave, og jeg synes også det blir dyrt etterhvert! Vi snur på krona her hjemme, og har endel innkjøp før yngste begynner i barnehagen.. åh.. bare et lite sukk fra meg.

Anonymous poster hash: cd830...21a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bu-huu..

Anonymous poster hash: 1a6cd...5e7

Skrevet

Det er ikke møteplikt i barneselskap. Det er helt greit å si at dessverre, Kari kan ikke komme denne gangen. Hvis du synes at du må forklare ( det må du ikke, men noen føler at de må) kan du si at dere har andre planer eller er opptatt.

Skrevet

Har du veldig små barn siden du må være med?

Dere trenger jo ikke gå i bursdag, men det er noe som er viktig for barna. Mange ganger er det de eneste gangene de er hjemme hos andre venner enn de nærmeste og det er fint å få se hverandres rom, leker og hvordan vennene har det hjemme.

Anonymous poster hash: 7f6da...6e7

Skrevet

Som Superdolly sier er det ikke møteplikt. Men jeg personlig synes det er veldig hyggelig med bursdag og prioriterer at barna går i bursdager.

Ang. gaver må man absolutt ikke kjøpe noe til 100,- kr. Ark har ofte barnebøker på tilbud til under 100-lappen, og det er sikkert masse andre småting man også kan få til under 100 kr.

Anonymous poster hash: 5eb06...d9e
Skrevet

Du kan med god samvittighet gå ned i gavepris! Prøv å kjøp på salg eller nett småleker!

Anonymous poster hash: e8b9b...fc8

Skrevet

Her handler vi gave for 50-100 kr. Men det er uansett ikke gaven som er i fokus. For bursdagsbarnet er det så stas å få feira bursdagen sin og få venna sine på besøk, og de andre barna gleder seg til å reise i bursdag. Vi strekker oss langt for å få vært med i alle bursdager, da der er et stort høydepunkt for bursdagsbarnet.

Anonymous poster hash: 6180c...756

Skrevet

Det er viktig å huske at dette er kjempespennende for de små, og en stor anledning. Alle reagerer når vi leser historier om lille Siri, som hadde invitert til bursdag og ingen kom. Og så klager vi på neste utpust over at det er så stress med bursdager.

Ja, det er stress. Ja, det er kjempeviktig for barna - særlig de som inviterer, at vennene faktisk kommer i bursdagen.

Bit det i deg og gå i bursdagene, slik vi gjør tusen andre ting vi syns er stress for barna våre - fordi det er viktig for dem.

Skrevet

Skjerp deg, slutt å klag og vær glad på ditt barns vegne.

Her har gutten min veldig få i årskullet sitt, og får dermed nesten ikke bursdagsinvitasjoner. Dét er sårt, det!

Skrevet

Jeg syns det er irriterende at folk lager barnehagebursdager i helgen. Vi har hytte en time unnna som vi pleier å reise til k helgene. Det går man jo aldri gjort med disse helgebursdagene. Og gjerne er de plassert midt på lørdag 😐 Om de absolutt må ha det i helgen, gjør det i det minste på søndag ettermiddag så man har sjans til å gjøre noe annet også den helgen.

Anonymous poster hash: 3dc2d...888

Skrevet

Jeg syns det er irriterende at folk lager barnehagebursdager i helgen. Vi har hytte en time unnna som vi pleier å reise til k helgene. Det går man jo aldri gjort med disse helgebursdagene. Og gjerne er de plassert midt på lørdag 😐 Om de absolutt må ha det i helgen, gjør det i det minste på søndag ettermiddag så man har sjans til å gjøre noe annet også den helgen.

Derfor vi tar det på søndag ettermiddag, for å ikke amputere helga og for at foreldrene skal slippe å stresse seg i hjel med logistikken jobb, barnehage, kjøring, andre barn, middag osv.

Anonymous poster hash: e6a8a...474

Skrevet

Hva som gjør at du blir så sliten av å være i selskap i 1-2 timer? Hva hadde du ellers gjort den tiden?

Skrevet

Og jeg synes det er irriterende når foreldre på foreldremøtene ber om at bursdager legges på ukedager, uten å i det hele tatt åpne for diskusjon om andre er enige. Vi har ikke sjanse til å arrangere bursdag på en ukedag. Det er helga eller ingen ting. Jeg synes også ukedagene er travle nok fra før, og synes det er mindre kjas når mine barn blir invitert i bursdager i helga (ikke lekser, aktiviteter...).

