Gå til innhold

Jeg er gravid men jeg snuser. ...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 7 uker. Jeg må serriøst slutte.

Men så tenker jeg at viss jeg slutter brått så kansje fosteret får sjokk å dør.

Også er det så vanskelig å slutte... (Føler meg forferdelig) .. Hva kan jeg gjøre for å slutte.. Kan jeg bruke nikotinplaster en liten stund så jeg kan avenne meg fra å ha noe under leppa? Eller er det bare verre?

 

Ønsker ingen stygge kommentarer. Prøver jo å gjøre noe med det.

 

Anonymous poster hash: 1c080...3e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Større sjanse for at fosteret dør om du snuser enn at det dør av sjokk for at du bråslutter. Dette må være det dummeste innlegget jeg har lest her inne. Og jeg tror ikke noe på det heller så... Dårlig trolle-innlegg!

Håper ikke du er gravid, ungen kan dessverre ikke velg mammaen sin.

 

Anonymous poster hash: fb791...a0c

Skrevet

Prøv å tygge tyggegummi istedenfor.

 

Det er bedre for fosteret at du slutter så fort som mulig, jo lenger du venter, jo verre vil abstinensene for fosteret også bli.

 

Bestem deg - fra og med NÅ er du fri for tobakkprodukter! You can do it! :)



Anonymous poster hash: e8f34...14e
Skrevet

Bare slutt. Ikke plaster, ikke noe. Ja, det er kjipt for deg. Til og meg kanskje mentalt smertefullt og du vil kanskje få abstinenser. Men hvem bryr seg om deg her egentlig? Alle vil ha barnet som førsteprioritet. Hvilket du også burde ha. Jeg har sluttet på dagen ved 2 graviditeter. Kjipt for meg, bra for barnet.

Skrevet

Du får se reklamen for Slutta.no, med hun gravide på babyshoweren som snuser!

Jeg skal ikke peke finger for jeg snuser selv, men den dagen testen viste positiv så kutta jeg snusen, overhode ikke noe problem, tenkte kun på hva som var best for barnet i magen som skulle vokse og utvikle seg, dette burde være mer enn nok motivasjon for deg!

Jeg kjenner en som snuste hele svangerskapet, hun fødte en pitte liten baby som lå langt under normalvekten! Er det virkelig verdt p ta risikoen som snusen kan medføre?

 

Anonymous poster hash: 0fbcb...3b7

Skrevet

Ønsker du å påføre barnet ditt skader? Nei, så slutt idag. Snuste selv før jeg ble gravid, over en boks om dagen. De første to ukene var helt jævlig ja, men suget gikk over. Er 27 uker på vei og savner ikke snusen lengre. Du klarer der, du MÅ klare det for babyen sin skyld

 

Anonymous poster hash: 2012c...c0c

Skrevet

Last ned Slutta-appen og ring røyketelefonen. Du slutter i dag! Lykke til, dette klarer du 😃

 

Anonymous poster hash: 9602b...2b2

Skrevet

Sluttaappen og nikotinfri snus eller tyggis.

Skrevet

Du får snus uten nikotin...onico tror jeg den heter. Kan jo prøves som en overgang til å slutte helt.

 

Anonymous poster hash: 8bafb...5c6

Skrevet

Du får snus uten nikotin...onico tror jeg den heter. Kan jo prøves som en overgang til å slutte helt.

 

Anonymous poster hash: 8bafb...5c6

 

Huff, den ene reklamen for slik nikotinfri snus minner meg alltid om bind eller truseinnlegg. Er jo direkte kvalmende ;)

 

Anonymous poster hash: e8f34...14e

Skrevet

 

Prøv å tygge tyggegummi istedenfor.

 

Det er bedre for fosteret at du slutter så fort som mulig, jo lenger du venter, jo verre vil abstinensene for fosteret også bli.

 

Bestem deg - fra og med NÅ er du fri for tobakkprodukter! You can do it! :)

 

Anonymous poster hash: e8f34...14e

Tusen takk for svar! Ja det er vanskelig men må jo bare klare det. Med førstemann så røyka jeg, men da slutta jeg på dagen. (Men føler at å slutte å røyke var mye enklere enn denne snusen :( )

 

 

Anonymous poster hash: 1c080...3e2

Skrevet

Bare slutt. Ikke plaster, ikke noe. Ja, det er kjipt for deg. Til og meg kanskje mentalt smertefullt og du vil kanskje få abstinenser. Men hvem bryr seg om deg her egentlig? Alle vil ha barnet som førsteprioritet. Hvilket du også burde ha. Jeg har sluttet på dagen ved 2 graviditeter. Kjipt for meg, bra for barnet.

Takk for svar :) ja sist gang sluttet jeg på dagen, men da var jeg en røyker... Synes at snusen er vanskeligere...

