Gå til innhold

Dere kattedamer, hjelp meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye mat skal en katt ha om dagen? Har en diskusjon med mannen her som stadig forer på det dyret 24/7, og da gjerne full skål hver gang. Går for det meste i tørrfor, men også noen porsjonspakninger med bløtfor.

HJELP!!

Anonymous poster hash: 167f0...4bf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står vel på posen hvor mye for katten skal ha, det kommer vel an på vekten til katten og hvilket for man bruker. Her står det mat fremme hele døgnet, så min katt kan spise når hun vil

Anonymous poster hash: b9d3f...f9f
Skrevet

Har tørrfôr stående fremme hele tiden, så katten regulerer mengden selv. Får en porsjon våtfor en gang i uka.

Anonymous poster hash: ea097...43b

Skrevet

Er en vanlig skipskatt/ perser, altså blanding. Veier ca 4 kg. Og ja jeg har lest bak på pakkene og det er ikke store mengden den skal ha nei. Men vi snakker om at mannen fyller opp skålen typ 4-5 ganger om dagen. Ca 100 gram hver gang kanskje. Og skinnet spiser opp alt hver gang!!

Skrevet

Er en vanlig skipskatt/ perser, altså blanding. Veier ca 4 kg. Og ja jeg har lest bak på pakkene og det er ikke store mengden den skal ha nei. Men vi snakker om at mannen fyller opp skålen typ 4-5 ganger om dagen. Ca 100 gram hver gang kanskje. Og skinnet spiser opp alt hver gang!!

Det høres mye ut. Jeg fyller ikke opp skålen hver dag. Kanskje dere burde bytte for, ikke sikkert den får den næringen han trenger.  Min spiser mye mer av Friskies enn det fra dyrlegen

Anonymous poster hash: b9d3f...f9f

Skrevet

Min norske Skogkatt får en full skål med tørrfôr, og en pose våtfor hver morgen og kveld. Veldig aktiv katt! I tillegg får han kattemelk et par ganger i uka, og dentabites og ani hairball-bites.

Han er en 14-år gammel kastrert hannkatt i beste velgående med alle tenner på plass.

Anonymous poster hash: 5d1b1...d7e

Skrevet

De fleste katter regulerer inntaket selv, men langt fra alle, og da nå eieren gjøre det for dem

En katt kan bli overvektig altså...

Anonymous poster hash: acae6...c60

Skrevet

Hvis dere fôrer på billig butikkdritt spiser katta selvfølgelig mer enn hvis dere gir skikkelig mat..

Husk at katter kan bli overvektige, og det er ikke bra!

Anonymous poster hash: 21a0e...a76

Skrevet

Ikke noe drittfor nei. Kjøper i dyrebutikk :) Katten er ikke overvektig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...