Gå til innhold

Noen som har drukket Absinth?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ok å drikke?

Anonymous poster hash: 81e76...fc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smaker som sprit. Ikke noe spesielt.

Skrevet

Jeg har, men tror ikke de selger absinth som er så sterk som før (som gir hallusinasjoner) jeg vet ikke? Jeg drakk i Praha og ble god og full men halisunerte ikke.

Anonymous poster hash: 9af26...59c

Gjest Sophie-Ann
Skrevet

Jepp! Har drukket den på den ordentlige måten med dryppkran og sukkerbit. Jeg liker det 😊

Skrevet

Det lages ikke absint med kobbersulfat lenger. Det er kobbersulfaten som fikk en å hallusinere. Det var dette can gogh ble gal av.

Skrevet

Hvis den lages skikkelig med vann og sukker er den god, alene blir den litt for mye anis.

Skrevet

Jeg har drukket det for en del år siden, og vi ble veldig fulle, men på en annen måte enn med annen sprit. Vi fremsto nesten som ruset. Kan ikke forklare det bedre, men merkelig var det.

Anonymous poster hash: 9f25c...c38

Skrevet

Det lages ikke absint med kobbersulfat lenger. Det er kobbersulfaten som fikk en å hallusinere. Det var dette can gogh ble gal av.

Jeg trodde det var malurt som gjorde det?

Man må vel til utlandet for å få ordentlig absint, husker at jeg smakte på noe fra Praha en gang for hundre år siden. Men det smakte fælt, så det ble med en liten slurk.

Skrevet

Det smaker rett og slett sprit med anis... Det er visst ikke lov å lage absinth som i "gamle dager" lenger.

Anonymous poster hash: 29ea4...136

Skrevet

Ja en gang, på ferie i Kreta

Ble veldig full! Aldri blitt like full av vodka

Anonymous poster hash: 736c8...16a

Gjest Antarctica
Skrevet

Er det ikke malurt og alrune som er hallusinogener i den gamle absinthen?

Van Gogh var nok ellers syk av mer enn absinth. Han var jo generelt nevrotisk fra ung alder av, og taklet dårlig til-og-fra-forholdet han var i med ei dame.

Skrevet

Jeg har drukket det for en del år siden, og vi ble veldig fulle, men på en annen måte enn med annen sprit. Vi fremsto nesten som ruset. Kan ikke forklare det bedre, men merkelig var det.

Anonymous poster hash: 9f25c...c38

Det tror jeg er en psykisk virkning.

Anonymous poster hash: 7f871...51d

Skrevet

Det er ingen narkotisk effekt av absinth utover den vanlige alkoholrusen. Hverken før eller nå. Det var et påfunn fra avholdsbevegelsen på den tiden for å få forbudt et spesielt populært brennevin, og man tilla også andre spritsorter spesielle egenskaper.

De hadde stor suksess med dette i mange land og forbudstiden kom jo også kort etterpå.

Anonymous poster hash: d23ba...e20

Skrevet

Det tror jeg er en psykisk virkning.

Anonymous poster hash: 7f871...51d

Yes. Nå for tiden er det jo bare helt vanlig alkohol med et spennende rykte.

Gjest Antarctica
Skrevet

Det er ingen narkotisk effekt av absinth utover den vanlige alkoholrusen. Hverken før eller nå. Det var et påfunn fra avholdsbevegelsen på den tiden for å få forbudt et spesielt populært brennevin, og man tilla også andre spritsorter spesielle egenskaper.

De hadde stor suksess med dette i mange land og forbudstiden kom jo også kort etterpå.

Anonymous poster hash: d23ba...e20

Hvis man trekker det riktig, riktig langt, så skal det visst være mulig:

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Tujon

Malurt ble jo også antatt å ha medisinsk effekt.

Skrevet

Van Gogh var nok ellers syk av mer enn absinth. Han var jo generelt nevrotisk fra ung alder av, og taklet dårlig til-og-fra-forholdet han var i med ei dame.

Nei det er ikke malurten som gjorde absinthen hallusinogen. Det er fortsatt malurt i absinth, men for å få en hallusinogen virkning av malurten må man drikke vanvittige mengder. Man er død av alkoholforgiftning lenge før den tid. I gamle dager tilsattes kobbersulfat for å få riktig grønnfarge. Dette stoffet blir man gal av.

Skrevet

Nei det er ikke malurten som gjorde absinthen hallusinogen. Det er fortsatt malurt i absinth, men for å få en hallusinogen virkning av malurten må man drikke vanvittige mengder. Man er død av alkoholforgiftning lenge før den tid. I gamle dager tilsattes kobbersulfat for å få riktig grønnfarge. Dette stoffet blir man gal av.

Gjest Antarctica
Skrevet

Men ikke alle typer er grønne, har jeg skjønt?

Skrevet

Men ikke alle typer er grønne, har jeg skjønt?

Nei det finnes hvis og har jeg skjønt. Kommer an på hvilken malurt som er brukt tror jeg.

Skrevet

Har smakt, men er ikke så glad i brennevin. Gi meg heller en god hjemmebrygget øl.

Anonymous poster hash: 648ff...6d4
Skrevet

Ja, i Praha for hundre år siden.

Liker ikke anis så godt da, så så veldig mye ble det ikke.

Skrevet

Ja. Ble bare full som av all annen sprit.

Skrevet

Har smakt, syntes det smakte vanlig Pastis. Kjøpt i Frankrike.

Anonymous poster hash: d74f3...5ac

Skrevet

Jeg trodde det var malurt som gjorde det?

Man må vel til utlandet for å få ordentlig absint, husker at jeg smakte på noe fra Praha en gang for hundre år siden. Men det smakte fælt, så det ble med en liten slurk.

Eneste forskjellen på her og utlandet er alkoholprosenten. Men i mange andre land blir du jo uglesett om du ikke lager den skikkelig, mens i Norge selges den som shot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...