Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #1 Skrevet 18. oktober 2016 Vært i flere år plaget med øresus men nå også fått trykk i hodet og i de siste 2 mnd vært mye svimmel. Min bror har diagnosen men jeg tenker at mine plager skyldes stress. Er det noen hensikt å bli utreder? Er jo uansett ikke noe som kan gjøres. Eller? Anonymous poster hash: 01cea...b5c
MammantilNurket Skrevet 18. oktober 2016 #2 Skrevet 18. oktober 2016 (endret) Hei 😊 Jeg har Ménièrs. Har hatt det i to år. Flere i familien som har det. Har imidlertid alltid hatt ekstremt følsom balansenerve. Be legen din om henvisning til øre/nese/halsspesialist for sjekk. Jeg har fått medisiner som fungerer fint. De heter Stemetil. Tar de når jeg merker at noe er "på gang", men må alltid legge meg. I perioder tar jeg dem daglig. Tar dem også i forbindelse med båtturer, lange bilturer o.l. For å forebygge anfall forsøker jeg å få nok søvn, samt unngå stress. For meg er øresuset på høyre øre et "signal" om at jeg må stresse ned. Det tar jeg alltid på alvor. Tar en tablett og legger meg/går hjem/avbryter det jeg driver med. Må i tillegg være varsom med alkohol . Jeg kan fint drikke 1-2 glass om dagen, men kan ikke "gå på fylla" å drikke f.eks. en hel flaske vin. Sprit er utelukket. I det daglige går det fint. Send gjerne pm om det er mer du lurer på. Ménièrs er kjipt, men det går over. Et anfall hos meg varer fra en halvtime og opp mot et par timer. Det er ikke farlig, bare skikkelig ekkelt. Endret 18. oktober 2016 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #3 Skrevet 18. oktober 2016 Har alltid vært følsom for trykkendringer. Er nok at jeg kjører gjennom en tunnel så "vibrerer" trommehinnene. Men hadde mye ørebetennelser som barn. Over flere år opplevd kortvarig nedsatt hørsel og et langt pip men linket dette også til mange ørebetennelser. Men hvis det fortsetter slik det har vært i høst tar jeg en tur til legen😉 Visste ikke at det var hjelp å få. Takk for svar! Anonymous poster hash: 01cea...b5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå