Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #1 Skrevet 18. oktober 2016 Er det ok å drikke? Anonymous poster hash: 81e76...fc3
tante grusom master of law Skrevet 18. oktober 2016 #2 Skrevet 18. oktober 2016 Smaker som sprit. Ikke noe spesielt.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #3 Skrevet 18. oktober 2016 Jeg har, men tror ikke de selger absinth som er så sterk som før (som gir hallusinasjoner) jeg vet ikke? Jeg drakk i Praha og ble god og full men halisunerte ikke. Anonymous poster hash: 9af26...59c
Gjest Sophie-Ann Skrevet 18. oktober 2016 #4 Skrevet 18. oktober 2016 Jepp! Har drukket den på den ordentlige måten med dryppkran og sukkerbit. Jeg liker det 😊
tante grusom master of law Skrevet 18. oktober 2016 #5 Skrevet 18. oktober 2016 Det lages ikke absint med kobbersulfat lenger. Det er kobbersulfaten som fikk en å hallusinere. Det var dette can gogh ble gal av.
Admin Skrevet 18. oktober 2016 #6 Skrevet 18. oktober 2016 Hvis den lages skikkelig med vann og sukker er den god, alene blir den litt for mye anis.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #7 Skrevet 18. oktober 2016 Jeg har drukket det for en del år siden, og vi ble veldig fulle, men på en annen måte enn med annen sprit. Vi fremsto nesten som ruset. Kan ikke forklare det bedre, men merkelig var det. Anonymous poster hash: 9f25c...c38
the amazing spidermamma Skrevet 18. oktober 2016 #8 Skrevet 18. oktober 2016 Det lages ikke absint med kobbersulfat lenger. Det er kobbersulfaten som fikk en å hallusinere. Det var dette can gogh ble gal av. Jeg trodde det var malurt som gjorde det? Man må vel til utlandet for å få ordentlig absint, husker at jeg smakte på noe fra Praha en gang for hundre år siden. Men det smakte fælt, så det ble med en liten slurk.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #9 Skrevet 18. oktober 2016 Det smaker rett og slett sprit med anis... Det er visst ikke lov å lage absinth som i "gamle dager" lenger. Anonymous poster hash: 29ea4...136
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #10 Skrevet 18. oktober 2016 Ja en gang, på ferie i Kreta Ble veldig full! Aldri blitt like full av vodka Anonymous poster hash: 736c8...16a
Gjest Antarctica Skrevet 18. oktober 2016 #11 Skrevet 18. oktober 2016 Det lages ikke absint med kobbersulfat lenger. Det er kobbersulfaten som fikk en å hallusinere. Det var dette can gogh ble gal av. Er det ikke malurt og alrune som er hallusinogener i den gamle absinthen? Van Gogh var nok ellers syk av mer enn absinth. Han var jo generelt nevrotisk fra ung alder av, og taklet dårlig til-og-fra-forholdet han var i med ei dame.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #12 Skrevet 18. oktober 2016 Jeg har drukket det for en del år siden, og vi ble veldig fulle, men på en annen måte enn med annen sprit. Vi fremsto nesten som ruset. Kan ikke forklare det bedre, men merkelig var det. Anonymous poster hash: 9f25c...c38 Det tror jeg er en psykisk virkning. Anonymous poster hash: 7f871...51d
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #13 Skrevet 18. oktober 2016 Det er ingen narkotisk effekt av absinth utover den vanlige alkoholrusen. Hverken før eller nå. Det var et påfunn fra avholdsbevegelsen på den tiden for å få forbudt et spesielt populært brennevin, og man tilla også andre spritsorter spesielle egenskaper. De hadde stor suksess med dette i mange land og forbudstiden kom jo også kort etterpå. Anonymous poster hash: d23ba...e20
Fandens Oldemor Skrevet 18. oktober 2016 #14 Skrevet 18. oktober 2016 Det tror jeg er en psykisk virkning. Anonymous poster hash: 7f871...51d Yes. Nå for tiden er det jo bare helt vanlig alkohol med et spennende rykte.
