Gå til innhold

Dere med bhg barn; hvor ofte sykdom i hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye syke er deres bhg barn? Hvor mange runder med omgangssyke per år feks? Synes det "altid" er noen som spyr her, og hater det!

Anonymous poster hash: 81187...9af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye syke er deres bhg barn? Hvor mange runder med omgangssyke per år feks? Synes det "altid" er noen som spyr her, og hater det!

Nå er de yngste her fire år og det er lenge siden de har vært syke. 2 år siden forrige spyrunde. Men jeg gjør også mye for å forebygge. De vasker hendene og skifter genser med en gang de kommer hjem. I barnehagen har de nå automatisk dispenser for såpe og alle barn skal vaske hender før de går inn. Det har hjulpet masse.

Anonymous poster hash: 2b036...387

Skrevet

2 år siden sist spyrunde. Men de er jo litt forskjøla og hoster innimellom.

Anonymous poster hash: 3332f...b1d

Skrevet

Har hatt barnehagebarn i 5 år, akkurat nå bare ett, men har hatt to stk inntil i sommer.

Veldig lite sykdom hos mine barn, de ser ut til å ha et godt immunforsvar, noe de nok har etter meg, da jeg også er svært lite syk.

Var noen runder med forkjølelser i oppstarten for begge to, men ellers svært lite.

De er forkjølet en til to ganger i året, men stort sett ikke sånn at de må være hjemme.

Eldstemann fikk en ørebetennelse(og påfølgende væske i øret) rett etter at han startet i bhg og han har hatt tendens til øreverk i forbindelse med forkjølelser, men ikke noe som har trengt noe behandling.

Omgangssyken har vi hatt i hus to ganger, snart 3 år siden sist. Har hatt oppkast/diare et par ganger, men bare en av de/oss har fått de, så vet ikke om det evt var noe smittsomt eller skyldes noe annet

Anonymous poster hash: 12ee9...ab6
Skrevet

Når han begynte var vi syke i tur og orden hele gjengen i 2-3 mnd. Vært lite i sommer men nå har høstsnuen begynt å melde seg.

Barnet har hatt omgangssyke to eller tre ganger på litt under et år.

Skrevet

Mine har vært mot syke, vi har aldri brukt opp "sykt barn"-dagene våre. Ungene har vel vært hjemme én gang i året i snitt, da mener jeg altså f.eks 2-3 dager i slengen pga feber/oppkast.

Anonymous poster hash: 2ffc4...17b

Skrevet

Har fire barn, under åtte år mellom eldste og yngste så vi har hatt barnehagebarn i mange år og opptil tre stykker på en gang

Eldste var mye syk første årene i barnehagen, men jeg synes ærlig talt det har vært lite sykdom etter det

Har faktisk aldri skjedd at vi har brukt opp sykt barn dagene f.eks, bruker som regel ikke halvparten engang

Omgangssyke er det sjelden vi har, 7-åringen har hatt det tre ganger i sitt liv tror jeg

Ihvertfall tre år siden vi sist hadde det i hus

Anonymous poster hash: 56c01...da9

Skrevet

Første året: MYE.. som 3 åring har det vært lite :) 
Men yngste på 1 år begynner i barnehagen, så regner med MYE sykdom fremover! Selv om hun sikkert har fått litt basselusker fra storesøster da...

Anonymous poster hash: 9e825...4a0
Skrevet

Nå er de yngste her fire år og det er lenge siden de har vært syke. 2 år siden forrige spyrunde. Men jeg gjør også mye for å forebygge. De vasker hendene og skifter genser med en gang de kommer hjem. I barnehagen har de nå automatisk dispenser for såpe og alle barn skal vaske hender før de går inn. Det har hjulpet masse. Anonymous poster hash: 2b036...387

Hvorfor akkurat genser? Her skiftes klærne om de er veldig møkkete, og har vurdert å skifte sokker alltid når vi kommer hjem siden de jo fnys rundt i hele bhg inkludert rundt do.

Skrevet

Hvorfor akkurat genser? Her skiftes klærne om de er veldig møkkete, og har vurdert å skifte sokker alltid når vi kommer hjem siden de jo fnys rundt i hele bhg inkludert rundt do. Anonymous poster hash: 81187...9af

Fnys=gnis

Skrevet

Da de gikk i barnehage hvor de var mye inne var de mye syke. Nå har vi knapt sykdom i hus. De er nesten alltid ute i barnehagen. Sommer som vinter. Smitten sprer seg ikke så mye utendørs som det gjør inne på det lille arealet de har å leke på (og så deler de jo leker/tygger på de samme lekene).

Dessuten har barnehagen innført strengt regime på håndvask. Alle foreldre SKAL vaske hendene på barnet når det kommer i barnehagen. Veldig bra! 

Anonymous poster hash: d01c2...f47
Skrevet

Datteren min er 2 år og har gått litt over 1 år i bhg. Har vel 5 dager fravær fra bhg pga sykdom. Har vel hatt omgangssyke en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...