Gå til innhold

Har lyst å varsle NAV om min svoger....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er en ung mann som nå har fått en samboer som ikke enda er 20. Han har nesten ikke jobbet i sitt liv, og har alltid fått ulike stønader på nav. Samboeren hans er fortsatt på vgs. Når jeg snakket med han sist var han så glad, for nå så det ut tilat de hadde klart å krangle seg til at hun skal ha nav penger fordi han har "så angst" for å søke jobber... dette er ikke en diagnose hun har på papir. Ettersom hun fikk penger derfra skulle han slutte helt å ta vikarvakter (han har tatt 5-10 vakter i mnd til nå siste halvåret). Da kunne han bare være hjemme og slappe av, for det liker han best - som han sier selv. 

Blir så provosert!!!!! Og dette er mennesker som planlegger barn.... 

Hva ville du gjort? Har så lyst å melde dem...

Anonymous poster hash: 44c72...52a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lye som kan skjule seg bak en fasade, som du vet ingenting om. Så, la det ligge, du. :-)

Anonymous poster hash: 983b5...0e5

Skrevet

Min umiddelbare tanke er at ei  som går på vgs ikke får penger fra NAV fordi hennes samboer har angst for å søke jobber. Enten ligger det mer til historien som du ikke veit om, ellers har de misforstått hva pengene er for, eller noe annet. 

Men istedenfor å melde til NAV - hva skulle melde forresten? At du synes det er urettferdig? - så ta dette opp med svogern din selv? Stå for det du mener irl, ikke på et anonymforum og hemmelige samtaler med NAV....?

Anonymous poster hash: 387af...f73
Skrevet

Nav gir IKKE ut penger bare for de sier hun har angst..Her er det nok mer bak og uansett har de rett på sosialstønad som samboere dersom inntekten er lavere enn det man skal ha pr mnd.

Anonymous poster hash: ca5a4...a05

Skrevet

HI her..

Det er HUN som skal få penger fordi hun ikke "tørr søke jobber". Hva jeg skulle meldt? At svogern min er strålende fornøyd med å ha klart å overbevise nav om at de ikke er i stand til å jobbe, når sannheten er at han spekulerer i nav, og slutter å jobbe om han får nav penger. Det er utnyttelse av systemet, og løgn ovenfor nav. 

Og jo, jeg vet det meste om disse menneskene, tro meg... de forteller ALT, og svigermor er heller ikke særlig varsom med å fortelle...

Skrevet

Dette er jo åpenbart mennesker som vil trenge økonomisk støtte i uoverkommelig tid fremover. Hun får penger for å være en type støttekontakt?

La det ligge...han vil neppe komme seg i arbeid selv om du melder

Skrevet

Meld fra. Har han sitt i orden skjer det jo ingenting, har han/de det ikke bør han tas. Trygdesvin slaktes til jul!

Skrevet

HI her..

Det er HUN som skal få penger fordi hun ikke "tørr søke jobber". Hva jeg skulle meldt? At svogern min er strålende fornøyd med å ha klart å overbevise nav om at de ikke er i stand til å jobbe, når sannheten er at han spekulerer i nav, og slutter å jobbe om han får nav penger. Det er utnyttelse av systemet, og løgn ovenfor nav. 

Og jo, jeg vet det meste om disse menneskene, tro meg... de forteller ALT, og svigermor er heller ikke særlig varsom med å fortelle...

Ok, da skrev du feil i hovedinnlegget. 

Men, går hun videregående? Er det meninga hun skal jobbe for å forsørge seg selv med jobb samtidig som hun er elev?

Anonymous poster hash: 387af...f73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...