Gå til innhold

Tidspunkt for fødsel nr 1 vs nr 2


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har det noen sammenheng på når andremann kommer, i forhold til når førstemann ble født? Hvis f.eks førstemann kom før termin. 

 

 



Anonymous poster hash: 53d94...c30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ingen sammenheng her hvertfall.

Første en uke før termin, nr 2 tre dager etter termin. Ble noen lange dager på slutten gitt.

 

En venninne fødte førstemann 5 uker før termin, nr 2 kom en uke etter termin.

Endret av Snøfnugget
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesøster kom fem dager før, lillebror på termindato :) De siste dagene ble lange, for jeg trodde igrunn at han kom til å komme minst fem dager tidligere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storebror kom 10 dager etter ul termin. Begynte med rier og varte 4 timer fra første rie til han var ute. Lillebror kom nå 1 dag før ul termin (på dagen for min egen beregning). Vannavgang, men tok 3t og 34 min fra første rie før han var ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Førstemann kom 5 dager før termin, nr 2 kom 9 dager før. Spent på nr 3..

Lykke til! Har du lenge igjen? :) 

 

Anonymous poster hash: 53d94...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Annonse

Dere som har gått mer enn 10 dager over termin - trodde de startet senest 10 dager over? Hvordan vurderer de å vente?

Kommer til kontroll på 7 eller 8 dagen for å sjekke med ul at alt ser bra ut. Hvis ikke setter de i gang da. Men om alt ser bra ut blir man sendt hjem igjen også får man ny kontroll den 12.dagen hvor man da i tillegg får tilbud om å bli igangsatt. Ihvertfall fungerer det slik på kk i Bergen.

 

 

Anonymous poster hash: b4063...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har gått mer enn 10 dager over termin - trodde de startet senest 10 dager over? Hvordan vurderer de å vente?

Jeg gikk 14 dager over med første, men det var i 2005. Rutinene er forandret siden det. Men da var det i alle fall slik at jeg var på kontroll 12 dager over, og siden alt så fint ut, ble jeg sendt hjem igjen med ny time 2 dager etterpå. Nå blir man tatt inn til kontroll 10 dager over, og ser alt fint ut, blir man sendt hjem igjen og bedt om å komme tilbake 2 dager etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første ble jeg satt igang(med pille) 10 dager over termin, med lillesøster røska de litt på kontrollen 7 dager over siden jeg var veldig moden, :det var nok til at fødselen startet samme kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Takk for svar :) sikkert litt forskjellig. Håper på å ikke gå mye over denne gang siden første var 4,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Født begge barna mine på UL termin 😊 12 år mellom de. Aner ikke om det er tilfeldig eller ikke. 

Anonymkode: ea7d9...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg gikk 16 dager over med første(😳), andre 1 uke før. Så var nesten en hel mnd lengre gravid første gang enn andre gang😅

Anonymkode: 7a9af...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Enn så lenge 3 dg over med andre - hadde trodd andre ville komme før første!! 4 dg over med første. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kom ca 14 dager før, ca 7dager før og ca 3uker før. 

Satt i gang med alle 3👎🏼🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...