Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #1 Skrevet 19. oktober 2016 Vi er oppfordret til å ta med en internasjonal rett i barnets klasse i morgen. Forslag til en superenkel, internasjonal rett som kan serveres kald, mottas med takk ☺️ Vårrull o.l. tar for lang tid 😉 Anonymous poster hash: b4237...546
Ophiophagus Hannah Skrevet 19. oktober 2016 #2 Skrevet 19. oktober 2016 Hva er en "internasjonal rett" ? All mat faller forøvrig i den kategorien. Og hvorfor skulle akkurat vårruller være mere internasjonalt? Høres merkelig ut. Hadde forstått det bedre hvis det hadde vært å "ta med en rett fra ditt land/område/familie".
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #3 Skrevet 19. oktober 2016 Ta med kålruletter. Norsk gammeldags rett , som mange ikke husker engang i dag. Anonymous poster hash: 60445...66f
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #4 Skrevet 19. oktober 2016 Caprese-salat (mozzarella i skiver, tomatskiver, basilikum, olivenolje) Anonymous poster hash: 6d6f2...032
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #5 Skrevet 19. oktober 2016 Ta med pizzasnurrer så repreenterer du italia Anonymous poster hash: a220d...c7b
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #6 Skrevet 19. oktober 2016 Hva er en "internasjonal rett" ? All mat faller forøvrig i den kategorien. Og hvorfor skulle akkurat vårruller være mere internasjonalt? Høres merkelig ut. Hadde forstått det bedre hvis det hadde vært å "ta med en rett fra ditt land/område/familie". Jeg tror du egentlig skjønte hvor jeg ville med innlegget. Skolen mente fortrinnsvis mat som ikke er norsk, gjerne mat der man kommer fra, men så og si alle elevene har norsk opprinnelse. Jeg skjønner jo at all mat, inkludert norsk mat, er internasjonal. Min tanke var at f.eks. vårruller ikke er typisk norsk mat (selv om det finnes mange ulike varianter i forskjellige land), men at dette tar for lang tid å lage... Anonymous poster hash: b4237...546
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #7 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg tror du egentlig skjønte hvor jeg ville med innlegget. Skolen mente fortrinnsvis mat som ikke er norsk, gjerne mat der man kommer fra, men så og si alle elevene har norsk opprinnelse. Jeg skjønner jo at all mat, inkludert norsk mat, er internasjonal. Min tanke var at f.eks. vårruller ikke er typisk norsk mat (selv om det finnes mange ulike varianter i forskjellige land), men at dette tar for lang tid å lage... Anonymous poster hash: b4237...546 Tysk surdeigsbrød, indisk nan, svensk knekkebrød, norske lefser osv kan kjøpes ferdig. Anonymous poster hash: 1a08a...b41
Ophiophagus Hannah Skrevet 19. oktober 2016 #8 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg tror du egentlig skjønte hvor jeg ville med innlegget. Skolen mente fortrinnsvis mat som ikke er norsk, gjerne mat der man kommer fra, men så og si alle elevene har norsk opprinnelse. Jeg skjønner jo at all mat, inkludert norsk mat, er internasjonal. Min tanke var at f.eks. vårruller ikke er typisk norsk mat (selv om det finnes mange ulike varianter i forskjellige land), men at dette tar for lang tid å lage... Anonymous poster hash: b4237...546 Synes bare det er tåpelig! Vi spiser "internasjonal" mat hele tiden. Mye hyggeligere med mat som representerer oss, som vi har et forhold til eller tradisjonsmat, enn at alle skal ha med noe de tror er internasjonalt. Barnehagen arrangerte noe lignende en gang, og vår familie (på grunn av bakgrunn)ble oppfordret til å ta med "noe afrikansk" imidlertid ente jeg med å ta med mine hjemmelagde kjøttkaker i saus med tyttebær - fordi dette er noe jeg lager ofte, er veldig glad i, og jeg er flink til å lage. Veldig mange av barna i barnehagen hadde en annen bakgrunn enn norsk - så kjøttkaker ble et frisk innslag det. Så hvis jeg hadde dårlig tid, og ville ta med noe enkelt, så hadde jeg lagd potetsalat, eller pastasalat, og bakt focaccia.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå