Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #1 Skrevet 19. oktober 2016 Han har tannlegeskrekk, prøver å spille tøff of sier han ikke har det, men det egentlig ingen hemmelighet at han er pissredd. Nå tror jeg to av tennene hans har begynt å råtne, hvertfall har de store mørkebrune flekker. Han har ikke vondt, men dette må fikses før det blir værre. Jeg vurderer å lure ham. Bestille en time og be han møte meg i nærheten, rett og slett. Problemet er at han kommer til å bli fly forbanna og vi kommer til p ha en kjempe fight. Deg kan også ende opp med at han nekter og vi likevel må betale for timen. Hva hadde dere gjort? Har dere noen tips? Anonymous poster hash: 84dbb...6d8
Søte Satan Skrevet 19. oktober 2016 #2 Skrevet 19. oktober 2016 Har dessverre ingen tips. Han er i sin fulle rett til å lide med sine råtne tenner. Mange bruker beroligende før tannlegen, foreslå for ham at han får noe beroligende av legen. Bare snakk om tannlegeskrekken som en selvfølge som du vet om, men vil hjelpe ham med. Snakk om det uten skam, men som noe vanlig. Ok, her kom jeg visst med tips likevel.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #3 Skrevet 19. oktober 2016 Venter han for lenge kan han ende opp med å måtte rotfylle dem, og det er vondt! Mye vondere enn vanlig borring, jeg har gjort begge deler. I tillegg er det MYE dyrere, koster ca 5000kr pr tann å rotfylle. Men hvis han faktisk har alvorlig tannlegeskrekk må jo det taes alvorlig. Du kan lese mer her http://www.hordaland.no/nn-NO/tannhelse/tkvesthordaland/senter-for-odontofobi/ Anonymous poster hash: 0039f...c2c
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2016 #4 Skrevet 20. oktober 2016 Takk for svar:) At han har tannlegeskrekk snakker jeg jo om som om det er noe alle har, men han benekter det likevel. Jeg gir det en mnd til før jeg bare bestiller en time. Jeg skal undersøke om han kan få noe beroligende først:) Anonymous poster hash: 84dbb...6d8
Gjest Minnieropptatt Skrevet 20. oktober 2016 #5 Skrevet 20. oktober 2016 Dårlig tannhelse kan gi andre alvorlige sykdommer. http://m.nettavisen.no/nyheter/darlig-tannpuss-er-livsfarlig/1772737.html
Miss Chocolate Skrevet 20. oktober 2016 #6 Skrevet 20. oktober 2016 Ville heller oppfordret han til å bestille time.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2016 #7 Skrevet 20. oktober 2016 Det blir jo vondt til slutt, og da går han nok... Broren min har tannlegeskrekk og gikk ikke, men til slutt hadde han jo så tannverk at ingenting hjalp og han holdt på å fly på veggen Han måtte ta beroligende, og tannlegen måtte ta pauser underveis fordi han holdt på å besvime i stolen Han måtte da rotfylle to tenner og borre i flere andre, måtte ut med flere titalls tusen kroner Er vel 4-5 år siden nå, og nå går han en gang i året forebyggende. Mye bedre å ta smårusk som dukker opp med en gang enn å vente til det blir den operasjonen å få fikset det Anonymous poster hash: bd03c...461
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå