Gå til innhold

Dusjer jeg barnet for sjeldent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er 5 år og dusjer to ganger i uken (mer ved behov så klart). Vasker med klut ellers. Han har sensitiv hud og klør mye om han dusjer for ofte, spesielt nå som det begynner å bli kaldt ute. Da blir det verre. Burde jeg dusje han oftere?

Anonymous poster hash: a98e6...606

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge mine dusjes også som regel 2 ganger i uka.

Anonymous poster hash: aaaf5...464

Skrevet

Ok. Så bra! Lest flere steder i mammagrupper osv. de siste dagene på Facebook og barna dusjen daglig osv. Så begynte å tenke litt på det

Skrevet

To ganger i uken er nok.

Jeg vokste opp med bad en gang i uken og eller klutvask. Dusj eller bad ved behov utover det.

Anonymous poster hash: 50fc1...1ea
Skrevet

Det er vel passe. Mine dusjer/bader tre ganger i uka.

Skrevet

Nei. Min 4 åring med eksemhud dusjer ofte bare 1 gang i uken om vinteren.

Anonymous poster hash: 1167f...959

Skrevet

Absolutt ikke :) Min dusjer/bader 1 gang i uka (3 år) og ekstra ved behov (som den perioden han smurte smør i håret hver dag). Sensitiv hud og tendenser til eksem gjør at vi holder det nede på et minimum. Vinterstid vasker jeg heller ikke hele ansiktet hans om morgenen, da det naturlige fettlaget er viktig beskyttelse i kulda. Da er det klut i øynene bare.

Anonymous poster hash: 03e01...8c9
Skrevet

Nå når min har begynt på skolen dusjer han to ganger i uken. Hver søndag og onsdag eller torsdag.

Tidligere dusjet han en gang i uken.

Han dusjer selvfølgelig mer ved behov.

Anonymous poster hash: 60541...0ef

Skrevet

To ganger i uka her også. 6 år.

Skrevet

Barnet er 5 år og dusjer to ganger i uken (mer ved behov så klart). Vasker med klut ellers. Han har sensitiv hud og klør mye om han dusjer for ofte, spesielt nå som det begynner å bli kaldt ute. Da blir det verre. Burde jeg dusje han oftere?

Nei. Hvis han har tørr og sensitiv hud er to ganger i uka også for mye. Vask med klut der det er nødvendig og ikke bruk såpe.

Anonymous poster hash: c8d7d...7ee

Skrevet

Min 5-åring dusjer også 2 ganger i uka nå. Oftere om sommeren når det blir mye sand og solkrem, men nå for tiden rekker han jo ikke å bli skitten i det hele tatt. :P

Anonymous poster hash: 08e3a...895
Skrevet

Ja. Bør dusje kroppen hver dag. Håret annenhver eller ved behov

Anonymous poster hash: 8cf9a...59d

Skrevet

Anonymous poster hash: 8cf9a...59d [/quo

Feil

Anonymous poster hash: 043be...f48

Skrevet

Mine dusjer 1-2 ganger i uken. Å dusje hver dag er unødvendig både for liten og stor. Det er bare noe enkelte har innbilt seg, at man må dusje daglig for å være ren nok. Hysteri kaller jeg det!

Anonymous poster hash: 3e1eb...7c0

Skrevet

Mine bader to ganger i uka og ved behov. Klut hver dag. Bader de oftere er det fordi de har lyst. Om sommeren blir der hver dag/annenhver dag pga svette/sand/solkrem/saltvann.

Anonymous poster hash: 8cdea...5c7

Gjest Antarctica
Skrevet

Sier hvem?

Det er da noe stort tull.

Skrevet

anhver på min, gjort det siden han var 1 år, under 1 år var det 2 ganger i uka

Skrevet

Ehhh litt forskjell på barn og voksne da

Anonymous poster hash: 5664a...36b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...