 

Hi

 

 

Anonymous poster hash: 1c080...3e2

Skrevet

 

Huff, den ene reklamen for slik nikotinfri snus minner meg alltid om bind eller truseinnlegg. Er jo direkte kvalmende ;)

 

Anonymous poster hash: e8f34...14e

Hehe...har helt ærlig ikke sett den... Men ei gravid venninne hadde stor suksess med å gå over til nikotinfri snus, så tenkte det var et greit forslag...!

 

Anonymous poster hash: 8bafb...5c6

Skrevet

Du får se reklamen for Slutta.no, med hun gravide på babyshoweren som snuser!

Jeg skal ikke peke finger for jeg snuser selv, men den dagen testen viste positiv så kutta jeg snusen, overhode ikke noe problem, tenkte kun på hva som var best for barnet i magen som skulle vokse og utvikle seg, dette burde være mer enn nok motivasjon for deg!

Jeg kjenner en som snuste hele svangerskapet, hun fødte en pitte liten baby som lå langt under normalvekten! Er det virkelig verdt p ta risikoen som snusen kan medføre?

 

Anonymous poster hash: 0fbcb...3b7

Takk for svar! Skal ha inn å sjekke den video . viss jeg ikke ville ha slutta så hadde jeg aldri skrevet dette innlegget

 

 

Hi

 

 

Anonymous poster hash: 1c080...3e2

Skrevet

Ønsker du å påføre barnet ditt skader? Nei, så slutt idag. Snuste selv før jeg ble gravid, over en boks om dagen. De første to ukene var helt jævlig ja, men suget gikk over. Er 27 uker på vei og savner ikke snusen lengre. Du klarer der, du MÅ klare det for babyen sin skyld

 

Anonymous poster hash: 2012c...c0c

 

Takk! Ja jeg skal klare det jeg å!

 

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 1c080...3e2

Skrevet

Du får snus uten nikotin...onico tror jeg den heter. Kan jo prøves som en overgang til å slutte helt.

 

Anonymous poster hash: 8bafb...5c6

Takk for tips! Skal skjekke den ut :)

 

Hi

 

 

 

Anonymous poster hash: 1c080...3e2

Skrevet

Tusen takk for svar! Ja det er vanskelig men må jo bare klare det. Med førstemann så røyka jeg, men da slutta jeg på dagen. (Men føler at å slutte å røyke var mye enklere enn denne snusen :( )

 

 

Anonymous poster hash: 1c080...3e2

 

Vet det er utfordrende, men bli veldig bevisst tankene dine fremover. Slutt å bruke ord som vanskelig, verre osv.

Tenk "dette vil jeg", "jeg vil at babyen min skal ha det bra, det er viktigere enn snus noengang kan bli", "jeg er en ikke-snuser", "snus betyr ikke noe for meg", "dette kan jeg gjøre, det er egentlig ganske enkelt".

Høres litt dumt ut, men si det til deg selv mange ganger om dagen.

 

Bare bestem deg. Fra og med NÅ er du snusfri! :) Du trenger det ikke lenger.

 

Anonymous poster hash: e8f34...14e

Skrevet

Prøv dt du kan for og slutte.

Jeg røyket i mine to forrige svangerskap men har klart og slutte denne gang.

Ikke vært lett men dt gikk.

 

Mine to andre barn er friske og raske og man kunne ikke se på morkaka eller barnet at jeg hadde røyka i svangerskapet.

 

Anonymous poster hash: d47fd...d6d

Skrevet

 

Vet det er utfordrende, men bli veldig bevisst tankene dine fremover. Slutt å bruke ord som vanskelig, verre osv.

Tenk "dette vil jeg", "jeg vil at babyen min skal ha det bra, det er viktigere enn snus noengang kan bli", "jeg er en ikke-snuser", "snus betyr ikke noe for meg", "dette kan jeg gjøre, det er egentlig ganske enkelt".

Høres litt dumt ut, men si det til deg selv mange ganger om dagen.

 

Bare bestem deg. Fra og med NÅ er du snusfri! :) Du trenger det ikke lenger.

 

Anonymous poster hash: e8f34...14e

Takk :) jobber du som motivator? Hehe 😄 idag skal jeg IKKE snuse :) har slutta!

 

 

 

Anonymous poster hash: 1c080...3e2

Skrevet

Prøv dt du kan for og slutte.

Jeg røyket i mine to forrige svangerskap men har klart og slutte denne gang.

Ikke vært lett men dt gikk.

 

Mine to andre barn er friske og raske og man kunne ikke se på morkaka eller barnet at jeg hadde røyka i svangerskapet.

 

Anonymous poster hash: d47fd...d6d

Ja idag er jeg slutta ;) ... Takk for svar. Er ikke bare bare å slutte..

 

 

Anonymous poster hash: 1c080...3e2

Skrevet

Jeg syns også snusen er vanskeligere å slutte med enn røyk.

Jeg var "heldigvis" så kvalm i siste svangerskap,så jeg orket ikke tanken på snus engang.

Men jammen har jeg begynt igjen🙄

Var igrunn et påfunn for å slutte med sjokoladespising.

Såeh, nå både snuser jeg og spiser masse sjokolade😆

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...