Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #1 Skrevet 17. oktober 2016 Jeg har et problem med å bli snarsint og irritert. Jeg tar til meg små ting og oppfører meg ekkelt. Dette skjedde før med mamma og pappa, men nå er det dessverre kjæresten og samboer som får oppleve det. Problemet er at jeg blir sint inni meg og blir trassig og ekkel tilbake. Jeg prøver ubevisst å være ekkel. Jeg vil ikke dette. Kjæresten min er lei av at jeg oppfører meg slik og vil ikke leve slik med meg. Jeg gjør han sint med å være slik barnslig og ekkel, noe som ødelegger alt. Det er bare småting som det skjer med i hverdagen. Jeg klarer heller ikke ha det slik og vil få slutt på dette. Jeg trenger råd og hjelp. Hva skal jeg gjøre for å slutte med å være så fort irritert/sint/trassig/spydig når jeg blir irritert?? Etterpå så angrer jeg og skjønner ikke at jeg er så dum og gjør det verre for meg selv. Kjæresten min er fantastisk, kan ikke miste han. Eksempel på hva som skjer: Han avtaler å hjelpe meg med noe. Så plutselig må han gjøre noe annet, som i mine øyne ikke haster akkurat da. Jeg blir irritert siden jeg trenger hjelp. Da blir jeg sint og glefser for til han og gjør han også sint. Anonymous poster hash: ce97f...bc8
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #2 Skrevet 17. oktober 2016 Du har kommet et godt stykke på vei når du har identifisert at du har et problem. Vær oppmerksom på deg selv, når du kjenner at du er i ferd med å bli slik du beskriver. Pust og tell langsomt til 10 mens du tenker på alle de gode grunnene til at du skal la vær. Anonymous poster hash: 8adf2...d9a
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2016 #3 Skrevet 17. oktober 2016 Sørg for at du sover godt og spiser regelmessig. Unngå ting som stresser deg. Det kunne godt ha vært meg som skreiv dette innlegget... Anonymous poster hash: ee165...c7e
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #4 Skrevet 18. oktober 2016 Tusen takk for svar. Jeg prøver å telle til ti og tenke igjennom situasjoner, men altfor ofte ender jeg opp med å være en sånn bitch. Jeg hører gjerne fra flere. Anonymous poster hash: ce97f...bc8
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2016 #5 Skrevet 18. oktober 2016 Hormonell ubalanse? Bruker du p-piller eller annen hormonpreparater? Prøv å ta en pause fra det. Ta nattlysoljekapsler, etter få uker skal du merke bedring. Jeg er også som deg. Jeg blir verre når jeg blir sliten og trett. Viktig å holde blodsukkeret stabilt, og få nok søvn. Trening hjelper også på. Det er tungt og sloss med sine egne følelser. Men med noen grep kan du bli mer stabil og i kontroll over de Anonymous poster hash: e03de...006
Havhesten Skrevet 18. oktober 2016 #6 Skrevet 18. oktober 2016 Fantastisk at du har selvinnsikt og vil gjøre noe med det! Jeg vil råde deg til å gå til en psykolog og få noen timer der du kan få hjelp til å endre mønstrene dine. Finn en kognitiv psykolog. Spør fastlegen din. Lykke til med forandringen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå