Gå til innhold

Jeg sliter med å finne mening..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke suicidal, men finner liksom ikke noen mening med livet. Det handler bare om å komme seg gjennom hver dag. Gleder meg lite over ting og har ingenting å se fram til. Hva gjør at du finner mening og glede ?

Anonymous poster hash: ceab3...4bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har du i livet som kan gi mening? Hvem har du i livet som kan gi mening?

Anonymous poster hash: 18006...30f

Skrevet

Tenker ofte det samme. Jeg er deprimert, dog på bedringens vei. Men det er vanskelig å se lyst på ting når livet er sånn som dette. Dag ut og dag inn, for ingenting... Føler meg som en maur... Jobber og styrer hele livet, så en dag er det over... Er det noe poeng? Vil skrike når jeg tenker på at dette skal være livet mitt, resten av livet mitt :(

Anonymous poster hash: f4fd1...832

Skrevet

Ser ut til at dere må finne ut hva som får hjertet til å banke fortere!

Hos meg var det musikk. Det har betydd en verden av forskjell.

Anonymous poster hash: de999...fcf

Skrevet

Når man har det sånn så hjelper det liksom ikke med de vanlige tingene folk finner mening i (barna, forholdet, jobben, huset, prosjekter, ferier, opplevelser).. Da må det som regel sterkere lut til.. medisiner og terapi..

Anonymous poster hash: 28f6d...120

Skrevet

Når man har det sånn så hjelper det liksom ikke med de vanlige tingene folk finner mening i (barna, forholdet, jobben, huset, prosjekter, ferier, opplevelser).. Da må det som regel sterkere lut til.. medisiner og terapi..

Anonymous poster hash: 28f6d...120

Å ikke være lykkelig er ikke det samme som å være deprimert.

Anonymous poster hash: e10e9...b68

Skrevet

Det å hjelpe andre mennesker har hatt en veldig god effekt både på deprimerte og på "livstrøtte". Takknemligheten den andre utviser gir deg en god feedback på at du er verdifull og brukanes til noe. Trenger ikke å være store tingen eller, men en god, uselvisk gjerning om dagen gjør godt.

Vidre kan det være til god hjelp å bli kjent med seg selv på nytt. Hva gjør du fordi du må, og hva gjør du bare fordi det gjør deg godt? Hvis ditt liv består i bare plikter, legg til litt luksustid bare til deg. Der blir dine behov er i fokus.

En annen ting som har visst seg å være veldig effektivt er å jobbe med å endre fokus. Hver kveld før du legger deg skal du skrive ned 10 ting du er takknemlig for. De ti tingene kan ikke være de samme. Etter 1 uke blir det ganske lett å se hva som er positivt i livet ditt. Skriv ned fem ting du skal gjøre dagen etter. Disse tingene trenger okke bare å være husarbeid. De kan være å sitte på terrassen å se på livet i 10 min. Det må være ting som er gjennomførbare og hver kveld stryker du ut de fem tingene å setter på fem nye. Dette gjøre for å få fokus på hva du faktisk gjør og klarer å gjøre.

Hva er dine mål, drømmer og ambisjoner? Av og til mister vi drømmene å bare lever i hverdagen. Sett deg mål du klarer å nå, lag deg noe du gleder deg til. Om det er en fjelltur eller en tur til storbyen, lese en spesiell bok eller gå på byen. Spar til det, sett datoen og legg en plan for hvordan du skal komme deg dit og se frem til det.

Du har bare et liv, og jeg tror det er normalt at vi blir fanget i hverdagen vår, i de håpløse situasjonene og i alle gjøremålene vi føler vi må gjøre. Men, ta et oppgjør. Unn deg selv et godt liv. Lær deg å være lykkelig, forandre de tingene du ikke liker og lev, NÅ!!

Anonymous poster hash: 41ec0...458

Skrevet

Har du anledning så ta deg noen uker ferie og dra alene til noe som kan engasjere. For meg kunne der feks vært dråpen i havet prosjektet. De jobber opp mot flyktninger i for det meste Hellas. Jobb med de som ikke har noe i noen uker, jobb til forskjellige tider på døgnet, knytt nye vennskap osv osv. Jeg tror man vokser personlig mye på en slik opplevelse og kanskje vi også får satt våre A4 liv litt i perspektiv og kan klare å nyte det bedre etterpå.

Anonymous poster hash: 17d53...ef3

Skrevet

Sånn har jeg det også i perioder. Det som hjelper for meg er trening, jevnlige løpeturer ute (selv når det regner - det gjør virkelig underverker), gå ute i fjellet/naturen (helst sammen med en venninne), sol, avkobling på hytta, øver meg på å "logge av" digitalt og bare være med barna (og om mulig, med mannen om han klarer å logge av) og musikk. Jeg synger i kor. Opplever ofte at dersom jeg har fri fra koret over lengre perioder blir psyken ustabil og tung igjen, så koret er definitivt med på å gi positiv energi.

Anonymous poster hash: 4ec52...bad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...