Gå til innhold

Livskrise - utro mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant ut for en uke siden at ektemannen min har vært utro over lenger tid. Jeg har kommet frem til jeg ønsker å separere meg fra han. Men har litt trøbbel med hvordan alt skal løse seg rent praktisk.

Jeg er student, holder på med masteroppgaven min, og ønsker naturligvis å fullføre den til våren som planlagt. Jeg skal søke etter familiebolig hos sib til meg og mine to barn på 3 og 5 år. Jeg har en sparekonto på 30.000, og mottar 7500 i stipend i måneden. Hvilke økonomiske rettigheter har jeg i fra nav? (Jeg tenker at vi skal dele omsorgen 50 %, og ha de annenhver uke) Og hvor lang tid tar det å innvilge disse? (Må jeg ha ny bostedsadresse og separasjonspapirer i orden før jeg kan søke?). Jeg tenker jeg kommer til å slite økonomisk dersom jeg må flytte og vente over lenger tid på behandling av søknad.

Jeg greier ikke å tenke, alt er bare kaos i hodet, så går det ann å løse dette eller burde jeg vente med å flytte fra mannen min til våren når jeg er ferdig med utdanning og får meg jobb? Er det noen som har noen gode råd? 😟

Anonymous poster hash: 40149...9a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke økonomisk støtte fra nav om dere deler 50/50..

60/40 har du krav på eks overgangsstønad (ca15-16.000 pr mnd - kun dersom barnet er under 8 år). En ekstra barnetrygd. Småbarnstillegg på barn under 3 år og bidrag fra far.. pluss omsorgsstipend fra lånekassen. (Utbetalt ca 10.000 i mnd fra lånekassen med fullt stipend/lån)

Anonymous poster hash: 28df1...48c

Skrevet

Først og fremst - du har min største medfølelse, du og barna dine. Mannen din er en premieidiot av en egoist som kunne gjøre noe slikt mot dere. Jeg har opplevd det selv, og jeg vet hvordan det er. Trodde aldri jeg skulle reise meg igjen.