Når det er sagt, enig i at søndag ettermiddag er bedre enn på lørdag. Vi pleier å arrangere bursdag søndag ettermiddag nettopp av hensyn til dem som reiser bort.

HI: Kjøp billigere gaver! 50kr holder lenge. Hamstre gaver på salg. Og som andre har nevnt, det er så viktig for barnet det gjelder + foreldrene at folk kommer i barnebursdag.

Anonymous poster hash: 685de...346

Skrevet

Har 3 barn hvorav 2 går på skolen, og ja, det er bursdag "hele tiden". Her er august og september verst, så nå er det ikke noe før februar igjen. Men ja, det er noe hver eneste helg! Er det ikke bursdager så er det kamper eller cuper eller turneringer... blir helt matt. Men det går over!

Anonymous poster hash: f726f...af0

Skrevet

Har 3 barn hvorav 2 går på skolen, og ja, det er bursdag "hele tiden". Her er august og september verst, så nå er det ikke noe før februar igjen. Men ja, det er noe hver eneste helg! Er det ikke bursdager så er det kamper eller cuper eller turneringer... blir helt matt. Men det går over!

Man kan vel også si at det er sånn å ha barn. Tenkte dere ikke over hva det innebar utover spedbarnstiden?

Anonymous poster hash: 2b954...bbb

Skrevet

HI

Jeg er enig! Nå på høsten er det hver eneste helg her også.

Men! Bit tennene sammen! Klistre på deg smilet og la ungen gå i bursdag😃

Det er viktig å være sammen med venner et annet sted enn barnehagen også.

Hvis du må være med barnet,så går den perioden over snart også. Nyt det! Vips så er ungen stor

Anonymous poster hash: f60b1...d90

Skrevet

Jeg syns det er idiotisk å ha selskap rett etter barnehagen. Stakkars slitne unger ❤

Anonymous poster hash: f60b1...d90

Skrevet

Hva gjør deg så sliten da Hi?

Anonymous poster hash: 2c089...47b

Skrevet

Her er august og oktober noen skikkelig bursdagsfestmåneder. Jeg synes det er ganske kjedelig å kjøpe presanger til unger jeg ikke kjenner så godt, men det er helt innafor mammaoppgavene allikevel.

Kjøp billigere gaver :-) Barnehagebarn er ikke kravstore. La barnet ditt delta i de festene hun har lyst til og som passer for dere. Så lenge det er selskaper som inviterer mange (hele barnehagegruppen feks) er det alltids mange som kan, og bare deilig at ikke alle kan alltid for arrangøren ;-) Det har gjennom mine 8 år som mamma ikke vært noe problem at ikke alle kommer på alle fester. 

Anonymous poster hash: 5bb7e...d5f
Skrevet

Man kan vel også si at det er sånn å ha barn. Tenkte dere ikke over hva det innebar utover spedbarnstiden?

Anonymous poster hash: 2b954...bbb

Japp, sånn er det! Var nok ikke helt forberedt på akkurat omfanget nei, men siden jeg fikk en til etter noen år med skolebarn så var det ikke noen overhengende krise altså

Skrevet

Alle dager er vanskelige for noen. Vi reiser sjelden bort i helgen, men mine barn har aktiviteter tirsdag og onsdag ettermiddag. Her er det disse dagene som leder på bursdagsfest fronten. Helgen er hellig for da reiser folk bort så fredag-søndag utgår, mandag trener fotballungene, torsdag er den lokale korpsdag og de som går på kor og svømming er også opptatt denne dagen, så som regel faller bursdagsfestene på tirsdag eller onsdag. Veldig dumt for oss. Det greieste er om det bytter litt på det, så det ikke er de samme som får problemer vier gang.

Skrevet

Her er det fjerde barnebursdagshelg på rad og enda en til neste helg :-)

Denne helgen er det mitt barn som feirer!

Jeg syns det er utrolig morsomt å se gleden barna viser av å komme hjem til de andre barna for å se lekene dems, gi gaver og pynte seg. Mine er veldig opptatte av at de skal ha en fin skjorte og huske på å si gratulerer med dagen 😍

Hadde det vært sånn at mine barn aldri dro i andres barnebursdager, så kunne ikke jeg forventet at noen kom i dems bursdag heller. Litt "tooth for tooth".

Anonymous poster hash: 531a1...ff6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...