Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med søknad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst å søke på en jobb, men siden det er år og dag sist jeg søkte på jobber, så trenger jeg litt hjelp.

Største problemet mitt er at jeg er på aap, femte året på rad. Hvordan skal jeg få til en grei søknad?

Anonymous poster hash: ef797...f85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du er på aap på femte året er dette et ganske stort hull i cven din. Hva er årsaken til at du nå vil søke jobb? Har du blitt mer arbeidsdyktig? Jeg tror at du må være ærlig og at et så langt hopp kan du ikke skjule. Hvilke jobber tenker du å søke på? Litt vanskelig å rådgi når man vet så lite.

Anonymous poster hash: 33470...340
Skrevet

Når du er på aap på femte året er dette et ganske stort hull i cven din. Hva er årsaken til at du nå vil søke jobb? Har du blitt mer arbeidsdyktig? Jeg tror at du må være ærlig og at et så langt hopp kan du ikke skjule. Hvilke jobber tenker du å søke på? Litt vanskelig å rådgi når man vet så lite.

Anonymous poster hash: 33470...340

Fordi jeg ikke har noe aktivitet lenger.

Har sluttet å gå til psykiater fordi han mener at jeg er mye bedre og bør søke jobb.

Har ikke lyst å skrive det i søknaden.

Det er en parfymeri avdeling jeg vil søke på.

Skrevet

Det er mange søknadsmaler og gode tips til akkurat dette på nettet. Tror du får mye mer ut av å Google enn å spørre her inne.

Anonymous poster hash: 014ab...7b7

Skrevet

Har du barn? Da kan du jo skrive hjemmeværende med barn de årene du har hatt aap. Det er en erfaring det også

Anonymous poster hash: e19fa...91d

Skrevet

Har du barn? Da kan du jo skrive hjemmeværende med barn de årene du har hatt aap. Det er en erfaring det også

Anonymous poster hash: e19fa...91d

Har ikke barn.

Skrevet

Det er ikke noe greit å lyve, det kommer gjerne frem etterhvert og da stiller du jo i et dårlig lys

Du har jo hverken krav på egenmelding eller sykepenger på en god stund etter aap, og arbeidsgiver må vel vite om slike ting?

Anonymous poster hash: 50233...88b

Skrevet

Men skal jeg skrive i søknad at jeg ikke har jobbet på fem år og hvorfor?

Eller skal jeg skrive i CV :

hjemmeværende fra år til år.

Hi

Skrevet

Vær ærlig.

F.eks: På grunn av sykdom har jeg ikke vært i stand til å jobbe og har gått på aap i fem år. Nå blir jeg bare bedre og bedre og er endelig frisk nok og klar til å begynne å jobbe igjen. Jeg gleder meg stort til å komme meg i arbeid igjen og ble svært glad da jeg så at dere hadde utlyst en ledig stilling. Dette er midt i blinken for meg da jeg er interessert i kosmetikk og hudpleie. Har veldig lyst å drive med salg og kundeservice, noe jeg tror både blir spennende og utfordrende.

Så litt om deg selv, f. Eks:

Jeg er en litt stille og rolig person, men jeg prater lett med nye mennesker. Jeg liker å holde orden rundt meg og jeg er glad i å ha litt å gjøre. Vil gjerne bidra til en trivelig arbeidsplass og kan tiltre i stillingen når som helst. Ta gjerne kontakt ved spørsmål. Håper på positivt svar.

Med vennlig hilsen

Guro Nilsen

Du trenger ikke si hva slags sykdom du har slitt med. Men du kan godt vise litt personlighet ;)

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 25be6...817

Skrevet

Vær ærlig.

F.eks: På grunn av sykdom har jeg ikke vært i stand til å jobbe og har gått på aap i fem år. Nå blir jeg bare bedre og bedre og er endelig frisk nok og klar til å begynne å jobbe igjen. Jeg gleder meg stort til å komme meg i arbeid igjen og ble svært glad da jeg så at dere hadde utlyst en ledig stilling. Dette er midt i blinken for meg da jeg er interessert i kosmetikk og hudpleie. Har veldig lyst å drive med salg og kundeservice, noe jeg tror både blir spennende og utfordrende.

Så litt om deg selv, f. Eks:

Jeg er en litt stille og rolig person, men jeg prater lett med nye mennesker. Jeg liker å holde orden rundt meg og jeg er glad i å ha litt å gjøre. Vil gjerne bidra til en trivelig arbeidsplass og kan tiltre i stillingen når som helst. Ta gjerne kontakt ved spørsmål. Håper på positivt svar.

Med vennlig hilsen

Guro Nilsen

Du trenger ikke si hva slags sykdom du har slitt med. Men du kan godt vise litt personlighet ;)

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 25be6...817

That's it?

Tusen hjertelig takk❤️

Jeg har prøvd å prøvd og ikke klart å finne frem til en fin søknad pga denne sykdommen. Jeg tenkte at uansett når den som leser ser at jeg har vært syk og hjemme, så går jeg i søppeldunken.

Så tusen takk👌🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...