Gå til innhold

Noe ekkelt skjedde i natt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med bekkenløsning og fått påvist slitasje i korsryggen etter MR i sommer, har opplevd at jeg mster kontrollen på vannlatingen avogtil. 

Er sykemeldt og går til behandling for ryggen, har store smerter i perioder. Nå våknet jeg opp i natt av at sengen var våt, noe som ikke har skjedd siden jeg var liten. Jeg gikk på toalettet og det "rant" ut av meg, jeg kunne rett og slett ikke føle noe der nede. Og ble livredd. 

Har vært ok i dag på dagtiden men er litt bekymret og flau for å ta dette opp med legen, det er jo ikke normalt for meg i det hele tatt .. Har følt meg veldig dårlig i dag med smertene.. Har dere opplevd noe sånnt i voksen alder? Tør ikke å ta det opp med sambo siden det er så flaut.

Anonymous poster hash: 2a26f...19a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du nevnt for legen tidligere at du mister kontroll over vannlatingen av og til? Dette er veldig viktig informasjon ved ryggproblemer og kan kreve umiddelbar behandling/operasjon. Vær så snill å ringe legen med en gang. Dersom du ikke får time hos fastlegen idag, ring legevakt når de åpner.

Anonymous poster hash: 3e993...190

Skrevet

Ja men de mener jeg ikke har prolaps etter de har sett på MR så kan ikke være så alvorlig da? 

Skrevet

Ville tatt det opp med legen. Om ikke annet, så kan du vel få resept på nattbleier.

Anonymous poster hash: aaa37...b1b
Skrevet

Ja jeg nevnte dette tidligere men ikke så gale som nå, og han mente jeg hadde urinveisinfeksjon, fikk pencilin dette var da i sommer.

Skrevet

Dette må taes opp med lege. Finnes ikke flaut for oss som jobber i helsevesenet, men at du ikke kjenner du må tisse, eller at du ikke får latet vannet bør sjekkes ut.

Anonymous poster hash: 40cd2...4bc

Skrevet

Ja men de mener jeg ikke har prolaps etter de har sett på MR så kan ikke være så alvorlig da?

Link: http://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/muskel-og-skjelett/ryggsmerter

Ved nummenhet eller manglende kontroll over vannlatingen og avføring skal lege kontaktes umiddelbart, står det hvis du leser i linken. Dette ville jeg ikke gamblet med fordi det er flaut å ringe legen, hvis jeg var deg. Legen får masse "flaue" problemstillinger i fanget hver dag.

Anonymous poster hash: 3e993...190

Skrevet

Ta kontakt med lege/legevakt idag! Slike symptomer kan som annen nevner kreve akutt operasjon om det er snakk om prolaps. Kan jo ha skjedd ting siden du tok MR i sommer. Ikke flaut, bare dumt å ikke få hjelp og ende opp med kroniske problemer fordi du syns det var flaut...

Anonymous poster hash: 7b8ec...7ce

Skrevet

Er du gravid siden du har bekkenløsning? Det kan være at graviditeten har ført til at noen nerver har kommet i klem så du har tisset på deg, trenger ikke være ryggen.

Med det sagt så bør du ta dette med legen din, ingen vil tenke at dette er noe annet enn et symptom som bør sjekkes.

Jeg har flere prolapser i ryggen og endte med å bæsje på meg en natt, var helt grusomt for meg, men møtte kun støtte og forståelse i helsevesenet. Lykke til!

Anonymous poster hash: f77c9...2bc

Skrevet

Er du gravid? Om du er hvor langt på vei er du?

Anonymous poster hash: ac19f...16f
Skrevet

Kan det være fostervannet som har gått?

Uansett om det er urin eller fostervann så må dette sjekkes hos lege. Kontakt legevakten!

Anonymous poster hash: adc44...e8b

Skrevet

Hvordan går det HI?

Anonymous poster hash: 2d890...d50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...