Gå til innhold

Sykmelding og ekstra arbeid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en ansatt som er sykmeldt frem til og med fredag på grunn av betennelse i ryggen. Normalt jobber vi ikke lørdager eller søndager men nå på lørdag har vi bruk for noen på jobb. Jeg ønsker i utgangspunktet ikke å la han som har vært sykmeldt en uke jobbe, men han ønsker det selv for å kunne avspasere senere. Normalt sett ville han være blant dem som jobbet.

Er det dårlig gjort eller ulovlig på noen måte å si at han må vente med å gå på jobb til mandag? Jeg er litt redd det er det legen har tenkt og at jobb på lørdag kan gjørn ryggen være.

Anonymous poster hash: 3f9f4...94b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han er friskmeldt på fredag, så er han vel friskmeldt da og ikke på søndag. Jeg tenker også at denne mannen selv er i stand til å vurdere hvorvidt han kan jobbe da eller ikke, mtp på ryggen mener jeg.

Men hvis du har andre som ønsker å jobbe denne dagen, så er det vel fair å slippe dem til også, så får han heller ta det neste gang. Trenger man et begrenset antall folk på jobb, så er jo det i seg selv en fair begrunnelse for at ikke alle som vil kan få jobbe.

Anonymous poster hash: 3c5ce...870
Skrevet

Han er nok den mest kvalifiserte til å svare på om hans helse klarer at han jobber på lørdag.

Om du vil han skal vente til mandag kan du ikke si det rett ut, men hellere si at Hanne har meldt seg til lørdags jobbing så jeg ser deg på mandag.

Anonymous poster hash: 17db1...758
Skrevet

Det virker litt rart da. Han er hjemme  fredag, kan hvile til mandag. Men er brått frisk på lørdag...

Typisk " kunne gått på jobb", men ble sykemeldt syndrom - Det mener jeg dersom det har vært en kortvarig sykemelding. Typ 1 uke. Da ville jeg sagt nei. Da fikk han hvilt seg frem til mandag. 

Hvis han har vært lenge hjemme, og ser frem til å jobbe til uken ville jeg sagt ja.

Skrevet

Han kan vel ikke jobbe ekstra som sykmeldt for å avspasere det senere?! Høres ut som trygdesvindel, spør du meg...

Anonymous poster hash: b4352...ab2

Skrevet

Han kan vel ikke jobbe ekstra som sykmeldt for å avspasere det senere?! Høres ut som trygdesvindel, spør du meg...

Leste nå at sykmeldingen gikk ut på fredag. Da er det muligens lov, men... Den ansatte kan jo ikke ha vært så voldsomt syk... Skjønner du er skeptisk. Hadde også følt det var bedre å vente til mandag. Ring NAV og hør ang regelverket?

Skrevet

Leste nå at sykmeldingen gikk ut på fredag. Da er det muligens lov, men... Den ansatte kan jo ikke ha vært så voldsomt syk... Skjønner du er skeptisk. Hadde også følt det var bedre å vente til mandag. Ring NAV og hør ang regelverket?

Hvorfor kan han ikke ha vært så voldsomt syk? Det er jo ikke uvanlig at siste sykemeldingsdag er midt i uka. Så hvis siste dag er på en tirsdag, så har man altså ikke vært syk nok hvis man kommer på jobb på onsdag? For en merkelig tankegang.

Anonymous poster hash: 7456b...dbf

Skrevet

Hvorfor kan han ikke ha vært så voldsomt syk? Det er jo ikke uvanlig at siste sykemeldingsdag er midt i uka. Så hvis siste dag er på en tirsdag, så har man altså ikke vært syk nok hvis man kommer på jobb på onsdag? For en merkelig tankegang.

Anonymous poster hash: 7456b...dbf

Dette!

Anonymous poster hash: 3c5ce...870

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...