spiresnart Skrevet 17. oktober 2016 #1 Skrevet 17. oktober 2016 Var det vondt å sette den i? Merker dere at den er der i det hele tatt?
Elisun Skrevet 17. oktober 2016 #2 Skrevet 17. oktober 2016 Du får en bedøvelsessprøye rørst. Ukke vondt å sette i staven. Kan være litt vondt å ta den ut. Du kjenner den under huden med fingrene men merker den ikke uten at du kjenner der den er.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #3 Skrevet 18. oktober 2016 Ikke vond å sette inn. Merker den knapt under huden. Men- jeg anbefaler den absolutt ikke. Etter 1,5 år med småblødninger flere ganger PR.mnd ble jeg dritt lei. Var også et lite hormontroll og all sexlyst forsvant. Tok den derfor ut og skal nå sette inn kobberspiral. Legen advarte mot disse småblødningene og at mange tok den ut etter kort tid. Men jeg trodde ikke det kom til å bli så ille! Anonymous poster hash: 6e7a1...f77
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #4 Skrevet 18. oktober 2016 Ikke noe vondt med den Anonymous poster hash: 36b89...851
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #5 Skrevet 18. oktober 2016 Var det vondt å sette den i? Merker dere at den er der i det hele tatt? Har mensen for andre gang denne mnd.... kraftige blødninger. Hatt den i 4 mnd, blir å fjerne den. Utover det ingen symptomer. Ikke vond å sette inn. Anonymous poster hash: f703d...b58
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #6 Skrevet 18. oktober 2016 Ikke særlig vondt. Var litt småblå i noen dager og litt øm. Men med min ble det mye komplikasjoner. Staven skulle være til som behandling mot endometriosen min. Men endte opp med å få mensen 4 ganger i mnd, og fikk anemi. Hadde også enormt høyt blodtrykk og svært hormonell. Jeg brukte Nexplanon. Ga det svært mange sjanser, men etter 8 mnd fjerna jeg den. Anonymous poster hash: ff871...2fd
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #7 Skrevet 19. oktober 2016 Ikke særlig vondt å sette den. Hadde ingen negative bivirkninger. Jeg fikk kortere og mindre mens. Men jeg ble jo gravid da... Men så har jeg blitt gravid på p-pillen også så jeg er vel en av få. Anonymous poster hash: c2751...dfd
Admin Skrevet 19. oktober 2016 #8 Skrevet 19. oktober 2016 Veldig greit, jeg glemte p-piller så ble en stav istedenfor. Merket ikke at den ble satt inn, hadde blåmerke ett par dager etterpå. Kan kjenne den i armen om jeg virkelig kjenner etter. Har kun småblødning en dag i mnd, noe smerter samtidig, eller ingen mens. Humør og sexlyst, ingen endring. Bytting gikk også veldig greit, tok halvtime tilsammen.
HvittHus Skrevet 19. oktober 2016 #9 Skrevet 19. oktober 2016 (endret) Har hatt Implanon/Nexplanon siden 2003 og er superfornøyd. Ikke noe problem å sette inn eller ta ut, bedøvelse må man uansett ha. Man kjenner/kan kjenne staven der den ligger rett under huden, men det venner man seg greit til etter min erfaring. Mange som får satt inn Nexplanon og får småblødninger, får ikke korrekt informasjon i for og etterkant forteller gynekologen min. Den skal settes inn rett etter menstruasjon slik at slimhinnen er minst mulig. Har snakket med flere som har fått satt den inn langt ut i syklusen, og disse har da også fått problemer. Får man småblødninger, kan man prøve en runde med feks Provera for å se om denne kan rette på problemet. Men man må nesten akseptere en periode med småblødninger, fordi kroppen skal kvitte seg med livmorslimhinnen. Men blir det flere måneder, er feks en Proverakur et god forsøk. Når det gjelder sexlyst, vektoppgang, uren hud etc, er dette individuelt som for alle prevensjonsmetoder. :-) Edit: Man kan med hell forsøke Cerazette først for å sjekke om man tåler denne typen hormoner. Endret 19. oktober 2016 av HvittHus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå