Gå til innhold

Greit å si i fra til barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har i tre dager tatt på vesla softshelldress og Gore-tex sko ute. Alt har vært drit møkkete og søkkvått.

Greit å si hun SKAL ha på støvler og regntøy i dag?

Skjønner ikke hva de tenker med, hun har nylig hatt lungebetennelse og synes det er unødvendig at de sender henne ut dag på dag i tøy som ikke tåler det været som er nå.

Anonymous poster hash: b9363...197

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi beskjed, evt la kun regntøy henge på plassen slik at det du ønsker hun skal ha på er det eneste alternativet!

Anonymous poster hash: 23dd1...335

Skrevet

Helt greit å si i fra, men du kan jo prøve å bare si det på en vanlig måte?

type: "De siste dagene ser jeg at NN har hatt på dress og gore tex sko ute og blitt gjennomvåt. Hun har regntøy og støvler hengende på plassen, så fint om dere bruker dette nå som det er så vått. *smil*"

Anonymous poster hash: dee1f...3cb
Skrevet

Selvfølgelig! Jeg tror kanskje jeg hadde dristet meg til å spørre om hvorfor hun hadde på seg klær hun blir klissvåt i og hvorfor hun ikke har på seg klær hun holder seg tørr i. Det er faktisk bhg sitt ansvar å kle etter vær, de har som regel bedre peiling enn oss foreldre er min erfaring 😂 og noen ganger ikke selvfølgelig.

Skrevet

Helt greit å si i fra, men du kan jo prøve å bare si det på en vanlig måte?

type: "De siste dagene ser jeg at NN har hatt på dress og gore tex sko ute og blitt gjennomvåt. Hun har regntøy og støvler hengende på plassen, så fint om dere bruker dette nå som det er så vått. *smil*"

Anonymous poster hash: dee1f...3cb

Selvsagt skal jeg si det på en vennlig måte.

Å være sur fører sjelden til noe godt.

Jeg synes bare det er merkelig de ikke tenker på slikt.

Hun har fleecedress, ulldress hun kan ha under regntøyet, støvler med ullsåler, sydvest og regnvotter, likevel går hun i softshell, joggesko, lue og boblevotter.

Skrevet

Det synes eg godt du kan seie, på ein høfleg måte.  Hadde enkelt og greit sagt at du ynskjer at ho brukar regntøy og støvlar når det er så vått.

Skrevet

Er ikke dressen og støvlene vanntette? Gummistøvler og regntøy er svinekaldt å bruke nå selv om det er aldri så vått ute. Med mindre hun har godt med ulltøy under da.

Anonymous poster hash: 286be...8fd

Skrevet

Er ikke dressen og støvlene vanntette? Gummistøvler og regntøy er svinekaldt å bruke nå selv om det er aldri så vått ute. Med mindre hun har godt med ulltøy under da.

Anonymous poster hash: 286be...8fd

Altså.

Hvis jeg sier alt er søkkvått, hvilken konklusjon kan man trekke av det?

Det er delvis vannavstøtende men små barn tenderer jo til å sitte/krabbe i vanndammer og pytter, da holder det seg ikke tørt. 😊

Skrevet

Altså.

Det er delvis vannavstøtende men små barn tenderer jo til å sitte/krabbe i vanndammer og pytter, da holder det seg ikke tørt. 😊

Det er sikkert noen barnehagen som har trodd dressen er tettere enn den er, og tenkt at den var varmest. Bare si i fra om at hun har vært våt, og må bruke regntøy og støvler. Hvis det er meldt regn en stund fremover, ville jeg tatt dressen hjem en stund.

Skjønner at du er irritert, men ta utgangspunkt i at de har valgt klær i beste mening.

Skrevet

Ja, si i fra! Irriterende når de kler på helt feil. Jeg hadde kjøpt nye tykke regndresser som jeg tok med til barnehagen i går. Det er meldt 6 gr og regn hele uka. Ga beskjed om at de bare trengte å ha ullundertøy under. Da jeg kom for å hente kledde barna mine av seg med en gang ute i barnehagen og sa "endelig kan vi puste". Barna hadde faktisk tre lag under dressen og det var 8 gr ute. Varmeutslett hadde de også.

Anonymous poster hash: eadd1...669

Skrevet

Softshell duger jo ikke i bhg! Hun trenger en vanntett dress.

Anonymous poster hash: 7a704...e3f

Skrevet

Altså.

Ta hjem klær som ikke duger i barnehagen og ta med skikkelig klær. Unger skal ha dress som tåler vann, de finner vel alltids en vannpytt?

Send med ungen dress og sko/støvler som tåler vann. Pynteklær kan brukes hjemme.

Anonymous poster hash: 91c38...5a0

Skrevet

Ta hjem klær som ikke duger i barnehagen og ta med skikkelig klær. Unger skal ha dress som tåler vann, de finner vel alltids en vannpytt?

Send med ungen dress og sko/støvler som tåler vann. Pynteklær kan brukes hjemme.

Anonymous poster hash: 91c38...5a0

De fleste velger vel regndressen om det er sølepytter ute og softshell når det er tørt, men for kaldt til bare jakke?

Anonymous poster hash: 36677...dac

Skrevet

Softshell duger jo ikke i bhg! Hun trenger en vanntett dress.

Anonymous poster hash: 7a704...e3f

Jøss. Bastant to. Barnehagen anbefalt softshell da disse er myke og smidige for de minste å ha på.

Hun har også full pakke med klær for regnfulle dager så de har tilgang til klær som duger.

Skrevet

Det er ikke lett alltid. Jobber selv i bhg. Mange foreldre sier nemlig det motsatte av deg. Selv om det plaskregner får vi beskjed om å ta på dress og goretex fremfor regntøy og støvler.

Gi beskjed du, så tar de nok på henne regntøy i morgen :)

Anonymous poster hash: f22f9...671

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...