Gå til innhold

Noen som har kjent liv i uke 10?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jo egentlig at det er for tidlig, men jeg kjenner en svak kribling/kiling i magen for tredje dag nå. Det er veldig svakt og det er ikke luft i magen. (Det kjennes annerledes ut). Dette er tredje svangerskap, så jeg vet hvordan bevegelser kjennes. Første graviditet kjente jeg liv i uke 14 og i andre svangerskap i uke 11, så jeg er bare i overkant av en uke før jeg kjente liv forrige gang. Er nok ikke spark/slag jeg kjenner isåfall, tror mer det er hele den lille kroppen som er i en slags glidende bevegelse.

Har noen kjent liv i uke 10?

Anonymous poster hash: f19c6...5b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fosteret er mindre enn 5 cm, og veier 5-10 gram... Heller tvilsomt at du kjenner fosteret, er nok mer sannsynlig at du kjenner bevegelse i/fra tarmen din.

Anonymous poster hash: 36ab4...90b

Skrevet

Fosteret er mindre enn 5 cm, og veier 5-10 gram... Heller tvilsomt at du kjenner fosteret, er nok mer sannsynlig at du kjenner bevegelse i/fra tarmen din.

Jeg vet hvor lite fosteret er, men man kjenner jo f eks at en flue går oppover armen eller at en mygg setter seg på kinnet, og disse insektene er jo vesentlig mindre og lettere enn fosteret i uke 10. Fant forresten et jordmor svar på et spørsmål om det var mulig å kjenne bevegelser i uke 10, der jordmoren skrev st det var mulig hvis den gravide hadde fått barn før og visste hvordan det kjennes ut. Tenker dermed at det er sannsynlig at det er liv jeg har kjent, for det er det det kjennes ut som, og helt annerledes enn luft/bevegelse i tarmen som jeg har kjent mye av i graviditeten.

Skrevet

Kjente fra 11 i andre svangerskap. I tredje var det nok rundt 11-12, men foranliggende morkake da.

For meg kjentes det ikke ut som kribling, mer som noe som liksom vrengte seg inni der.

Anonymous poster hash: 66a04...490

Skrevet

Noen er mer følsomme inni der enn andre

Anonymous poster hash: 66fda...c5e
Skrevet

Noen er mer følsomme inni der enn andre

Anonymous poster hash: 66fda...c5e

Jeg har flere grunner til å tro at jeg er det. Sa heldigvis fra til gynekologen som skulle foreta utskrapning ved ma, slik at hun forsto signalene på smerte, til tross for at jeg allerede hadde fått narkose. Måtte ha mye mer enn vanlig.

Er nok derfor jeg kjenner tidlig liv. Noen har mer nervetetthet i livmoren enn andre.

(Meg over her).

Skrevet

Nå er det en viss forskjell på mengden nervetråder i livmorveggen og mengden i huden...

Jaja, dere får tro det dere vil. Kjenner jeg er glad jeg ikke har så følsom livmorvegg, da tror jeg metallspiralen min hadde vært mindre behagelig.

Skrevet

Nå er det en viss forskjell på mengden nervetråder i livmorveggen og mengden i huden...

Jaja, dere får tro det dere vil. Kjenner jeg er glad jeg ikke har så følsom livmorvegg, da tror jeg metallspiralen min hadde vært mindre behagelig.

Håper du ikke ramler ned av hesten din i løpet av dagen, da.

Skrevet

Jeg kjente spiralen en god stund etter at jeg hadde satt den inn. Ikke vondt, emen et ubehag og jeg kjente at den var der. Den var satt inn av gynekolog og kontrollert med ultralyd at den satt riktig. Etter hvert vennet jeg meg til den. Nå vil jeg si at en spiral og et foster er to ganske forskjellige ting, da, et foster rører faktisk på seg, mens en spiral ligger i ro.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...