Gjest Antarctica Skrevet 18. oktober 2016 #15 Skrevet 18. oktober 2016 Det er ingen narkotisk effekt av absinth utover den vanlige alkoholrusen. Hverken før eller nå. Det var et påfunn fra avholdsbevegelsen på den tiden for å få forbudt et spesielt populært brennevin, og man tilla også andre spritsorter spesielle egenskaper. De hadde stor suksess med dette i mange land og forbudstiden kom jo også kort etterpå. Anonymous poster hash: d23ba...e20 Hvis man trekker det riktig, riktig langt, så skal det visst være mulig: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Tujon Malurt ble jo også antatt å ha medisinsk effekt.
tante grusom master of law Skrevet 18. oktober 2016 #16 Skrevet 18. oktober 2016 Er det ikke malurt og alrune som er hallusinogener i den gamle absinthen? Van Gogh var nok ellers syk av mer enn absinth. Han var jo generelt nevrotisk fra ung alder av, og taklet dårlig til-og-fra-forholdet han var i med ei dame. Nei det er ikke malurten som gjorde absinthen hallusinogen. Det er fortsatt malurt i absinth, men for å få en hallusinogen virkning av malurten må man drikke vanvittige mengder. Man er død av alkoholforgiftning lenge før den tid. I gamle dager tilsattes kobbersulfat for å få riktig grønnfarge. Dette stoffet blir man gal av.
tante grusom master of law Skrevet 18. oktober 2016 #17 Skrevet 18. oktober 2016 Er det ikke malurt og alrune som er hallusinogener i den gamle absinthen? Van Gogh var nok ellers syk av mer enn absinth. Han var jo generelt nevrotisk fra ung alder av, og taklet dårlig til-og-fra-forholdet han var i med ei dame. Nei det er ikke malurten som gjorde absinthen hallusinogen. Det er fortsatt malurt i absinth, men for å få en hallusinogen virkning av malurten må man drikke vanvittige mengder. Man er død av alkoholforgiftning lenge før den tid. I gamle dager tilsattes kobbersulfat for å få riktig grønnfarge. Dette stoffet blir man gal av.
Gjest Antarctica Skrevet 18. oktober 2016 #18 Skrevet 18. oktober 2016 Nei det er ikke malurten som gjorde absinthen hallusinogen. Det er fortsatt malurt i absinth, men for å få en hallusinogen virkning av malurten må man drikke vanvittige mengder. Man er død av alkoholforgiftning lenge før den tid. I gamle dager tilsattes kobbersulfat for å få riktig grønnfarge. Dette stoffet blir man gal av. Men ikke alle typer er grønne, har jeg skjønt?
tante grusom master of law Skrevet 19. oktober 2016 #19 Skrevet 19. oktober 2016 Men ikke alle typer er grønne, har jeg skjønt? Nei det finnes hvis og har jeg skjønt. Kommer an på hvilken malurt som er brukt tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #20 Skrevet 19. oktober 2016 Har smakt, men er ikke så glad i brennevin. Gi meg heller en god hjemmebrygget øl. Anonymous poster hash: 648ff...6d4
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. oktober 2016 #21 Skrevet 19. oktober 2016 Ja, i Praha for hundre år siden. Liker ikke anis så godt da, så så veldig mye ble det ikke.
Blondzilla Skrevet 19. oktober 2016 #22 Skrevet 19. oktober 2016 Ja. Ble bare full som av all annen sprit.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #23 Skrevet 19. oktober 2016 Har smakt, syntes det smakte vanlig Pastis. Kjøpt i Frankrike. Anonymous poster hash: d74f3...5ac
Admin Skrevet 19. oktober 2016 #24 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg trodde det var malurt som gjorde det? Man må vel til utlandet for å få ordentlig absint, husker at jeg smakte på noe fra Praha en gang for hundre år siden. Men det smakte fælt, så det ble med en liten slurk. Eneste forskjellen på her og utlandet er alkoholprosenten. Men i mange andre land blir du jo uglesett om du ikke lager den skikkelig, mens i Norge selges den som shot.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå