Gå til innhold

Tenåring og nye vintersko hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 13 ønsker og trenger nye vintersko, men jeg må innrømme at 1700 for et par Timberland sitter langt inne å kjøpe selv om hun nok er utvokst i føttene da hun bruker str 39 nå.

Men det er de eneste skoene hun ønsker seg og hun finner ikke andre alternativer som hun sier selv. Hun er ellers en lite krevende person med få ønsker så jeg vet ikke om hun bare burde få disse skoene? Hva sier dere andre foreldre? Er det greit med vintersko til 1700?

Anonymous poster hash: 15980...776
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si nei, har aldri hatt sko til over tusenlappen selv.

Kan bruke opp mot 1000 på joggesko, men ikke på andre typer.

Anonymous poster hash: 46ad0...7b0

Skrevet

Hvor bor dere? I Sverige får du de fleste Timberlands til en tusenlapp. Hvilken modell skal hun ha? Mine Timberlands har jeg nå hatt i 11 år.

Skrevet

Tja, skikkelige sko er jo dyrt

Min gutt på 13 har gore-tex sko som jeg betalte 1000 kr for, det var fjorårsmodell Don da var satt ned fra 1600 kr

Sønnen min på 15 har et par gore-tex joggesko som kostet 1200 som han bruker nå, han kan ikke fordra vintersko for han synes de blir så store og klumpete. Men han må jo ha vintersko etterhvert han også når snø og kuldegrader kommer

Jeg synes også 1700 er veldig mye penger, men om du likevel må opp i 1000-1200 kr for å finne vanntette og varme sko er det kanskje verdt å legge det ekstra i?

Jeg har tidligere med guttene mine gitt de en sum jeg synes er greit å bruke på sko også har de måttet legge til av egne sparepenger om de ønsker et bestemt merke e.l Da har de f.eks fått 600 kr av meg også har de lagt til 400 selv for å få akkurat de skoene de vil ha (skatesko)

Anonymous poster hash: 278d2...5bf

Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt vintesko til min 12 åring for ca 2000,- men hun er nok ferdig utvokst og alt av skistøvler, og utstyr fra ifjor passer fortsatt så har uansett sluppet billig unna😅

Anonymous poster hash: d615f...f71

Skrevet

Aldri om min 13 åring hadde fått vintersko til nesten 2000 når det finnes til under tusenlappen som er mer enn god nok til hans bruk. Han er ikke akkurat polfarer.

Han kunne derimot gjerne fått dem hvis han betalte mellomlegget selv. Stort sett ser han da selv hvor mye penger det faktisk er og bruker heller pengene på noe annet ;) Merkelig hvor fornuftig han kan være når det gjelder hans egne penger.

Skrevet

Julegave!

Anonymous poster hash: 0b1bb...56a

Skrevet

Finner du ikke sko på salg på zalando heller?

Anonymous poster hash: 0858c...5da

Skrevet

Timberland sko holder i årevis. Jeg bruker gladelig penger på gode sko. Både til meg selv og barna.

Skrevet

Hun er 13 år, tviler på hun vil ha akkurat de skoene fordi de holder i årevis, men fordi det er de som er kule akkurat nå. Hva da med neste år, når et annet skopar er det kuleste og Timberland er " sååå ut"?

Spørs vel også om hun er ei jente som går mye i skog og mark på vinteren eller om hun bare vil se kul ut på senteret. Da trenger en ikke superkvalitetssko.

Eventuelt kan du si du betaler det du så for deg på forhånd ( f.eks 700kr) )og så må hun betale mellomlegget med sparepenger

Anonymous poster hash: 9a4ab...431

Skrevet

Hun er 13 år, tviler på hun vil ha akkurat de skoene fordi de holder i årevis, men fordi det er de som er kule akkurat nå. Hva da med neste år, når et annet skopar er det kuleste og Timberland er " sååå ut"?

Spørs vel også om hun er ei jente som går mye i skog og mark på vinteren eller om hun bare vil se kul ut på senteret. Da trenger en ikke superkvalitetssko.

Eventuelt kan du si du betaler det du så for deg på forhånd ( f.eks 700kr) )og så må hun betale mellomlegget med sparepenger

Nå har Timberland holdt seg relativt populære i mange år. De er varme og holdbare. Om hun absolutt ikke vil bruke de om 2 år fordi de er upopulære (noe jeg tviler på) så legg de i skapet og ta fram igjen om 4 år. For å få et par brukbare vintersko må man uansett ut med 1000-1500 kr. Til og med for sko som ikke er varige. Hvorfor ikke putte inn noen hundrelapper mer og sikre tenåringen de skoene hun vil ha? Bare det at hun vil ha vintersko synes jeg er positivt. Vet om mange som går med Converse hele året....

Skrevet

Finnes det ikke en rabattkode et sted? Mange nettsider som stadig har 20-30% eller markedsdager på diverse kjøpesenter.

Anonymous poster hash: f46e6...9a8

Skrevet

"Trenger ikke gode, varme sko for å se kul ut på senteret" Herregud for et argument. Er det så krise om en snill og god jente (lite krevende ang ønsker, som moren sier) får de skoene hun ønsker seg?? Trer folk virkelig på ungene sine sko de absolutt ikke vil ha fordi de er litt billigere?? Det blir selvfølgelig annerledes om økonomien ikke tillater store kjøp, men fikk ikke inntrykk av at det er tilfelle her.

Skrevet

"Trenger ikke gode, varme sko for å se kul ut på senteret" Herregud for et argument. Er det så krise om en snill og god jente (lite krevende ang ønsker, som moren sier) får de skoene hun ønsker seg?? Trer folk virkelig på ungene sine sko de absolutt ikke vil ha fordi de er litt billigere?? Det blir selvfølgelig annerledes om økonomien ikke tillater store kjøp, men fikk ikke inntrykk av at det er tilfelle her.

Jeg nevnte ikke at jenta bør få billigsko som ikke er varme, men det finnes mange gode kvalitetssko som ikke koster nesten 2000!kr.

Eller er sko til 1000kr billigsko plutselig?

Skrevet

Jeg har kjøpt så dyre sko til mine barn ja. Synes det er viktig med solide sko.

Skrevet

Ut i fra det jeg kan lese av hovedinnlegget hadde jeg kjøpt skoene til henne.

Skrevet

Jeg hadde kjøpt de, men jeg hadde lett på nettet om jeg fant de på en nettbutikk med rabatt.

Skrevet

Kjøp skoa om du har råd HI.

Fornøyd tenåringsdatter må vel være gull verdt.

Skrevet

Timberland er gode og solide sko, som kan vare noen år. Hvis hun ønsker seg et nøytralt par hadde jeg kjøpt dem, særlig siden hun mest sannsynlig er utvokst i beina og kan bruke dem flere sesonger. Hvis ikke så er de såpass store i størrelsen at de kan selges.

Jeg var vel omtrent i den alderen når jeg begynte å få dyrere ting, og de varte somregel lengre. En jakke jeg fikk siste året på ungdomsskolen, selv om mamma huffet seg over prisen, har jeg (og bruker!) enda, 15 år seinere ;)

Anonymous poster hash: b5360...b6c

Skrevet

Min 13-åring ønsket seg Dr.Martens til 1700kr. Ikke vokst i foten på ca 2 år. Kjøpte dem og siden vi bruker samme størrelse kan jeg arve dem om nå foten skulle vokse.

Jeg legger gjerne penger i skikkelige sko, men hadde ikke kjøpt så dyre om det fortsatt var voksefase på føttene eller at ikke jeg kunne overta i verste fall.

Anonymous poster hash: a1833...82a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...