Gå til innhold

Slapp kjernemusklatur etter graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er hele 2 år siden jeg var gravid, men kjernemusklaturen er ikke på plass. Jeg har trent bekkenbunnen jevnlig og den er mye sterkere enn den var, men magemuskulaturen og nedre del av rygg er ikke på plass. Har også mye fett spesielt rundt magen, men det er kanskje kun kardiotrening og mat som kan gjøre noe med dette?

Hvilke mage/rygg øvelser vil du anbefale at jeg gjør og hvor ofte? Er det best at jeg gjør bare noen kjernemuskulaturøvelser hver dag, men så få at jeg faktisk orker, eller skal jeg kjøre lenger program kanskje 3 ganger i uka?

Trenger med andre ord tips..

Anonymous poster hash: ab44d...60e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg å sliter med det, nå er d bare åtte år siden jeg fødte så kanskje det ikke er så rart.

Jeg har begynt med planke challenge, jogger litt og tar litt stabilitetsøvelser på ball.

Anonymous poster hash: 9b0c1...44e

Skrevet

Jeg har såpass dårlig kjernemuskulatur at jeg begynte å få belastningsskader/smerter. Vet ikke om jeg alltid har hatt det, men tre graviditeter gjorde det ikke bedre.

Går nå til manuellterapeut, og har fått et treningsprogram som funker utmerket.

Anbefaler det.

Han sier også at den beste trening du kan gi kjernemuskulaturen er å bevege deg i ulendt terreng. Vi mennesker er ikke skapt for bare å gå på asfalt el. Harde betonggulv.

Ang planken: han manuellterapeuten er imot statiske øvelser. Jeg har også dn plankevariant, da ligger jeg på sida og beveger kroppen opp og ned.

Anonymous poster hash: b40f0...d2a

Skrevet

Ikke begynn med Planken før du har kjernemuskulaturen på plass! Spandér på deg en time eller to hos fysioterapeut og få et tilpasset treningsopplegg.

Jeg har fått et, og gjør f.eks

hip trust

Knipeøvelser

Knebøy med knip

Stå på alle fire og trekk inn nederste del av magen

Kan gjøres hver dag

Her er også noen tips:

https://www.vektklubb.no/artikkel/tittel-23605679

Anonymous poster hash: 785ad...9da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...