Gå til innhold

Prioritere styrketrening eller kardio?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å få trent to ganger pr uke, pluss et par trilleturer i varierende tempo. Jeg tar da en økt med styrke og en med kardio. De neste to ukene ser det ut til at jeg bare får skvist inn én økt pr uke. Bør jeg da prioritere styrke? Jeg prøver både å gå ned i vekt og å stramme opp/bygge musklene tilbake etter et slapt svangerskap.

Anonymous poster hash: d0ae2...204

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør detcdu liker best.

Anonymous poster hash: 0e5f9...125

Skrevet

Gjør det du liker :) Evt det du føler for de dagene du trener! Hater styrke selv, men må til. Har jeg dårlig tid blir det gjerne styrke. Bruker Jillian Michales sin "30 day's shred" hvor jeg har ekstra vekter og litt tyngre utgaver av noen av øvelsene...

Anonymous poster hash: 3a286...451
Skrevet

Jeg prioriterer alltid kardio fordi jeg liker det best.

De ukene jeg ikke får trent styrke trener jeg kjernemuskulaturen etter kardio.

Egen kropp som vekt.

Bruker 15-20 min ekstra.

Anonymous poster hash: a9644...9f1

Skrevet

Forskning viser at styrketrening gir økt livslengde og bedre livskvalitet i forhold til kardio.

Skrevet

Styrke! Kroppen trenger all den muskulaturen vi kan gi den, det øker forbrenningen selv når du ikke trener.

Men hadde absolutt spedd på med noen korte økter med egenvekts-styrke hjemme mellom de ukentlige øktene. Dette vil opprettholde effekten av treningen på en mye bedre måte.

Skrevet

Styrke

Du får dessuten litt kardio på trilleturane, evt legge inn litt intervalltrening her?

Skrevet

Forskning viser at styrketrening gir økt livslengde og bedre livskvalitet i forhold til kardio.

Det spørs vel på den som trener....Jeg trener styrke, men mer for at jeg "Må" enn at jeg liker det. Jeg teller ikke mine styrkeøkter som trening en gang.....  Jeg trener 5 ganger i uka, også har jeg to økter med styrke (har også en del styrkeøvelser etter løpetur, men dette er mer for "løpemusklatur"), men de "teller ikke" fordi jeg mister alt det positive jeg opplever på en joggetur med musikk på øret, naturen i øya og følelse av å kunne bestemme selv hastighet, lengde, intensitet..........Halve treninga er den mental avkobling og nytelse UNDER trening som jeg opplever med jogging/løping, vil ikke tro min helse bedres av styrketrening, som jeg gjennomfører med kun ett mål, å bli ferdig og "glemme den":... og som jeg uten unntak gruer meg til!

Det samme vil vel gjelde for de som elsker styrketrening og HATER alt som er i nærheten av kardio. Men det er nødvendig med litt begge deler, men man har nok best effekt av å prioritere det man liker OFTEST! Det være seg styrke ELLER kardio eller for de som liker det, en "Lik blanding" hver eneste økt!

Anonymous poster hash: 3a286...451

Skrevet

Du triller vel uansett barnevogn - da kan du gjøre det så fort du vil.

Når du får trent på egenhånd - da trener du styrke.

Økt muskulatur gir økt forbrenning :)

OG så ser det mye bedre ut da.....hehe

Anonymous poster hash: 8a800...39f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...