Gå til innhold

Fått kronisk bekkenløsning ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk et barn for 10 år siden(var da Ekstremt plaget med bekkenløsning, tildels funksjonshemmet). Hadde en hard og tøff vaginal fødsel(forverrer vaginal fødsel slikt?)

I årene etter har jeg til tider fortsattvært plaget med bekkenløsning og smerter.

Fikk barn nr 2 for tre år siden..da også enormt plaget med veggen allerede fra uke 9. (Denne gang ble det ks pga fødselsangst). I ettertid er jeg enda plaget med bekkenet og føler det blir verre.. etter en dag med noen timer sitting på kontoret verker det og jeg har smerter resten av dagen. Flere som har det slik? Er dette normalt ? Eller blitt kronisk eller noe?

Anonymous poster hash: 2979e...0ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde jeg hadde bekkenløsning. Det trodde også manuellterapeuten og fysioterapeuten. Så var jeg hos en kiropraktor, som fant ut at det var låsning. Etter få behandlinger ble jeg bra. Han sa bekkenløsning oftest gir smerter foran, mens låsning ofte gir smerter bak.

Fikk vondt i bekkenet igjen i neste svangerskap, og gikk til samme kiropraktor. Gikk fra å nesten ikke kunne gå, til helt fin på en behandling. Men opplevde at det låste seg litt innimellom. Han forklarte at i sv.skap var det lettere at det kunne låse seg, men også lettere å låse opp.

Hadde forsøkt kiropraktor om jeg var deg. Forsøk å finn en behandler med god erfaring med bekkenplager.

Anonymous poster hash: 19d36...fbb

Skrevet

Jeg sliter med bekkenløsning etter 3 barn, med siste for 7 år siden, gikk jeg på krykker. Sliter ennå med skikkelige smerter framme med symfysen og rundt, kommer plutselig. Har ikke hjulpet å knekke hos meg, kanskje i noen dager etterpå behandling, men så kommer det tilbake! Problemer særlig rundt eggløsning og mens....

Anonymous poster hash: 49237...e70

Skrevet

Jeg har fått diagnosen kronisk bekjenleddsyndrom, og har hatt mange år med behandling og diverse.

Gikk hos en fysioterapeut som er spesialist på dette, og det hjalp. I veldig dårlige perioder er naprapat fantastisk, anbefaler virkelig å prøve det!

Skrevet

Har en venninne som gikk med smerter i bekkenet etter tvillingsvangerskap i 4-5 år før hun oppsøkte en naprapat, et par-tre behandlinger der og hun er 100% smertefri.

Så jeg hiver meg på anbefalingen om å prøve naprapat

Anonymous poster hash: b6ee8...ede
Skrevet

Jeg trodde jeg hadde bekkenløsning. Det trodde også manuellterapeuten og fysioterapeuten. Så var jeg hos en kiropraktor, som fant ut at det var låsning. Etter få behandlinger ble jeg bra. Han sa bekkenløsning oftest gir smerter foran, mens låsning ofte gir smerter bak.

Fikk vondt i bekkenet igjen i neste svangerskap, og gikk til samme kiropraktor. Gikk fra å nesten ikke kunne gå, til helt fin på en behandling. Men opplevde at det låste seg litt innimellom. Han forklarte at i sv.skap var det lettere at det kunne låse seg, men også lettere å låse opp.

Hadde forsøkt kiropraktor om jeg var deg. Forsøk å finn en behandler med god erfaring med bekkenplager.

Jeg gikk til manuellterapeut som gravid og i ettertid. Senest tidligere i år, er 3 år side fødselen. Manuellterapeuter kan det samme som kiropraktorer og jeg hadde litt låsning som gravid mens mest løsning. Og mest smerter bak. Har ikke låsning nå heller men mest smerter bak. Må bare bli flink til å trene opp musklaturen rundt bekkenet så det holder seg mer på plass. Men supert for deg at du blir så lett kurert :)

Anonymous poster hash: f5d8d...13c

Skrevet

Takk for svar. Jeg hadde også mere vondt under/fremme når jeg var gravid, nå ligger smertene i korsryggen, øverst på rumpa. Så dette er ikke bekkenløsning ?

Hi

Skrevet

Jeg har fått diagnosen kronisk bekjenleddsyndrom, og har hatt mange år med behandling og diverse.

Gikk hos en fysioterapeut som er spesialist på dette, og det hjalp. I veldig dårlige perioder er naprapat fantastisk, anbefaler virkelig å prøve det!

Hva gjør en naprapat ?

Hi:)

Skrevet

Har d akkurat som deg, hi! 3 år siden jeg fødte 3. Barnet. Jeg har prøvd alt, helt til nå nylig da jeg begynte på behandling hos en fysioterapeut som jeg fikk anbefalt. Hos meg lå det også bak i korsryggen og rumpeskalker.

Jeg kan bare si :tren!! Trening og uttøyingsøvelser etter anbefaling fra fysio har gitt meg et helt nytt liv! Helt enkle øvelser som gjøres på 5-10 min ca 2-3 ganger i uken.

Etter jeg begynte å styrke korsrygg og mage så er smertene så godt som borte. Og så var det viktig å spise sunt, unngå mye sukker sa hun. Da det svekker bindevevet rundt i bekkenområdet.

Prøv d!!

Skrevet

Hva gjør en naprapat ?

Hi:)

Blanding av fysio og kiropraktor.

Men få deg en henvisning til sykehuset og, for å evt få en diagnose.

Skrevet

Takk for svar. Jeg hadde også mere vondt under/fremme når jeg var gravid, nå ligger smertene i korsryggen, øverst på rumpa. Så dette er ikke bekkenløsning ?

Hi

Det var ikke det hos meg. Det du beskriver, med hvor smerten er lokalisert og at det blir vondt etter å ha sittet lenge er akkurat sånn jeg opplevde det. Det var låsning. Hadde også litt bekkenløsning i svangerskapene, og det kjente jeg mest i symfysen. Det gikk over kort tid etter fødsel. Men låsningen varte i over ett år etter fødsel fordi jeg ikke fikk riktig behandling. Etter å ha fått behandling gikk det seg gradvis til. Da hadde jeg gått så lenge at muskulaturen rundt var helt forknytt og det tok litt tid før det ble bra. Når jeg fikk låsning i siste sv.skap kjente jeg det igjen og fikk behandling med en gang. Var nok derfor jeg ble bra igjen så kjapt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...