Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #1 Skrevet 18. oktober 2016 ...er bare det styggeste mest trashy uttrykket jeg vet om. Ordet grine bør fjernes fra ordbøkene. Så det så Anonymous poster hash: aecb1...326
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #2 Skrevet 18. oktober 2016 Ikke noe gultvedt ordet, men folk som griner for alt mulig tull burde holde seg for seg selv. Anonymous poster hash: a0702...b8b
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #3 Skrevet 18. oktober 2016 Du er klar over at dette ordet er helt naturlig å bruke i ganske mange dialekter??? For mange er det nok ikke lett å bruke ordet "gråte", da dette ikke er en del av den daglige talemåten. Anonymous poster hash: 0074c...ca4
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #4 Skrevet 18. oktober 2016 ...er bare det styggeste mest trashy uttrykket jeg vet om. Ordet grine bør fjernes fra ordbøkene. Så det så Anonymous poster hash: aecb1...326 Buhu. Begynn å grin! Anonymous poster hash: 0288d...847
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #5 Skrevet 18. oktober 2016 Skal du fjerne det fra danske ordbøker også? At grine på dansk er å le på norsk. Hva skal jeg bruke i stedet for «å grine», forresten? Anonymous poster hash: 4aec9...0e4
Gjest Antarctica Skrevet 18. oktober 2016 #6 Skrevet 18. oktober 2016 På dansk er en "grinebider" det motsatte av i Norge. En riktig gledesspreder!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #7 Skrevet 18. oktober 2016 På dansk er en "grinebider" det motsatte av i Norge. En riktig gledesspreder! Dessverre ikke korrekt. Er dansk. Grinebidder beskriver en person som på engelsk ville kalles "grumpy" Anonymous poster hash: f4cc4...134
Gjest Antarctica Skrevet 18. oktober 2016 #8 Skrevet 18. oktober 2016 Dessverre ikke korrekt. Er dansk. Grinebidder beskriver en person som på engelsk ville kalles "grumpy" Anonymous poster hash: f4cc4...134 Ok. Nå har jeg så seint som i går fått fra to dansker at det betyr en glad person, så da verserer der ulike tolkninger av ordet.
Gjest Antarctica Skrevet 18. oktober 2016 #9 Skrevet 18. oktober 2016 (endret) Og der var jammen den Danske Ordbog enig med meg: http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=grinebider Du er her: Forside / Den Danske Ordbog / Ordbog Udskriv Skift til fuldskærmsvisning grinebider substantiv, fælleskøn BØJNING -en, -e, -ne UDTALE [-ˌbiðˀʌ] tip OPRINDELSE sidste led afledt af bide Skjul Betydning Betydninger person der griner meget og har let til latter BESLÆGTEDE ORD de er nogle grinebidere. Hvor ler de dog meget Endret 18. oktober 2016 av Pashla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå